Viac

    Aerolinky Emirates vlastnia takmer 3,7 milióna fliaš vína za pol miliardy

    Dobré víno na palube lietadla nemusí byť samozrejmosťou. Ak sa však takýto servis čo najviac priblíži k dokonalosti, môže pripomínať ten od dubajskej aerolinky Emirates. Dubajčania do vlastného archívu vín servírovaných na palubách investujú už desať rokov. Doteraz približne vyše päťsto miliónov dolárov...

    Dobré víno na palube lietadla nemusí byť samozrejmosťou. Ak sa však takýto servis čo najviac priblíži k dokonalosti, môže pripomínať ten od dubajskej aerolinky Emirates. Dubajčania do vlastného archívu vín servírovaných na palubách investujú už desať rokov. Doteraz približne vyše päťsto miliónov dolárov.

    Koncom roka 2014 spoločnosť Emirates znovu predstavila skutočne jedinečný plán a program, ktorý sa začal už takmer pred dekádou. Chcela dlhodobo investovať milióny dolárov, aby zabezpečila najlepšie vína na svojich palubách. Archív má dnes obsahovať už takmer 3,7 milióna fliaš a niektoré dokonca možno podávať až po roku 2020.

    KONTROLA NAD VLASTNÝM

    Chcete si to lepšie predstaviť? Každý deň sa vo vzduchu podáva 70 rôznych druhov vína či šampanského z najlepších vinohradov a z jedenástich krajín pôvodu. Rotujúc všetkými triedami. Dubajčania sa rozhodli povýšiť stravovací zážitok vo vzduchu na čo najvyššiu úroveň aj vyberanými značkami, ktoré sami archivujú.

    Emirates na tieto účely dokonca zriadila vlastný tím znalcov, ktorí si vybudovali vzťahy priamo s majiteľmi viníc. Spoločnosť nakupuje vína en primeur, teda ešte predtým, ako sú už v predaji.

    Pre nás je víno zážitok. Naši zákazníci chcú vychutnať víno na palube, ako keby boli v luxusnej reštaurácii. Nie je to len červené, biele alebo ružové. Zaujímajú sa o pôvod vína, z akého hrozna pochádza, kedy bolo vyrobené a ktoré vinice ho vyrábajú. Často sa stáva, že po skúsenosti na našej palube si cestujúci víno obľúbia a vyhľadajú značku aj následne. To je dôvod, prečo sme sa už pred viac ako desiatimi rokmi odklonili od obvyklého postupu verejného obstarávania a rozhodli sme sa prevziať kontrolu nad naším vlastným osudom
    hovorí trochu nadnesene Tim Clark, prezident Emirates Airline

    MÁLO SEXI, ALE EFEKTÍVNE

    Za ostatné roky sme mali v ponuke už takmer tristo vín, ktoré si vyžadovali naše uskladnenie do momentu, kým ich môžeme otvoriť. Na tieto účely sme ich uskladnili vo viacerých skladoch vo Francúzsku

    tvrdí viceprezident Emirates Joost Heymeijer.

    Iste, je to veľká investícia.

    Lenže víno a šampanské vždy budú dôležitým aspektom nášho palubného produktu, preto nás zaujíma dlhodobý výhľad. Je to jednoducho súčasť nášho prísneho procesu plánovania

    dodal.

    Svoje vína uskladňujú v modernom, teplotne kontrolovanom sklade a v originálnom balení.

    Pre francúzsky región Burgundsko sa aerolinky rozhodli z niekoľkých dôvodov – lokalita má bohaté skúsenosti s vínom, dostatočné skladovacie zariadenia a niekoľko hodín odtiaľ sú prístavy, odkiaľ možno v teplotne kontrolovaných kontajneroch prepraviť palety s vínom do cieľových destinácií.

    Možno to nie je veľmi sexi, ale je to veľmi efektívne

    hovorí J. Heymeijer.

    Srdcom archívu Emirates sú najmä vína z oblasti Bordeaux vo Francúzsku, ktoré predstavujú takmer polovicu celkového portfólia leteckej spoločnosti.

    S etiketami vín z Francúzska a z najprestížnejších viníc vrátane Château Lafite, Château Margaux, Château Latour, Château Haut-Brion a Château Mouton-Rothschild, je archív Emirates snom každého milovníka vína.

    AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?


    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články