Viac

    Predstavujeme Vám nový MERCEDES-AMG GLC 43 4MATIC

    Nové SUV z Affalterbachu zvýrazňuje špičku produktovej ponuky GLC a v portfóliu AMG vypĺňa medzeru medzi GLA a GLE,“ uviedol Tobias Moers, predseda predstavenstva spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

    Nový Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC obzvlášť dynamicky dopĺňa konštrukčný rad stredne veľkých vozidiel kategórie SUV. Trojlitrový šesťvalec s dvoma turbodúchadlami a výkonom 270 kW (367 k), automatická prevodovka 9G-TRONIC so skrátenými časmi preradenia a pohonom všetkých kolies AMG Performance 4MATIC s dôrazom na zadnú nápravu sú základom pre mimoriadny zážitok z agilnej jazdy.

    Jedinečný dizajn a špeciálne nastavený športový podvozok na báze VZDUCHOVÉHO OVLÁDANIA POHYBU KAROSÉRIE s adaptívnym nastaviteľným tlmením zvýrazňujú príslušnosť k jazdným výkonom Driving Performance značky Mercedes-AMG.

    Po rekordnom odbyte v roku 2015 si značka Mercedes-AMG aj naďalej uchováva rastúci kurz: produktová paleta sa aj v roku 2016 rozširuje vysokou rýchlosťou. „Príchodom nového vozidla GLC 43 4MATIC ponúkame prvýkrát v segmente stredne veľkých vozidiel kategórie SUV model AMG.

    Nové SUV z Affalterbachu zvýrazňuje špičku produktovej ponuky GLC a v portfóliu AMG vypĺňa medzeru medzi GLA a GLE,“ uviedol Tobias Moers, predseda predstavenstva spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

    Trojlitrový šesťvalec s dvoma turbodúchadlami prichádza do početných vysokovýkonných modelov AMG a je jediným šesťvalcovým variantom, ktorý je k dispozícii pre GLC. Ponúka maximálny výkon 270 kW (367 k) a maximálny krútiaci moment 520 newtonmetrov.

    Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne GLC 43 4MATIC za 4,9 sekundy, maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Pod agilný zážitok z jazdy sa v rozhodujúcej miere podpísala novovyvinutá predná náprava, tuhá elastokinematika a precízne športové parametrické riadenie AMG.

    Mercedes-AMG GLC 43 (X 253), 2016

    Kľúčové vlastnosti

    • 3,0-litrový motor V6 s dvoma turbodúchadlami s upraveným riadením motora, so zvýšeným plniacim tlakom a s výrazne zvýšenou dynamikou a točivosťou
    • Automatická prevodovka 9G-TRONIC s funkciou medziplynu pri podradení na nižší stupeň a s mimoriadne krátkymi reakčnými časmi v jazdnom programe „Sport Plus“
    • Pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC s rozdeľovaním momentu s dôrazom na zadnú nápravu v pomere 31 ku 69 percent (predná náprava k zadnej náprave)
    • Športový podvozok AMG RIDE CONTROL s adaptívnym nastaviteľným tlmením v troch stupňoch, režim voliteľný pomocou tlačidla
    • Prepínač AMG DYNAMIC SELECT pre dynamický, individuálne voliteľný jazdný zážitok s piatimi jazdnými programami a parametrizáciou špecifickou pre AMG
    • Trojstupňový elektronický systém stabilizácie ESP®
    • Predná náprava s novovyvinutými strmeňmi nápravy a nosnými kĺbmi pružinového ramena. Prispôsobivosť elastokinematiky vodičom
    • Zadná náprava s elastokinematikou nastavenou na vyššiu dynamiku jazdy
    • Veľká dimenzovaná brzdová sústava s brzdovými kotúčmi z kompozitného materiálu a s vnútorným vetraním, na prednej náprave perforované s priemerom 360 mm a na zadnej náprave s priemerom 320 mm
    • Dizajn AMG s typickým spojlerom predného a zadného nárazníka a so špeciálnymi koncovými rúrami výfuku
    • Diamantová maska chladiča s pochrómovanými kolíkmi a lamelou vo vysokolesklej čiernej farbe
    • 19-palcové disky AMG z ľahkej zliatiny s 5-lúčovým dizajnom, vysokolesklý čierny lak, leštené
    • Združený prístroj AMG s dizajnom šachovnicovej zástavy so stupnicou do 280 km/h a s hlavnou ponukou AMG
    • Multifunkčný športový volant v koži, v oblasti uchopenia s hlbokým reliéfom, dole sploštený, s červenými kontrastnými ozdobnými švami
    • Čalúnenie z imitácie kože ARTICO/mikrovlákna DINAMICA čierne so športovou kresbou sedadla a červenými ozdobnými švami

    Mercedes-AMG GLC 43 (X 253), 2016

    Vysoký výkon, nízka spotreba: 3,0-litrový motor AMG V6 s dvoma turbodúchadlami

    3-litrový motor AMG V6 s dvoma turbodúchadlami sa vyznačuje silným výkonom pri nízkych hodnotách spotreby a emisií.

