13 vecí, ktoré by nemali chýbať vo vašom marketingovom pláne

Pri práci s klientmi sa nesústredím len na hasenie požiarov alebo rýchle zdvihnutie cashflowu (aj keď aj to je dôležité) , ale snažím sa spolu s nimi vytvoriť plán, ktorý im bude prinášať peniaze dlhodobo.Marketingový plán je presne takýto typ plánu.

1378

Pri práci s klientmi sa nesústredím len na hasenie požiarov alebo rýchle zdvihnutie cashflowu (aj keď aj to je dôležité) , ale snažím sa spolu s nimi vytvoriť plán, ktorý im bude prinášať peniaze dlhodobo.

Marketingový plán je presne takýto typ plánu.

Pomôže vám ujasniť si základné veci, ktoré sú nevyhnutné, aby sa vaša služba alebo produkt predávali.

Vlastne ak máte solídny marketingový plán a aplikujete tento plán do praxe, v niektorých prípadoch sa začnú vaše služby a produkty predávať samé.

Taká veľká je jeho sila.

V tomto článku som pre vás pripravil 13-bodový zoznam plný vecí, ktoré by nemali chýbať vo vašom marketingovom pláne.

Tieto veci sa pri práci s mojimi klientmi vždy snažím zapracovať do ich marketingového plánu, pretože zo skúsenosti viem, že práve tieto veci robia najväčší rozdiel.

Každá jedna z týchto vecí – aplikovaná do praxe – vám môže pomôcť zvýšiť vaše predaje, získať viac zákazníkov a nakoniec zarobiť viac peňazí.

Takže bez žiadnych ďalších úvodov. Tu sú:

13 vecí, ktoré by nemali chýbať vo vašom marketingovom pláne:

1. Kto je váš ideálny zákazník?

Toto je základ.

Musíte mať jasne určené, pre koho je vlastne vaša služba alebo produkt určená.

Prečo?

Pretože môžete mať ten najlepší produkt alebo službu, ale keď to predávate nesprávnym ľuďom, ste odsúdený na zlyhanie.

Je viacero spôsobov, ako si môžete identifikovať vášho ideálneho zákazníka. Môžete sa zamerať iba na geografické údaje, to znamená, že máte kamenný obchod s oblečením v Bratislave a rozhodnete sa zamerať na ľudí, ktorí žijú iba v Bratislave. Geografické údaje sú o lokalite, o mieste.

Môžete mať demografické údaje, to znamená, že máte kamenný obchod s oblečením v Bratislave a rozhodnete sa zamerať na ženy bielej pleti, ktoré majú od 25 do 50 rokov a pracujú ako administratívne pracovníčky.

Demografické údaje sú o pohlaví, veku, povolaní, o farbe pleti, o príjme, atď.

Môžete mať psychografické údaje, to znamená, že máte kamenný obchod s oblečením v Bratislave a rozhodnete sa zamerať na ženy, ktoré túžia byť obdivované, túžia, aby im druhé ženy dávali komplimenty a pozitívne hodnotili ich oblečenie, atď.

Psychografické údaje sú teda o túžbach, skrytých potrebách a nesplnených snoch.

Čím lepšie poznáte vášho ideálneho zákazníka na všetkých troch úrovniach (a hlavne na tej poslednej), tým lepšie sa s ním viete spojiť a tým ľahšie je pre vás predať mu vaše produkty a služby.

2. USP

Z anglického Unique Selling Proposition – voľne preložené ako Jedinečná predajná pozícia je to, čo môže rozhodnúť o vašom úspechu alebo o vašom zlyhaní.

Namiesto toho, aby som vám tu hovoril teoretickú poučku, dám vám jednu otázku, ktorá by mala vystihovať vašu USP.

Prečo by som si mal vybrať zrovna vás, verzus kohokoľvek iného, verzus nikoho?

Akonáhle máte na túto otázku lepšiu odpoveď ako vaša konkurencia, tak máte USP. (A vyhrali ste.)

Veľa biznisov má iba nudné slogany, ktoré znejú dobre, ale nepredávajú.

Akonáhle sa začnete sústrediť na túto otázku: Prečo by som si mal vybrať zrovna vás…, ste nútený zamerať sa iba na to, čo skutočne predáva.

