Viac

    Začiatky podnikania nie sú jednoduché, tieto tipy vám pomôžu

    Začať podnikať je rozhodnutie, do ktorého sa neodvážia ísť ani tí, ktorí majú skvelý nápad. Čo by ste mali robiť, aby ste uspeli na dnešnom presýtenom trhu?...

    Začať podnikať je rozhodnutie, do ktorého sa neodvážia ísť ani tí, ktorí majú skvelý nápad. Niektorí nepodnikajú vôbec, iní sa stanú intrapodnikateľmi s Winners Group a ďalší naberú dosť odvahy a skúsia to na vlastné triko.

    Je však dôležité si uvedomiť, že dobrý nápad je približne 20 % z úspechu, zvyšných 80 % je tvrdá drina, rozvíjanie seba, podniku a aj zamestnancov.

    Začiatky podnikania nie sú jednoduché. Čo by ste mali robiť, aby ste uspeli na dnešnom presýtenom trhu?

    Nemôžete splynúť s konkurenciou

    Seth Godin vo svojej knihe Fialová krava hovorí o tom, že ak chcete byť úspešný, musíte byť iný ako ostatní. Lenže ako iný? Seth použil skvelé prirovnanie – musíte sa stať fialovou kravou v obyčajnom stáde.

    A naozaj to funguje, čokoládu Milka dnes pozná každý. Môžete uspieť, aj keď si otvoríte podnik na ulici, kde budú štyria vaši konkurenti. Musíte však urobiť magnet, ktorý oni nemajú, a ľudia začnú o vás rozprávať svojim známym a priateľom. Bez toho, aby ste im platili.

    Nebojte sa investovať do reklamy

    Steuart Henderson Britt hovorí:

    „Podnikať bez reklamy je ako žmurkať na dievča v tme. Vy viete čo robíte, ostatní však nie.“

    A naozaj, na začiatku je dôležité, aby sa o vás ľudia dozvedeli, a keď sa o vás dozvedia a vy im dáte takú kvalitnú službu či tovar, budú o vás sami ďalej rozprávať.

    Ale to dokážu iba naozaj výnimočné spoločnosti ako Tesla či Uber. Preto si zaplaťte reklamu na Googli, Facebooku či tam, kde oslovíte najväčšiu časť vašej cieľovej skupiny.

    Nešetrite na inováciách

    Musíte sa posúvať vpred. Stále, nemôžete sa uspokojiť s tým, čo máte, aj keď to momentálne funguje. Môže sa stať, že to fungovať prestane a vy nebudete mať záložný plán.

    Preto investujte do vzdelávania ľudí (to je svojím spôsobom tiež inovácia), nebojte sa platiť za najnovšie počítačové programy, technológiu a inováciu vo výrobnom procese. Ak vás zdržujú faktúry, zaplaťte za program na online fakturácie. Máte kaviareň? Nebojte sa investovať niekoľko tisíc do skvelého kávovaru. Oplatí sa to.

    Naučte svoj tím spolupracovať

    Peter Drucker bol jedným z najväčších odborníkov na manažment a riadenie. A bol to práve on, kto povedal, že najúspešnejšia firma nie je tá, ktorá dokázala zamestnať do svojich radov najviac odborníkov, ale tá, ktorá dokázala naučiť najviac odborníkov medzi sebou spolupracovať.

    Preto, ak chcete byť úspešný, každý člen vášho tímu by mal vedieť spolupracovať s tým druhým.

    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články