Neprišli vám zaplatené veci objednané z internetu? Svoju platbu môžete získať späť

Ako to už pred Vianocami býva, najväčšie predaje zaznamenávajú obchodníci práve v tomto období. Čo čobiť ak obchodník odmieta komunikovať alebo nemá záujem reklamáciu vybaviť?

123

Ako to už pred Vianocami býva, najväčšie predaje zaznamenávajú obchodníci práve v tomto období.

Internetový predaj je stále viac a viac populárny medzi všetkými vekovými kategóriami.

Vedeli ste, že ak objednaný tovar z internetu nepríde a bol zaplatený platobnou kartou, môžete využiť službu chargeback?

Služba Chargeback

“Služba chargeback je efektívnym nástrojom na posilnenie ochrany spotrebiteľov proti nepoctivým obchodníkom. Ide o proces spätného zúčtovania platobnej transakcie prostredníctvom platobnej karty, ktorý pre používateľov platobných kariet predstavuje určité zvýhodnenie oproti platbám v hotovosti alebo na dobierku. Na platbu prevodom sa chargeback nevzťahuje,” 

vysvetľuje Sylvia Ďatelinková z Inštitútu alternatívneho riešenia sporov Slovenskej bankovej asociácie (SBA).

Nakupujte u overeného obchodníka.

Podľa S. Ďatelinkovej môže službu využiť v podstate každý jeden držiteľ karty, ktorý uskutočnil platobnú transakciu platobnou kartou u obchodníka v prípade nedodania tovaru a služby, v prípade dodania tovaru v rozpore s dohodnutými podmienkami, alebo v prípade, ak obchodník odmieta akceptovať odstúpenie od zmluvy.

Ako postupovať?

“V prvom rade je potrebné kontaktovať obchodníka za účelom uplatnenia reklamácie. S reklamáciou zbytočne neotáľajte, aby ste dodržali lehoty na jej uplatnenie a zároveň, aby ste sa nepripravili o možnosť spätnej úhrady.

S obchodníkom komunikujte výlučne písomnou formou alebo e-mailom. Doklad o uplatnení reklamácie ako aj komunikáciu zo strany obchodníka si odložte.

Ak odmieta komunikovať alebo nemá záujem reklamáciu vybaviť, bezodkladne kontaktujte vydavateľa platobnej karty, teda banku a požiadajte o spätnú úhradu,” 

uviedla pre TASR Ďatelinková.

Ak sa rozhodnete pridať k tisícom ľudí a nakúpiť vianočné darčeky cez internet, použite zabezpečený počítač, ktorý ma aktualizovaný operačný systém, internetový prehliadač a pravidelne updateovaný antivírusový program.

Chráňte svoje dôverné údaje pred ich zneužitím. Rovnako odporúčame si vopred overiť e-shop, z ktorého ste sa rozhodli objednať tovar či službu.

“Nakupujte výlučne cez zabezpečené a autorizované internetové obchody. Citlivé údaje o platobnej karte nikomu neoznamujte, nikam neposielajte, vystavili by ste sa riziku ich zneužitia a porušili by ste bezpečnostné predpisy banky. Než pristúpite k záväznej objednávke dôkladne si prečítajte obchodné podmienky,” 

dodáva právnička.


PRIDAŤ KOMENTÁR