Mesto na Temži je jednoducho magnetom pre nové značky a vstupnou bránou pre tie medzinárodné spoločnosti, ktorých novou destináciou je Európa. Prvú európsku pobočku otvorili v Londýne aj také značky ako J. Crew, Victoria´s Secret, Nespresso, Club Monaco či Kit and Ace.

Nákupný život v Londýne sa sústreďuje na Oxford Street, Bond Street, Regent Street a na Covent Garden, kde je najväčšia koncentrácia obchodníkov v Európe.

V tejto lokalite musíte počítať s priemerným nájomným 8 500 eur za štvorcový meter ročne; v miestach ako Old Bond Street, kde má svoju adresu Dior, Hermés, Chanel, Louis Vuitton či Burberry, kalkulujte s cenou 14 200 eur za štvorcový meter ročne.

Ázijským náprotivkom Londýna je Hongkong, ktorý dosiahol v hodnotení najvyššie skóre zo všetkých miest v ázijsko-pacifickom regióne. Pevninská Čína prispieva k jednej tretine celkových predajov v tejto oblasti.

V celkovom hodnotení a v rebríčku luxusu tretie miesto dosiahol Paríž, ktorý má podľa záznamov JLL najvyššie nájomné pre mainstreamových obchodníkov.

Dubaj – perla regiónu Stredného východu a Afriky, ktorá v tejto lokalite nemá konkurenciu. Práve mestá Stredného východu zaznamenali najvyšší príliv maloobchodníkov.

Dubaj sa umiestnil na štvrtej priečke, hneď po ňom New York. Práve v metropole „Veľkého jablka“ predaje atakujú 70-miliardovú hranicu za jeden jediný rok, čo prevyšuje čísla mnohých ďalších krajín.

Šanghaj na šiestej priečke zostáva prémiovou nákupnou destináciou pevninskej Číny a šliape na päty Hongkongu. Šanghaj sa stal obľúbeným miestom pre medzinárodné značky, ktoré chcú otestovať svoj potenciál na čínskom trhu.

Je viac trendovým mestom, kým taký Peking, ktorý sa umiestnil na 9. priečke, je u medzinárodných firiem obľúbenejší pre vyššie predaje vďaka silnej báze bonitných Číňanov.

Singapur, Peking, Kuvajt a Tokio uzatvárajú rebríček top 10 obchodných destinácií. Nedajte sa však zmiasť, napríklad desiate Tokio má najvyšší podiel luxusných obchodov v porovnaní s ostatnými metropolami, ktoré sa dostali do prvej desiatky prestížneho zoznamu.

A vedeli ste, že v Tokiu sa nachádza aj najvyšší počet reštaurácií s Michelinovou hviezdou na svete?

BARCELONA ČI MILÁNO SÚ NAJ V EURÓPE

Obsadila deviatu priečku najatraktívnejších európskych lokalít. Je populárna pre mnohé architektonické skvosty, bohatú kultúru, aj uznávanú gastronómiu. Barcelona.

Zahraniční obchodníci predstavujú v súčasnosti 80 percent všetkých prevádzok v jej samotnom centre a výhľadovo smeruje šípka Barcelony nahor. Najvyhľadávanejšou ulicou pre obchodníkov je Paseo de Gracia, kde v priemere zaplatíte 3 180 eur za štvorcový meter prenajímanej plochy za rok.

Miláno, ktoré má povesť jedného z najmódnejších miest na svete a je talianskym srdcom priemyslu, obchodu a financií, obsadilo podľa reportu JLL štvrtú priečku v rámci európskej obchodnej atraktivity, s priemernou rentou 4 300 eur za štvorcový meter za rok.

AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?