Viete čo sú vaše obchodnícke aktíva a pasíva?

Napadlo ma, že aj my obchodníci máme svoje aktíva a pasíva. Je dobré o nich vedieť, aby ste jedno mohli zveľaďovať a druhého sa zbavovať ...

573

Nedávno som po rokoch náhodou znovu chytil do ruky knihu od R.Kiyosakiho: „Bohatý otec, chudobný otec“. V nej píše:

Aktíva sú niečo, čo vám peniaze do kapsy pridáva a pasíva sú niečo, čo vám ich odoberá

Aktíva sú napríklad investície alebo nehnuteľnosti, ktoré prenajímate. Pasíva sú domy, v ktorých bývate, autá a podobne. Podľa toho, či idú peniaze k vám a lebo od vás.

Dobre ste na tom vtedy, ak sú vaše aktíva väčšie ako pasíva.

Napadlo ma, že aj my obchodníci máme svoje aktíva a pasíva. Je dobré o nich vedieť, aby ste jedno mohli zveľaďovať a druhého sa zbavovať ?

Čo sú obchodnícke aktíva?

Aktíva sú všetko to, čo vám ako obchodníkovi pomáha predávať a zarábať peniaze.

Začal som písať ich zoznam a najprv mi vyšiel dosť dlhý zoznam položiek (zastavil som sa pri čísle 13). Povedal som si, že do jedného článku to je priveľa, začal som triediť a nakoniec som z nich vybral iba dve – tie najdôležitejšie:

  • databáza klientov
  • obchodné zručnosti

Prečo práve tieto dve považujem za najcennejšie obchodnícke aktíva?

Lebo databáza klientov je jediná „surovina“, s ktorou obchodník pracuje. Iba tam sa ukrývajú príležitosti, na ktoré si môžete siahnuť – databáza klientov je ako veľká miestnosť, v ktorej je zamknutý zlatý poklad.

  • Viete aký veľký potenciál sa skrýva vo vašej databáze?
  • Máte zmapované, aké budúce potreby vašich zákazníkov môžete uspokojiť?
  • A máte stanovený aj konkrétny ďalší postup, ako tento potenciál „vyťažíte“?
  • Ak ste začínajúci predajca – máte nachystaný dostatok vytriedených kontaktov, ktoré môžete kedykoľvek osloviť?

Podľa počtu odpovedí „áno“ zistíte, ako dobre sa o toto vaše aktívum staráte…

A prečo obchodné zručnosti? Lebo tie sú tým kľúčom, pomocou ktorého sa k zamknutému pokladu dostanete.

Vaše obchodné zručnosti sú mostíkom medzi obchodnými príležitosťami a províziou na vašom bankovom účte. Pracujete aj na nich?

Ukážte mi, ako sa staráte a zveľaďujete vašu databázu a vaše predajné zručnosti a ja vám poviem, ako ste (alebo budete) v predaji úspešní ?

A čo sú naše obchodnícke pasíva?

Obchodnícke pasíva sú všetko to, čo vám zabraňuje v úspešnom predaji. Sú to všetky naše nedostatky a zlozvyky, ktoré nás spomaľujú alebo rozptyľujú na ceste k dosiahnutiu našich obchodných cieľov.

Za všetky spomeniem dve – nedôslednosť a nedostatok sebadisciplíny. Tieto dve pasíva nás podľa mňa stoja oveľa viac peňazí na nezrealizovanom obchode, ako všetky ostatné dohromady.

Máte všetky záznamy o zákazníkoch a obchodných prípadoch kompletné a aktuálne? Lebo to je vaša mapa k pokladu. Svedomito si plánujete vaše každodenné aktivity? A poctivo to aj dodržiavate? Alebo niektoré veci odkladáte na neskôr, keď nejde o život?

Čo je váš osobný najväčší „obmedzovač príjmu“? Už len tým, že si ho pomenujete, urobíte veľmi dôležitý krok k náprave.

Blíži sa čas novoročných plánov a predsavzatí – ako zveľadíte vašu databázu a vaše obchodnícke zručnosti? Porozmýšľajte, váš zlatý poklad čaká ? A napíšte do komentára na čo ste prišli!

AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?


Martin Mišík – špecialista na moderné techniky predaja

Martin MisíkTrénuje predajcov a obchodné tímy, ako sa ľahšie dostať k novým zákazníkom, ako sa presadiť popri lacnejšej konkurencii a ako urýchliť uzatváranie obchodov. Vďaka vlastným, takmer 20-ročným skúsenostiam v predaji a testovaním nových metód dnes dosahuje vo svojich obchodných aktivitách viac ako 90% úspešnosť. O svoje skúsenosti sa okrem školení delí aj cez blog: www.akopredavat.sk, kde doteraz uverejnil vyše 180 článkov ako lepšie predávať. Môžete si tam zdarma stiahnuť aj e-book: 7 princípov úspešného predaja.

Od roku 2003 vyškolil už viac ako 8.500 obchodníkov a dnes patrí na Slovensku k najvyhľadávanejším školiteľom predajných zručností.

PRIDAŤ KOMENTÁR