Verím, že vidíte aká mocná je táto otázka pri zostavovaní vášho marketingového plánu.

Zvážte túto USP ako príklad: „Čerstvá, horúca pizza doručená do 30 minút alebo menej…zaručene (alebo vám vrátime peniaze)“.

Táto jedna USP spravila z malej americkej pizzerie frančízu, ktorú dnes nájdete v každom jednom americkom meste. (Domino’s Pizza)

A to som vám dal príklad z odvetvia pizze…neexistuje snáď obyčajnejšie jedlo. Ale jedinečná predajná pozícia môže z obyčajnej veci spraviť zrazu niečo zaujímavé.

Takže hľadajte odpoveď na otázku, ktorú som vám dal. A odpoveďou by nemalo byť nič samozrejmé –ako napríklad kvalitný servis, skvelé služby – to sú veci, ktoré by už mali každý mať.

Odpoveďou musí byť niečo jedinečné, niečo, čo sa nedá okopírovať, niečo, čo vás oddelí od konkurencie a zákazníci si vďaka tomu budú vyberať zrovna vás, verzus kohokoľvek iného.

Je mojím presvedčením, že po identifikovaní vášho cieľového zákazníka, je toto tá najdôležitejšia časť vášho marketingového plánu.

3. Médiá

Akonáhle máte určenú vašu cieľovú skupinu a máte určenú aj vašu USP, teraz sa musíte zamyslieť nad vhodnými médiami, cez ktoré môžete osloviť vašich ideálnych zákazníkov.

Toto je veľmi dôležité.

Veľa firiem už stroskotalo na tom, že mali skvelý produkt, mali správne vybranú cieľovú skupinu, ale zvolili si zlé médium, zlý komunikačný kanál a tak sa o ich skvelom produkte ich cieľová skupina nikdy nedozvedela.

Povedzme, že predávate IT služby pre firmy a vaším ideálnym zákazníkom sú stredné veľké firmy. V takomto prípade by som vám odporučil na získanie nových klientov využiť LinkedIn reklamy, pretože LinkedIn je miesto pre biznisy a je to biznis sociálna sieť.

Povedzme, že ste konzultant a vaším ideálnym zákazníkom sú zubári a všeobecní lekári, pretože im viete priniesť veľa klientov. V takom prípade by som vám vôbec neodporúčal internet. Existujú časopisy, ktoré odoberajú iba zubári a lekári a kúpil by som reklamu v nich.

V iných prípadoch, povedzme, že vaším ideálnym klientom sú bežní ľudia, bude dobre fungovať Facebook.

Takže dobre zvážte, kde sa najviac nachádzajú vaši ideálni klienti…akými médiami ich môžete osloviť s vašou USP čo najefektívnejšie a alternatívne…aké médiá môžete použiť, ktoré vaša konkurencia prehliada.

4. Príbeh

Máte nejaký príbeh, ktorý ľuďom môžete povedať, aby lepšie pochopili dôležitosť vášho produktu alebo služby?

Príbehy sú v marketingu veľmi dôležité, pretože robia nás a naše produkty oveľa ľudskejšími a môžeme sa so zákazníkmi spojiť na oveľa hlbšej, emočnej úrovni.

Keď som pracoval s jedným mojím klientom, bývalým televíznym moderátorom, ktorý predával svoju novú eknihu o osobnom rozvoji, poradil som mu, aby sme použili jeho príbeh…

Ako ho vyhodili z televízie a z rádia a on zrazu nevedel, čo má robiť, ako to s ním išlo dole vodou a všetko sa zdalo stratené, ako sa však potom ale rozhodol všetko hodiť za hlavu a začať ďalšiu kapitolu svojho života a ako si začal vytvárať svoj ideálny život a ako je teraz oveľa šťastnejší a spokojnejší.

A ako sa teraz ľudia môžu od neho naučiť, ako tiež dosiahnuť život, po ktorom túžia.

Hádajte čo sa stalo?

Jeho príbeh sa stal tak úspešný, že dokonca o ňom napísal Nový Čas (to je ten bulvárny denník.)