    Obe turbodúchadlá sú umiestnené blízko motora a reagujú obzvlášť spontánne. Za vysoký výstupný výkon 270 kW (367 k) je okrem iného zodpovedný aj plniaci tlak zvýšený na úroveň 1,1 baru.

    Spolu s krútiacim momentom 520 Nm pri 2 500 – 4 500 ot/min rozvíja motor svoju vysokú dynamiku a točivosť.

    Úprava vložiek valcov technológiou NANOSLIDE® bola zdokonaľovaná aj vo Formule 1 v hybridných turbomotoroch V6 Mercedes-Benz. Je mimoriadne tvrdá a preto odolná voči oderu, súčasne však znižuje trenie a prispieva tak k zvýšenej efektívnosti.

    To isté platí aj pre viacbodové vstrekovanie vedené lúčom s tlakom paliva do 200 barov. Vizuálne sa dá rozpoznať hnací agregát AMG podľa krytu motora s červenou hliníkovou vložkou.

    Mercedes-AMG GLC 43 (X 253), 2016

    Viac agility: športový podvozok na báze VZDUCHOVÉHO OVLÁDANIA POHYBU KAROSÉRIE

    Pre dosiahnutie väčšej agility, neutrálneho správania vozidla v zákrutách a vyššej trakcie aj pri zvýšenom nasadení skonštruovali inžinieri z Affalterbachu jedinečný športový podvozok na báze VZDUCHOVÉHO OVLÁDANIA POHYBU KAROSÉRIE.

    Rovnako je možné špecificky prispôsobený adaptívny systém tlmenia ADS PLUS nastaviť v troch stupňoch „Comfort, „Sport“ a „Sport Plus“. Tým sa zväčšuje rozpätie medzi komfortom počas dlhých ciest a športovou jazdnou dynamikou.

    Na štvorprvkovej prednej náprave sú použité samostatné strmene a nosné kĺby; všetky konštrukčné diely boli podrobené optimalizácii tuhosti. Vyšší negatívny odklon na prednej náprave a na zadnej náprave s priestorovým zavesením kolies zvyšuje priečnu dynamiku.

    Tuhosť elastokinematiky bola zvýšená na oboch nápravách. Tieto opatrenia celkovo zlepšujú agilnosť a podporujú dynamiku.

    Dôraz na zadnú nápravu a agilnosť: pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC

    Sériový pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC sa vyznačuje rozdeľovaním momentu v pomere 31 percent na prednú nápravu a 69 percent na zadnú nápravu. Toto rozloženie zabezpečuje väčšiu jazdnú dynamiku a vyššie priečne zrýchlenie na ceste, ako aj vylepšenú trakciu pri zrýchľovaní.

    Mercedes-AMG GLC 43 (X 253), 2016

    Charakteristika dotykom prsta: AMG DYNAMIC SELECT

    Päť jazdných programov DYNAMIC SELECT Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual umožňuje stlačením tlačidla ešte viac prispôsobiť charakteristiku modelu GLC 43 4MATIC individuálnym potrebám.

    Diferenciácia siaha od úspornej a komfortnej až po extrémne športovú. Pritom dochádza k úprave dôležitých parametrov, akými sú odozva motora, prevodovky, podvozka a riadenia. Nezávisle od jazdných programov DYNAMIC SELECT môže vodič stlačením tlačidla „M“ prejsť priamo do manuálneho režimu, aby mohol radiť rýchlosti výlučne pomocou radiacich páčok na volante.

    Jazdné programy DYNAMIC SELECT „Sport“ a „Sport Plus“ sú pri modeli GLC 43 4MATIC zamerané na dynamiku jazdy ešte výraznejšie ako pri sériových modeloch. O to sa stará agilnejšia, priamejšia línia plynového pedálu a emocionálnejší priebeh radenia so skrátenými časmi preradenia, s funkciou medziplynu a odpájaním valcov. Vyššie voľnobežné otáčky okrem toho umožňujú rýchlejšie rozbehy aj zrýchlenie vozidla z pokoja.

    S cieľom zvýšiť úspornosť funkcia ECO štart – stop a funkcia kĺzania v programe „Eco“ na druhej strane znížia spotrebu paliva: ak vodič pri rýchlosti od 60 do 160 km/h zloží nohu z plynového pedála, spojka sa otvorí a motor sa odpojí od hnacieho ústrojenstva.

    Elektronika zníži otáčky motora na úroveň voľnobehu, a jazdný odpor sa zníži o kompresné a trecie sily motora v deceleračnom režime.

