Viac

    100 svetových značiek s najvyššou trhovou hodnotou

    Už tretí rok za sebou sa značky Apple (#1) a Google (#2) umiestnili na najvyšších miestach. Spoločnosť Apple s hodnotou 170.276 miliárd USD zvýšila hodnotu svojej značky o 43 percent.

    Spoločnosť Google, ocenená na 120.314 miliárd USD, zvyšuje hodnotu značky o 12 percent. Microsoft (#4) sa posúva pred IBM (#5) a Amazon (#10) po prvý krát vstupuje do Top 10 s hodnotou 37.948 miliárd USD.

    Do tohtoročného rebríčka vstúpilo päť nových značiek: Lego (#82), PayPal (#97), MINI (#98), Moët & Chandon (#99) a Lenovo (#100). Lenovo je druhou čínskou značkou, ktorá sa objavila v hodnotení Best Global Brands. Prvou bola značka Huawei (#88), ktorá sa sem dostala v roku 2014.

    Tohtoročnému rebríčku dominujú značky z odvetví technológií a automobilového priemyslu, pričom spolu získali 28 umiestnení.

    Best Global Brands

    Dominujú tu najmä technologické značky – spoločne tvoria viac ako tretinu (33.6%) celkovej hodnoty všetkých 100 značiek.

    Top 10

    • Apple (#1, +43%)
    • Google (#2, +12%)
    • Coca-Cola (#3, -4%)
    • Microsoft (#4, +11%)
    • IBM (#5, -10%)
    • Toyota (#6, +16%)
    • Samsung (#7, 0%)
    • GE (#8, -7%)
    • McDonald’s (#9, -6%)
    • Amazon (#10, +29%)

    Najväčší “skokani”

    • Facebook (#23, +54%)
    • Apple (#1, +43%)
    • Amazon (#10, +29%)
    • Hermès (#41, +22%)
    • Nissan (#49, +19%)

    Nové značky v rebríčku

    • Lego (#82)
    • PayPal (#97)
    • MINI (#98)
    • Moët& Chandon (#99)
    • Lenovo (#100)

    “Správa Best Global Brands skúma, čo značka potrebuje na to, aby uspela v dnešnom výnimočne roztrieštenom svete. Keďže ľudia žiadajú okamžité, personalizované a na mieru šité zážitky, spoločnosti a značky sa musia posúvať rýchlosťou života,”

    hovorí Jez Frampton, CEO, spoločnosti Interbrand.

    “Mnohé zo značiek v tohtoročnej Top 100 sú tak intuitívne spojené s prioritami ľudí, že sú schopné plynule sa včleniť do ich každodenných životov.”

    16. ročník rebríčka Interbrand identifikuje 100 najhodnotnejších svetových značiek tak, že analyzuje celú škálu spôsobov, ako značka prospieva organizácii – od splnenia očakávaní zákazníkov po usmerňovanie ekonomickej hodnoty.

    Metodológia zostavovania rebríčka Best Global Brands spoločnosti Interbrand bola prvou metódou hodnotenia značiek, ktorá získala certifikáciu ISO.

    Hodnotenie je založené na kombinácii vlastností, ktoré prispievajú ku kumulatívnej hodnote značky:

    • Finančná výkonnosť značkových produktov a služieb
    • Úloha, ktorú značka zohráva pri ovplyvňovaní zákazníckeho výberu
    • Sila, ktorou značka disponuje na to, aby si mohla určovať prémiové ceny alebo zabezpečiť zisky pre spoločnosť

     

    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články