Viac

    Lukáš Pekara o svojom biznise Autokomfort.sk

    Rozbieha viaceré biznis projekty. Jedným z nich je aj nový e-shop, vďaka ktorému sa v aute budete cítiť komfortnejšie. Onedlho otvára kamennú prevádzku v Bratislave a teší sa na stretnutia so svojimi zákazníkmi. Základom pohodlia v aute je podľa neho čistota a poriadok. Lukáš Pekara.

    Čím momentálne pracovne žiješ?

    Aktuálne dokončujem nové projekty, testujem ich a pripravujem na ostrú prevádzku. Okrem toho ladím všetko, čo nebeží, ako by mohlo.

    Viem, že okrem týchto projektov si nedávno dokončil web svojho e-shopu. Čo ponúka?

    Je to nová verzia e-shopu, ktorý ponúka rozličný sortiment do auta pre zvýšenie komfortu. Podľa toho vznikol aj názov “autokomfort.sk”. Aktuálne sa zameriavame na rohože – textilné aj gumové, vaničky do kufra a deflektory. Časom plánujeme doplniť aj ďalší sortiment. Jeho zloženie je práve súčasťou prebiehajúcej analýzy dopytu.

    Čo budete dopĺňať v budúcnosti?

    Najbližšie spresníme textilné autokoberce, kde je problematika najkomplikovanejšia, potom deflektory, lakťové opierky, bezpečnostné kamery, a tak podobne.

    Ako si sa dostal práve k autorohožkám či autokobercom?

    Lukáš Pekara - autokomfort.sk

    Celé to vzniklo pred rokom, kedy sme rohožky predávali ako doplnkový tovar k elektrónom na inom e-shope. Zistili sme, že tento tovar je natoľko komplexný, že si zaslúži vlastný predajný kanál.

    Len pre ilustráciu, textilné koberce ponúkame v štyroch úrovniach kvality, každú aspoň v troch farebných prevedeniach s rozličnými kombináciami obšitia. Na trhu sa pohybuje okolo 800 modelov áut, pre ktoré máme strihy. Tým sa dostávame k desaťtisícom kombinácií.

    A to ešte nehovoríme o gumových rohožiach s nízkym i vysokým okrajom,gumových a plastových vaničkách, a podobne.

    Ide o veľmi špecifický sortiment, akú máš zatiaľ odozvu?

    Už prvý mesiac fungovania sme sa dostali na 200 objednávok za mesiac. Dnes sa držíme na 500 objednávkach. Napriek tomu, že tieto čísla sú takmer ťažko uveriteľné, vieme, že mnoho vecí môžeme robiť ešte lepšie a získanie väčšieho podielu na trhu nie je neprekonateľná méta.

    To sú pekné čísla. Čo bolo tajomstvom toho úspechu?

    Zistili sme, že cena nie je pri e-shopoch primárna veličina, aj keď sa to nezdá. Najskôr musíte nájsť svoj požadovaný tovar so širokým sortimentom, potom musíte vedieť, ako vyzerá, čomu poslúži poriadna fotka, potom musíte vedieť, kedy ho budete mať. Na rovinu, každý nákup je potešením, a to predsa musí byť hneď. (úsmev) No a potom, samozrejme, potrebujete občas poradiť. Až na záver riešite, koľko to bude stáť. Pred porovnaním cien v e-shopoch oceňujete všetky už parametre uvedené.

    Aby človek dokázal potenciálnym zákazníkom poradiť, musí mať určité odborné zázemie. Aké je to tvoje?

    Primárne sú to skúsenosti. A zo začiatku sme využili samoštúdium a veľmi dobré kontakty na výrobcov, ktorí nám boli ochotní poradiť. Aj touto cestou by som im chcel za to poďakovať.

    Máte pomerne široký záber, čo sa automobilových značiek týka. Chýba niektorá značka alebo nájdeme všetky?

    Záleží na sortimente. Pre textilné koberce máme strihy takmer pre všetky modely áut. Keby sme aj práve nemali, vieme koberčeky ušiť podľa strihu zákazníka. Čo sa týka gumových kobercov a vaničiek do kufra, sú dva druhy – produkty vyrobené automobilkou, prípadne dodávateľom “pod značkou automobilky”, produkty výrobcov tretích strán, ktorí dodávajú pre viaceré automobilky pod svojou vlastnou značkou.

    My ponúkame iba výrobky tretích strán, pretože “originály” sú predražené a dajú sa kúpiť priamo v salóne. Nezávislí výrobcovia pokrývajú výraznú väčšinu modelov, no nájdu sa také, pri ktorých sa to neoplatí. Príkladom je Audi A8 – tu sa nezávislým výrobcom neoplatí spraviť formu a vyrobiť jednotky kusov.

    Dodávatelia musia byť zárukou kvality. Kto patrí medzi tvojich partnerov v tomto smere?

    Väčšinu tovaru berieme priamo z výroby. Sú modely áut, kde si vypomáhame medziskladovými distribútormi, ktorých z bezpečnostných dôvodov nebudem uvádzať.

    V čom sa líšiš od konkurenčných e-shopov?

    Konkurenčné výhody vidíme viaceré. V ponuke máme sortiment všetkých dostupných európskych výrobcov, aby sme pokryli maximum modelov áut. Neustále zväčšujeme sklady a medzisklady, vďaka čomu od októbra zabezpečíme dodanie tovaru v priemere do 3-4 pracovných dní. K 16.9. budeme jediným e-shopom, ktorý má kamennú predajňu otvorenú v Bratislave aj so showroomom, kde si budú zákazníci môcť tovar dopredu pozrieť aj objednať. Vzhľadom na to, že tovar berieme priamo z výroby, dokážeme zákazníkom poskytovať veľmi prijateľné ceny.

    autokomfort

    Dlho ste zvažovali, či otvoriť kamenný obchod alebo vám to bolo jasné od začiatku?

    Spočiatku sme to síce neplánovali, no zistili sme, že na trhu je o kamenný obchod naozaj záujem. Zákazníci chcú vidieť farebné prevedenia textilných koberčekov naživo, chcú sa tovaru dotknúť, vybrať si vhodnú kvalitu a vyhnúť sa plateniu za dopravu, ak je to čo len trochu možné.

    Web nesie názov autokomfort.sk. Čo je podľa teba základom pohodlia v aute?

    Pod pohodlím sa dá predstaviť čokoľvek, no myslím si, že by to malo začínať poriadkom a čistotou.

    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články