Viac

    Čo sa oplatí naučiť od McDonald’s?

    Ako konzultant musím neraz riešiť spolu s klientmi expanziu ich firiem. Jednoducho ako to urobiť a hlavne zabezpečiť, aby to bol kontinuálny proces? Medzi súčasnými, skutočne prosperujúcimifirmami existuje mnoho príkladov. Pozrime sa napríklad na taký McDonald’s. Čo robí manažment tejto firmy dobre, že dokážu tak rýchle expandovať na každom trhu a vlastne v rámci celého sveta?

    Ako konzultant musím neraz riešiť spolu s klientmi expanziu ich firiem. Jednoducho ako to urobiť a hlavne zabezpečiť, aby to bol kontinuálny proces?

    Medzi súčasnými, skutočne prosperujúcimi firmami existuje mnoho príkladov.

    Pozrime sa napríklad na taký McDonald’s.

    Čo robí manažment tejto firmy dobre, že dokážu tak rýchle expandovať na každom trhu a vlastne v rámci celého sveta?

    Na čom vyrástli?

    Ray Kroc, považovaný za zakladateľa (neskutočne vylepšil pôvodný systém bratov MacDonaldových), na tom pracoval od začiatku. Aj keď mal len jednu reštauráciu. Chcel mať rovnako dobré hranolky, hamburgery, obsluhu v každej z nich.

    To, že vyvinul snáď najefektívnejší systém prípravy jedál a obsluhy zákazníka je každému jasné.

    To je ale len jedna časť úspechu. Prečo teda dokážu tak rýchlo expandovať?

    Lebo majú vyvinutý vlastný systém. Výrobné postupy a fungovanie reštaurácií podľa McDonald’s pravidiel.

    O čom sa hovorí?

    Jednoducho o smerniciach. Takže museli začať zavádzať smernice, aby v každej z jeho reštaurácií dostal návštevník presne to isté. Štandardne to isté jedlo, rovnakej kvality a bol štandardne a rýchlo obslúžený. Bez ohľadu na to, kto ju prevádzkuje alebo kde na svete sa nachádza.

    Dotiahli to do takej dokonalosti, že dnes otvárajú viac ako 200 prevádzok ročne. Teda zhruba každý pracovný deň jednu. Základom je, že všade používajú tie isté pracovné postupy a smernice.

    Ako to použiť vo vlastnej firme?

    Spíšte veci, ktoré Vám fungujú. Vydajte ich vo forme smerníc. Oboznámte s nimi pracovníkov. Nechajte im ich naštudovať a preskúšajte ich z nich.

    Stačí to?

    NIE!

    Musíte ich dodržiavanie Vy alebo Váš manažment sústavne kontrolovať. Buďte príkladom. A netolerujte pracovníkom žiadne “rozumné” porušovanie, či obchádzanie smerníc.

    Ľudí s názormi: “Pravidlá sú na to, aby sa porušovali”, zosaďte z vedúcich pozícií alebo ich rovno prepusťte. Nenechajte si zničiť to, čo ste roky budovali, máte overené, funguje Vám a dostalo Vašu firmu na výslnie.


    kazimír žákV spolupráci so stránkou www.akoriaditfirmu.sk Vám prinášame sériu článkov o podnikaní. Majiteľom spoločnosti a zároveň autorom článkov je Ing. Kazimír Žák.

    Je to praktik zameraný na výsledky. Nepozná “nemôžem” alebo “nedá sa”. Jeho rady a doporučenia ohľadne riadenia firiem a ľudí fungujú, sú overené v praxi a okamžite použiteľné. Sám sa podľa nich riadi a používa ich vo svojom vlastnom podnikaní.

    To z neho doslova urobilo špecialistu na efektivitu, čo v podnikateľskej praxi znamená jediné – ako s minimom úsilia dosiahnuť maximálne výsledky. Žiadna firma však neexpanduje dlhodobo bez vynikajúceho predaja a efektívny predaj je doslova a do písmena – uzatváranie predaja – čo je jeho druhá špecializácia.

    V roku 2015 napísal a vydal vlastnú knihu s názvom “1+1=11“.

    Na jeho blogu si zdarma môžete stiahnuť e-book “5 mýtov managementu” a dostávať e-mailom pravidelne články na rôzne témy (riadenie ľudí, motivácia, odmeňovanie a ďalšie).

    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články