    Mercedes-AMG GLC 43 (X 253), 2016

    Priame a s jednoznačnou odozvou: športové parametrické riadenie

    Športové parametrické riadenie je v modeli GLC 43 4MATIC možné variabilne nastaviť. Vyniká svojou presnou a veľmi autentickou odozvou. Posilňovač riadenia je variabilný v súlade s programom „Comfort“ alebo „Sport“.

    Príslušná charakteristika sa automaticky nastaví v závislosti od zvoleného jazdného programu DYNAMIC SELECT, v programe „Individual“ si ju možno osobne prispôsobiť.

    Veľká dimenzovaná brzdová sústava s brzdovými kotúčmi z kompozitného materiálu a s vnútorným vetraním spoľahlivo a rýchlo zníži výkon vozidla SUV.

    Na prednej náprave sú perforované brzdové kotúče s rozmermi 360 x 36 mm so štvorpiestovými pevnými strmeňmi a s nápisom AMG, na zadnej náprave sú brzdové kotúče s rozmermi 320 x 24 mm s jednopiestovými plávajúcimi strmeňmi.

    Nový Mercedes-AMG GLC 43

    Športový a zreteľný: dizajn exteriéru

    Jedinečný dizajn ešte umocňujú prvky v striebornej chrómovej a vysokolesklej čiernej farbe. Opiera sa o exteriér AMG Line. Diamantová maska chladiča má pochrómované kolíky, jednu lamelu vo vysokolesklej čiernej farbe s vložkou vo vysokolesklej chrómovej farbe a obsahuje nápis AMG.

    Športovo výrazné otvory na prívod vzduchu na spojleri predného nárazníka AMG majú plutvičky v striebornej chrómovej farbe. Predný rozdeľovač prúdenia v striebornej chrómovej farbe zabezpečuje dole optimálne nasmerovanie vzduchu na chladiace moduly.

    Pohľadu zboku dominujú leštené 19-palcové disky (48,3 cm) AMG z ľahkej zliatiny s dizajnom piatich zdvojených lúčov vo vysokolesklej čiernej farbe. Zmiešané osadenie pneumatikami s rozmermi 235/55 R 19 na 8 J x 19 na prednej náprave a 255/50 R 19 na 9 J x 19 na zadnej náprave zdôrazňuje mohutný vzhľad. K tomu môžeme pridať vysokolesklé čierne kryty vonkajších zrkadiel a strieborný nápis „BITURBO 4MATIC“ na predných blatníkoch.

    Aj zadná časť má charakteristické zvýrazňujúce prvky a vďaka dvom pochrómovaným koncovkám výfuku s dvojvetvovým vzhľadom sprostredkúva športovú estetiku. Spojler zadného nárazníka špecifický pre AMG má ozdobnú lištu v striebornej chrómovej farbe.

    Mercedes-AMG GLC 43 (X 253), 2016

    Športový vzhľad s osobitnými detailmi: dizajn interiéru

    Interiér potvrdzuje početnými individuálnymi detailmi dôsledne dynamický charakter. Dole sploštený multifunkčný športový volant v čiernej koži s červenými kontrastnými ozdobnými švami, ktorý sedí v dlaniach ako uliaty, je ideálny na angažovaný spôsob jazdy.

    V športových sedadlách nájde vodič aj spolujazdec svoju bezpečnú pozíciu vďaka zlepšenej bočnej opore aj pri ostrom spôsobe jazdy. Čalúnenie z imitácie kože ARTICO/mikrovlákna DINAMICA čierne disponuje jedinečnou kresbou sedadla a červenými ozdobnými švami. V súlade s dizajnom sedadiel sú aj stredové výplne dverí zhotovené z rovnakého materiálu.

    Vďaka dvom veľkým okrúhlym prístrojom a jednému centrálnemu, farebnému multifunkčnému displeju s uhlopriečkou 13,97 cm (5,5“) posúva združený prístroj AMG všetky dôležité informácie do zorného poľa vodiča. Ukazovateľ ECO podporuje úsporný spôsob jazdy. Kruhové ciferníky vo vzhľade cieľovej vlajky a výrazná typografia dodávajú veľkým ukazovateľom mimoriadne športový ráz.

    Športovo výrazná zvláštna výbava na želanie

    Športový charakter modelu GLC 43 4MATIC zvýrazňuje aj dostupná výbava na želanie: tá siaha od sedadiel v štýle Performance so zvýšenou bočnou oporou cez kožené čalúnenie, ozdobné prvky so vzhľadom uhlíkových vláken a balík Night až po 21-palcové disky v dizajne s dvojfarebným vyhotovením.

    Nové Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC je už možné objednať a na slovenský trh bude uvedené v júni 2016.

    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články