Peter Polakovič, dnes CEO BiznisWeb.sk, si svoju cestu k úspechu poctivo vydrel.

Život sa s ním nemaznal, ako 11-ročný ochrnul, ale vďaka svojmu odhodlaniu a rodine sa znovu postavil na nohy. Dnes je z neho úspešný podnikateľ, skvelý šéf, ale predovšetkým milujúci otec a manžel.

Aké to je vyvíjať vlastný redakčný systém na prenájom e-shopov a tvorbu webstránky a manažovať prosperujúcu firmu aj vtedy, keď vás fyzické sily zradia? Podľa Petra často stačí málo, napríklad 1 úsmev, optimistický pohľad na vec, radosť z maličkostí a hneď je vám lepšie.

  1. Peter, nedávno si publikoval Tvoj 1.ebook o tom, Ako a v čom začať podnikať. V úvode spomínaš aj Tvoje začiatky. Paradoxne, práve choroba Ťa priviedla k internetu a počítačom. Ako sa Ti darí skĺbiť vedenie firmy so zdravotnými komplikáciami?

Áno, presne tak. Od malička som síce inklinoval k technológiám, ale až keď ma Guillan-Barrého syndróm izoloval od rovesníkov, počítač sa stal jediným prostriedkom na komunikáciu s okolitým svetom.

Pokiaľ by som sa riadil doporučeniami od lekárov, tak by som musel pracovať na polovičný úväzok. Slabé svalstvo na nohách však dokážem precvičovať aj v práci, na balančnej podložke, s overballom a podobne.

Robím si krátke prestávky na cvičenie, ktoré dokážem absolvovať aj za počítačom. Sú dni, kedy potrebujem vypnúť, preto svoje úlohy delegujem na kolegov alebo druhého konateľa Juraja Bystrického. Doma mám však úžasnú rodinku, ktorá mi veľmi rýchlo dobije baterky 🙂

Podstatné je, aby sa človek nikdy nevzdával. Choroba ma naučila tešiť sa z každého dňa, aj z tých najmenších úspechov a to je často oveľa viac ako hmotné bohatstvo. S Jurajom a celým našim tímom sa snažíme, aby BiznisWeb podnikateľom čo najviac uľahčil ich prácu.

Neustále pracujeme na vylepšeniach, automatizácii napojení na dopravcov, ponúkame nové online platobné možnosti … náš To Do list je naozaj naprataný.

2. Na Medium.com Peter Druska nedávno označil BiznisWeb ako slovenskú službu “s množstvom usmievavých poradcov, ktorí vám radi pomôžu pri čomkoľvek”. Čím sa BiznisWeb odlišuje od ostatných e-shopových riešení?

S Jurajom sme si kedysi povedali, že našich klientov budeme rešpektovať ako spolutvorcov nášho redakčného systému FLOX. A dodnes to tak je, prostredníctvom Knihy prianí práve oni rozhodujú o tom, ktoré nové funkcie im do e-shopov a webstránok pribudnú.

Snažíme sa byť im maximálne k dispozícii. Práve vďaka nim sme tam, kde sme. Feedback, ktorý nám dávajú, je naši hnacím motorom. Dávame si záležať na kvalitnej zákazníckej podpore. Často sa stretávame aj so situáciou, že zavolá e-shopár využívajúci konkurenčnú platformu, že hľadal návod na nastavenie e-mailov napr. cez IMAP a našiel až ten náš, či mu nevieme poradiť ako je to u nich.

Ostanú potom milo prekvapení, keď im povieme, že u nás to máme takto a takto a u  nich by to mohlo fungovať tak a tak.

Snažíme sa vytvárať našim zamestnancom také pracovné prostredie, aby ten dôvod na úsmev vždy bol. Je úplne iné, ak vám zdvihne telefón niekto nahnevaný či znudený, alebo človek s dobrou náladou 🙂

Nie všetky podnikateľské príbehy sú ružové

  1. Veľa podnikateľov má strach z neúspechu, ako ho vnímaš Ty?

Práve naopak, neúspech treba brať ako ďalšiu príležitosť pracovať na sebe. Ani  nám sa nevyhol, urobili sme kopec chýb a ešte aj urobíme. Napríklad, keď sme chceli uspieť na zahraničnom trhu.

Investovali sme financie a kopec času a nakoniec sme dospeli k názoru, že tadeto cesta nevedie. Je to riziko podnikania. Poučili sme sa a teraz vieme, že sa máme sústrediť na domáci trh. Je dobré, ak sa podnikateľ v prípade, že sa nevie rozhodnúť, poradí s niekým skúseným.

Ak chcete aj vy rozbehnúť úspešné podnikanie na internete, okrem odhodlania, financií a podnikateľského plánu si pripravte aj značnú dávku optimizmu.

Prajem vám, nech sa vám darí plniť si svoje sny za každých okolností.

 

PRIDAŤ KOMENTÁR