Predaje jeho eknihy išli výrazne hore a ľudia sa s jeho príbehom stotožnili a začali ho rozprávať ďalej. Spustilo to naozaj reťazovú reakciu.

Váš príbeh nemusí byť tak dramatický a nemusíte rozprávať o vašom súkromnom živote, ale som si istý tým, že ak využijete príbeh/príbehy vo vašom marketingu, tak to zlepší vaše výsledky.

5. Bonusy

Bonusy sú ďalšia vec, ktorú by ste mali zvážiť, keď si tvoríte váš marketingový plán.

Aké bonusy môžete ľuďom ponúknuť, ktoré zvýšia hodnotu vašej služby alebo produktu?

Všeobecne platí, že čím viac bonusov ponúknete, tým viac sa vaša služba/produkt predávajú.

Pretože bonusy zvyšujú hodnotu toho, čo ponúkate.

Pri jednom produkte, ktorý sme spolu s mojím tímom predávali na stránke projektzivot.org, sme ponúkli nie jeden, ale 8 bonusov (v hodnote viac ako 300 eur), ak si človek kúpi náš produkt (ktorý stál 30 eur).

Bola to doslova neodolateľná ponuka a množstvo ľudí túto ponuku využilo.

Zamyslite sa nad tým, aké zaujímavé a lákavé bonusy môžete ľuďom ponúknuť vy. Bonusy, ktoré by ich presvedčili, aby si kúpili váš hlavný produkt/ službu.

Aký darček môžete ľuďom dať, ak si kúpia váš produkt/ službu dnes? Alebo počas nejakej limitovanej doby?

Pamätajte si, že bonusy zvyšujú hodnotu toho, čo ponúkate a jeden marketingový test za druhým ukazuje, že pridanie bonusov často až zdvojnásobuje predaje.

6. Dôkaz

Naši potenciálni zákazníci sú v dnešnej dobe skeptickejší ako kedykoľvek predtým.

Keď ľuďom prednášam o marketingu, tak jedna z otázok, ktorú sa ich pýtam je, koľkí z nich už zažili po kúpení si niečoho sklamanie, pretože to nenaplnilo ich očakávania…

Všetky ruky idú hore.

To isté platí aj pre našich potenciálnych zákazníkov. Už sa pravdepodobne niekoľkokrát popálili a nechcú riskovať, že budú znova vyzerať ako blázni.

A tak si dávajú veľmi dobrý pozor a pristupujú skepticky ku všetkému, čo si idú kupovať.

Preto je dôležité, aby ste mali vo vašom marketingovom pláne čo najviac dôkazov, že váš produkt/služba prinášajú výsledky, ktoré vyhlasujete v reklamách.

Nestačí iba povedať, že niečo prinesie výsledky – DOKÁZANIE, že je to skutočne tak, je v marketingu oveľa efektívnejšie.

Firmy, ktoré predávajú softvéry vás zvyčajne nechajú na 7 alebo na 30 dní vyskúšať ich softvér zadarmo.

Prečo?

Pretože je to forma dôkazu a máte si možnosť reálne vyskúšať, ako to celé funguje. Tým pádom sa už nezamýšľate nad tým, či to funguje alebo nie, ale máte s tým reálnu skúsenosť.

V kozmetickom odvetví vám najprv dajú prípravky vyskúšať na vlastnej koži.

Nechajú vás, aby ste si natreli ruky alebo tvár ich krémom alebo aby ste si zobrali produkty na pár dní domov, skúsili si ich používať a potom sa môžete rozhodnúť , či si ich chcete kúpiť alebo nie.

Prečo to tak robia? Opäť je to forma dôkazu.  Môžete si to reálne, na vlastnej koži (doslova) vyskúšať a tak máte nevyvrátiteľný dôkaz, že to funguje.

Ja som začal učiť marketing až niekoľko rokov potom, ako som všetky stratégie, o ktorých teraz rozprávam, aplikoval vo svojom biznise. Teraz mám dôkaz – webstránku, ktorá mi zarába tisíce eur mesačne –  že viem, o čom rozprávam a moje veci fungujú.

Zamyslite sa nad tým, ako môžete demonštrovať alebo dokázať, že váš produkt alebo vaša služba funguje.

