Viac

    Rozbehni sa za 7 dní: 10 tipov ako sa efektívne odprezentovať (SERIÁL)

    Akákoľvek krásna myšlienka, o ktorej ľudia nevedia, je bezcenná. Pokiaľ chcete preraziť so svojim nápadom, zmeniť svoj stereotyp a vybudovať nový životný štýl, nezabúdajte na promo. Na prezentáciu seba, svojej vízie či svojej organizácie.

    Včera ste sa na mojom blogu dozvedeli jednu dôležitú vec – ako si nájsť mentora. Preto dúfam, že ste začali makať na tom, aby ste svojho mentora získali. Ak s tým máte problém, pokojne mi napíšte, nájdeme spôsob ako ho osloviť. Dnes vám v rámci seriálu Rozbeni sa za 7 dní ukážem:

    Ako vyrobiť veľa muziky za málo peňazí!

    Ešte pred tým však otázka – prečo venovať čas prezentácii samého seba, svojej organizácie či firmy? Pretože ako už mnohí z vás dobre viete – ste značka. Čo to znamená?

    Ľudia si vás pamätajú podľa toho čo hovoríte, čo nosíte, o čom píšete na facebooku a čo práve robíte. Ak im nepoviete, čomu sa venujete, začnú si to vymýšľať sami. Ak im prezradíte len pár nudných informácii, prichádzate o množstvo príležitostí. Vďaka prezentácii seba a svojich aktivít môžete získať nových priateľov, novú prácu, sponzora či zamestnancov. Je to len na vás!

    Pokúsil som sa preto zhrnúť vám do jedného blogu 10 najpraktickejších rád, ktoré vám pomôžu sa efektívne odprezentovať. Čerpal som zo 7 ročnej praxe v médiách, zo stretnutí a konferencií, ktorých som sa zúčastnil či z výsledkov kampaní našich klientov.

    1. Váš príbeh

    Je tým najlacnejším marketingovým nástrojom, aký máte k dispozícii. Dajte ľuďom príbeh, lebo si ho inak vymyslia sami. Ukážte im, aké bolo vaše detstvo, čomu sa práve venujete, aké úspechy ste dosiahli a za akou víziou kráčate. Ako má vyzerať váš príbeh? Môžete si prečítať ten môj (klik!)…

    2. Sociálne siete

    Nepotrebujete investovať ani jedno euro do reklamy na to, aby sa o vás dozvedeli stovky či tisícky ľudí. Stačí s rozumom využívať svoj facebook.

    Pochopiť, že sociálne siete nie sú len o zábave, ale aj o práci. Začnite svoje príspevky publikovať verejne, pridajte k tomu videoblogy a zapájajte sa do diskusií. Dajte ľuďom pridanú hodnotu – nápad, prácu, referenciu.

    3. Založte si svoj blog

    Nemusíte byť žiadnym expertom či profíkom, aby ste sa mohli stať blogerom. Začnite písať o tom, čo vás inšpiruje, o tom s kými problémami sa stretávate alebo jednoducho uverejnite blog o tom, čo ste sa práve dozvedeli z knihy, ktorú čítate…

    4. Pracujte ako tím

    Je jedno či rozbiehate firmu, organizáciu alebo len nápad, s ktorým chcete vyhrať nejakú študentskú súťaž. Začnite pracovať v tíme. Využite talent iných ľudí, ktorý sa stane synergiou vášho úspechu. TEAM – together everybody achieves more! To platí aj v marketingu, čím viac vás bude, tým viac o vás ľudia budú vedieť.

    5. Začnite si budovať vzťah s médiami

    Veď to poznáte – každému politikovi, spevákovi či aktivistovi záleží na tom, aby o ňom písali médiá. Začnite vyhľadávať a spoznávať novinárov vo vašom okolí, pretože sa môžu stať vašimi partnermi na ceste k úspechu. Vašu jedinečnú myšlienku môžu ukázať celému svetu.

    6. Spravte si vizitky

    Nízkonákladový spôsob propagácie. 200 vizitiek vám na začiatok bude stačiť. Nezabudnite si na vizitky napísať vaše kontaktné údaje a info o vašom projekte či firme. Vizitky sa vám môžu zísť aj keď hľadáte svojho biznis partnera, zamestnanie či mentora. Buďte kreatívni a uveďte na vizitky to, čo práve hľadáte alebo ponúkate.

    7. Zorganizujte event

    Podujatie je silným nástrojom, ktorý ľudí dokáže pritiahnuť a vzbudiť v nich dôveru. Množstvo podujatí zorganizujete relatívne bez potrebného budgetu alebo za pár šupov. Tak ako to robíme s Hug Day už 4. rok alebo s Bubble Day po druhýkrát.

    8. Buďte spontánni a autentickí

    Existuje veľa ďalších príležitostí ako sa odprezentovať. Preto sa nebojte vykročiť mimo zónu svojho pohodlia. Nebojte sa zastaviť niekoho na ulici či nadviazať konverzáciu vo vlaku.

    9. Nezabudnite na výsledky

    To, čo ľudí zaujíma sú emócie a čísla. Ukážte v čom ste dobrý. Koľko ľudí ste vyškolili, koľko produktov ste predali, koľko eventov ste zorganizovali. Bez tvrdej práce to nepôjde.

    10. Gorila marketing

    Nízkonákladový a vysokoefektívny marketing. Tak by sme mohli nazvať guerilla marketing, ktorý na Slovensku pozná ešte

    relatívne málo firiem. Tento nový druh marketingu je nekonvenčný, dokáže ľudí, prekvapiť, potešiť a zanechať v nich poriadny zážitok. O tom vieme svoje. O nápady na gorila marketingovú kampaň sa s vami radi podelím v našej agentúre Mavio Media.

    To je 10 navychytanejších nápadov, ktoré som si pre vás pripravil. Viete akú najčastejšiu chybu robí väčšina ľudí, ktorí si prečítajú môj blog? Zatvoria ho a nostalgicky naň spomínajú. Nespravte tú istú chybu. Začnite makať hneď. Bod po bode, krok po kroku. Napíšte si svoj príbeh, dajte dokopy svoj Facebook a založte si blog. Včera aj zajtra je neskoro, začnite dnes 😉

    Čo si zobrať z dnešného blogu?

    • Ponúknite ľuďom svoj príbeh
    • Prezentujte sa na sociálnych sieťach
    • Založte si svoj blog
    • Vytvorte si svoj tím
    • Začnite si budovať vzťah s médiami
    • Spravte si vizitky
    • Zorganizujte zaujímavý even Buďte spontánni a autentickíNezabudnite na výsledky
    • Vyskúšajte gorila marketing

    A čo sa dozviete zajtra? Ako sa pustiť do svojho nápadu a zbierať feedback, ktorý vám ho pomôže zlepšiť. Ukážem vám jednoduché tipy a triky, ktoré zvládne každý z vás.

    Počas tohto týždňového mini seriálu ma môžete sledovať na Facebooku, prečítať si predchádzajúce články alebo (objednať konzultáciu klik!), v ktorej vám individuálne poradím a ukážem ako rozbehnúť seba, svoj projekt či firmu.


    Jaroslav DodokJaroslav Dodok

    Päť rokov pracujem v oblasti médií, založil som portál Student24. Pracoval som ako marketingový riaditeľ, dnes pôsobím v reklamnej agentúre MAVIO MEDIA. Cez víkendy školím a blogujem. Rád si dám s vami šálku kávy.

    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články