Veľa klientov si neuvedomuje, že komunikovať svoje produkty musia v ich istých „životných fázach“ rozdielne.

To znamená, že komunikovať budem inak začínajúci resp. unikátny produkt, ktorý som práve svetu predstavil a inak produkt, ktorý je zabehnutý, či už v mojom podnikaní, alebo celkovo na trhu.

S tým ako komunikovať produkt sú úzko spojené aj marketingové kanály, ktoré sa pri tom využívajú.

Najlepšie to vysvetlíme napríklad na tomto obrázku, ktorý zobrazuje jednotlivé fázy produktu.

Predstavte si, že máte úplne jedinečný produkt, ktorý na vašom trhu v podstate nie je. Bavíme sa teraz o prvej fáze, teda “fáza uvedenia na trh”.

Vo väčšine prípadov budú vaši prví zákazníci ľudia z vášho okolia, ktorých oslovíte buď priamo, alebo cez kontakty na sociálnych sieťach, cez mail alebo telefonicky.

Treba si uvedomiť to, že v tejto prvotnej fáze určite nezískate veľa zákazníkov cez SEO nástroje, cez reklamu vo vyhľadávaní alebo newsletter. Preto je neefektívne na tieto veci míňať peniaze. Prečo? Je to jednoduché. V podstate nikto o vás nevie, nikto nevie, že takýto produkt vôbec existuje a tak ho ľudia nevyhľadávajú.

Takisto newsletterrovú databázu si musíte najskôr vybudovať, aby ste ju mohli začať používať. SEO je vo všeobecnosti  beh na dlhé trate a aj vášmu webu bude trvať nejaký čas, kým naberie dostatočnú “SEO silu” ukázať sa na popredných priečkach v Google. To sa však stane iba vtedy, keď budú váš produkt ľudia vyhľadávať. Treba si to vytrpieť.

Všade navôkol môžete počuť o “zázračných” podnikateľských úspechoch. O produktoch, ktoré sa stali zo dňa na deň hviezdami.

Pri niektorých tomu možno naozaj tak bolo, ale netreba zabúdať na to, že 99,9999% podnikateľov si musí túto prvotnú fázu jednoducho odmakať a “pretrpieť”. Budete tu musieť obetovať čas, peniaze, energiu aby ste edukovali trh o vašom unikátnom produkte. Musíte vysvetľovať ako funguje. Ukazovať ho.

Napríklad cez pravidelný content marketing, ktorým si budujete aj pevnejšie SEO do budúcnosti. Okrem toho, keď edukujete trh v nejakej novej oblasti, budujete si autoritu.

A to nie len autoritu založenú na technológii, teda to, že vás Google ukáže vyššie v rebríčku, ale hlavne autoritu v očiach potenciálnych zákazníkov.

Budujete si v ich očiach status odborníkov na danú tému a keď príde ten správny čas, aj toto môže rozhodnúť o tom, že nakúpia práve u vás.

V prvotných fázach je teda veľmi dôležité, čo najviac ukazovať a vysvetľovať svoj produkt. Facebook v dnešnej dobe ponúka úžasné možnosti cielenia (platené PPC posty, videá,…) a tak budete vedieť svoj content dostať presne k tým správnym ľudom, o ktorých si myslíte, že by sa mohli stať vašimi zákazníkmi.

Taktiež v začiatkoch nezabudnite na budovanie newslettrovej databázy a fanúšikovskej základne na sociálnych sieťach.

Niekedy sa môže zdať, že mať unikátny produkt je v podstate na škodu veci a je to skôr nevýhodou. Opak je však pravdou. Skôr či neskôr sa objaví nejaká konkurencia, alebo zlom na trhu, ktorý vám paradoxne prileje vodu na váš mlyn.

Pomôže vám „drajvovať“ dopyt po produkte, ale vy už budete mať náskok. Napríklad zabehnutým webom, vybudovaným SEO, vybudovanou fanúšikovskou základňou na sociálnych sieťach, newslettrovou databázou a budete mať reálne skúsenosti od prvých zákazníkov. Vtedy bude ten správny čas odpáliť to naplno!

Podnikanie je ťažké, to všetci dobre vieme, ale keby tomu tak nebolo, podnikal by každý. Držím vám palce.

AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?


PRIDAŤ KOMENTÁR