Zákazníci sú dnes skeptickejší ako kedykoľvek predtým a preto je veľmi dôležité, aby ste mali dôkaz, že to , čo tvrdíte vo vašich marketingových materiáloch, je skutočne pravda.

7. Referencie

Referencie sú jeden druh dôkazu. Referencia znamená, že váš spokojný zákazník rozpráva o tom, aký úžasný je váš produkt/ vaša služba a aké skvelé výsledky mu to prinieslo.

Prečo by mali byť referencie súčasťou vášho marketingového plánu? Pretože tomu, čo o vás povedia ostatní, ľudia veria oveľa viac ako tomu, čo o sebe vyhlásite vy.

Predstavte si, že by som chodil okolo vás a nahlas by som kričal, aký som super, aký som úžasný a aký som borec. Mysleli by ste si o mne, že som obyčajný chválenkár a že som namyslený.

Ale predstavte si, že by vám o mne povedal niekto druhý, môj klient napríklad –  aký som super, aký som úžasný a aký som borec. A potom by vám to isté o mne povedalo ešte zopár ľudí.

Okamžite by to nabralo iný rozmer. A vy by ste tomu uverili oveľa pravdepodobnejšie.

Pamätajte si: Tomu, čo o vás povedia ostatní, ľudia veria oveľa viac ako tomu, čo o sebe vyhlásite vy.

Poznám jedného veľmi šikovného podnikateľa, ktorý si pýta referenciu od každého jedného klienta. Má ich stovky. A potom stovky týchto referencií posiela svojim novým potenciálnym klientom.

Čo si myslíte – aký to spraví dojem, keď vám niekto ešte ani nezačne nič predávať, ale okamžite si môžete prečítať na tohto človeka/ produkt/ službu doslova stovky pozitívnych referencií a odporúčaní.

Zmení to úplne vnímanie človeka.

Toto je vec, ktorá vám nemôže uškodiť. Neexistuje nič také, ako príliš veľa referencií. Systematicky zbierajte referencie. Bohato sa vám to vráti.

8. Vnímanie

Vnímanie je veľmi dôležité. V marketingovom pláne to znamená, ako je váš produkt/ služba vnímaná.

Je to vnímané ako prémiový produkt/ služba a pre klienta je česť, keď sa k tomu môže dostať alebo je to vnímané ako bežná komodita (ako napr. pečivo), ktoré je dostupná na každom druhom rohu.

Vnímanie ovplyvňuje vaše postavenie na trhu, vnímanie ovplyvňuje vašu schopnosť vypýtať si vyššie ceny, vnímanie ovplyvňuje vernosť vašich zákazníkov, vnímanie ovplyvňuje všetko.

Pozrime sa na úplne bežnú komoditu, akou jej oblečenie. Tričko si môžete kúpiť obyčajné za 2 eurá, ale existujú aj Louis Vuitton tričká, ktoré si môžete kúpiť za 200 eur.

Vo veľa prípadoch je to iba o trošku kvalitnejší materiál, je to vyrábané asi v rovnakej čínskej továrni, ale Louis Vuitton je vnímaný ako dizajnérsky dom, ako luxusná značka, ako drahá značka a to sa odrazí aj na cenovke.

Nenaznačujem, že by ste sa mali snažiť byť presne taký ako Louis Vuitton, ale čo sa týka vnímania, práve táto značka nás učí skvelú marketingovú lekciu. Hlavne kvôli tomu, že predávajú takú bežnú komoditu – oblečenie a v odvetví, kde je obrovská konkurencia.

Začnite rozmýšľať nad tým, ako chcete, aby vás ľudia vnímali a tiež ako môžete dosiahnuť, aby vás tak aj skutočne vnímali.

9. Teplota

V meste, v ktorom žijem, v Piešťanoch, bol pred pár rokmi jeden nočný bar menom Cotton, do ktorého v piatok a v sobotu večer snáď chodilo celé mesto.

Každý, kto niečo znamenal tam bol. Každý víkend sa tam organizovala nejaká špeciálna akcia, bol tam pozvaný nejaký spevák alebo DJ a vždy ste si museli vystáť dlhú radu, aby ste sa tam vôbec dostali.

No potom jeden víkend som tam išiel aj spolu s mojimi kamarátmi a zrazu tam bolo prázdno. A od toho víkendu už v tomto bare nikdy nebolo tak plno ako predtým a onedlho ho museli majitelia zavrieť.

Čo sa stalo? Tento nočný bar jednoducho prestal byť in. Prestal byť cool. Prestal byť „hot“.

To isté som už zažil a videl vo veľa biznisoch. Všetko ide ako po masle a darí sa vám a zrazu to prestane ísť tak, ako to išlo doteraz. Zrazu už pre zákazníkov nie ste „hot“.

Takže súčasťou vášho marketingového plánu musí byť aj spôsob, ako môžete udržovať vaše produkty a vaše služby neustále „hot“. Neustále zaujímavé.

Lidl je v tomto skvelý príklad, pretože namiesto toho, aby iba predával jedlo, tak každý týždeň predávajú potraviny z rôznych svetových kuchýň. Máte španielsky týždeň, francúzsky týždeň, grécky týždeň, atď. Stále robia niečo nové.

Alza.sk má svojho maskota – toho otravného malého zeleného mimozemšťana, ktorý sa objavuje takmer vo všetkých reklamách a stále s ním vymýšľajú niečo nové.

Pointou je, že sa musíte zamyslieť a neustále pracovať na tom, aby boli vaše produkty a služby „hot“. A nezáležiac na tom, v akom ste biznise, dá sa to spraviť so všetkým.

Vlastne vy si nemôžete dovoliť prestať byť „hot“. Pretože akonáhle stratíte teplotu, tak je to začiatok konca.

10. Budovanie dôvery s potenciálnymi zákazníkmi

Toto je ďalšia dôležitá súčasť vášho marketingového plánu.

Pretože množstvo peňazí, ktoré sú vám zákazníci ochotní zaplatiť je priamo úmerné množstvu dôvery, ktorú majú vo vás a váš produkt/službu.

Takže musíte si nájsť spôsoby, ako si môžete získať viac dôvery u vašich potenciálnych zákazníkov.

V online podnikaní to väčšinou robíme tak, že ľuďom ponúkneme pomoc zadarmo ešte skôr, ako si od nich vypýtame peniaze.

Asi to znelo príliš teoreticky, takže dovoľte mi dať vám príklad:

Povedzme, že chcete zarobiť viac peňazí.

A tak ja, (keďže ľudia, ktorí chcú zarobiť viac peňazí sú moji ideálni zákazníci), vytvorím sériu článkov (ako ten, ktorý práve teraz čítate), ktorý bude rozprávať o rôznych spôsoboch, ako zarobiť viac peňazí.

Tým, že sa tu dozviete užitočné rady a reálne vďaka tomu zarobíte peniaze (vďaka mne azadarmo, ešte predtým, ako som vám vôbec niečo začal predávať), vaša dôvera vo mňa a v to, že viem, o čom rozprávam, stúpa.

A čím viac vám dám takýchto užitočných rád zadarmo a čím viac peňazí vďaka tomu zarobíte, tým viac mi budete dôverovať.

A potom je pre mňa oveľa jednoduchšie niečo vám predať.

Vybudoval som si u vás veľkú dôveru a teraz som v oveľa jednoduchšej pozícii.

Čo sa týka dôvery a pomoci dopredu zadarmo, tak sme nastavení všetci.

Takže vy musíte porozmýšľať nad spôsobmi (blog, videá, prezentácie, webináre), ako pomôcť ľuďom ešte skôr, ako si od nich vypýtate peniaze a to kvôli tomu, že oni vám potom oveľa viac dôverujú.

A ako sme si už povedali – dôvera predáva, takže vám budú chcieť dať oveľa viac peňazí.

11. CHZ

CHZ znamená Celoživotná Hodnota Zákazníka.

Priemerný zákazník má vo vašom biznise určitú celoživotnú hodnotu.

A akonáhle poznáte jeho celoživotnú hodnotu, tak jasne viete, koľko si môžete dovoliť minúť peňazí, aby ste získali nového zákazníka a stále zarobili peniaze.

Ja napríklad viem, že môj priemerný klient na koučing mi za celú dobu našej spolupráce zaplatí v priemere 290 eur. Teraz niektorí zaplatia oveľa viac, niektorí o niečo menej, ale v priemere je to 290 eur.

Akonáhle poznám toto číslo, tak viem, že si môžem dovoliť minúť 289 eur na marketing a ešte stále budem v pluse.

To mi dáva obrovskú konkurenčnú výhodu, pretože presne viem, na čom som.

A môžem si dovoliť minúť viac peňazí ako moja konkurencia, ktorá si myslí, že nemôže, ale to si myslí iba preto, pretože nepoznajú svoje čísla.

Ak neviete akú celoživotnú hodnotu má váš priemerný klient, ako potom viete, koľko si môžete dovoliť minúť na získanie jedného nového klienta? Odpoveď: Neviete.

Ako zistíte priemernú celoživotnú hodnotu klienta?

Zoberiete všetkých vašich klientov, spočítate si koľko vám každý z nich zaplatil, potom toto číslo spočítate dohromady a vydelíte to počtom klientov.

Povedzme, že mám troch klientov. Jožka, Danku a Janku. Povedzme, že mi Jožko zaplatil 1000 eur, Danka mi zaplatila 500 eur a Janka mi zaplatila 320 eur. Dokopy je to 1820 eur. Vydelím to tromi: To je okolo 616 eur.

Takže 616 eur je v tomto príklade priemerná celoživotná hodnota môjho klienta.

A to znamená, že si môžem dovoliť minút 615 eur, aby som bol stále v zisku.

Väčšina vašej konkurencie toto číslo nepozná a to vám nad nimi dáva obrovskú výhodu.

12. Upsell/Downsell

Ďalšia vec, ktorú by ste mali zvážiť, je čo ešte môžete ponúknuť vašim zákazníkom akonáhle si niečo kúpia.

Volá sa to upsell – upsell je ponúknutie niečoho drahšieho alebo downsell – downsell je ponúknutie niečoho lacnejšieho.

Dôvod, prečo je to tak dôležité je, že akonáhle si ľudia niečo kúpia, sú v móde nakupovania a výskumy dokazujú, že sme vtedy oveľa náchylnejší kúpiť si ešte niečo.

Určite ste to už zažili v pozícii zákazníka. Niečo ste si kúpili a hneď vám bolo ponúknuté niečo ďalšie. Doplnkový produkt alebo služba. Alebo niečo, čo jednoducho súviselo, ale nebilo sa to s tým, čo ste si kúpili.

Robí to takmer každý a dôvod, prečo to robí každý je ten, že to jednoducho funguje. Percento ľudí povie na upsell alebo downsell vždy áno.

A to znamená, že sú to v podstate peniaze zadarmo.

Ja som nedávno na blogu projektzivot.org robil marketingovú kampaň, kde sme predávali jednoduchý 7 eurový produkt a ľuďom, ktorí si ho kúpili sme hneď ponúkli ďalší 49 eurový pokročilejší produkt.

2.5% ľudí túto ponuku využilo. Aj keď to percentuálne nebolo veľa, stále to boli peniaze zadarmo, ktoré by sme inak nedostali.

Zvážte, aké produkty alebo služby môžete ponúknuť ako upsell alebo downsell.

 Vždy sa dá niečo nájsť. Ak nemáte svoje vlastné produkty navyše, zvážte ponúknutie produktov alebo služieb niekoho iného, koho produkty/služby dopĺňajú tie vaše.

Ale rozhodne by to nemalo chýbať vo vašom marketingovom pláne.

13. Garancia

Posledná vec, ktorá by mala byť vo vašom marketingovom pláne je garancia. Je štatisticky dokázané, že garancia zvyšuje predaje. V mojom biznise je to v priemere od 10%  až po 30% zvýšenie predaja a to len tým, že pridám garanciu.

Garancia znamená, že prenesiete riziko na svoje plecia a ak sa zákazníkovi váš produkt nepáči, do určitej doby, povedzme 30 dní, má právo vrátiť vám ho a vy mu pošlete všetky peniaze naspäť.

Aj keď prvé nutkanie je myslieť si, že ak to takto budete robiť, tak pritiahnete množstvo špekulantov, ktoré vaše služby využijú a potom si vypýtajú peniaze naspäť, zriedkakedy sa to stáva.

Skôr naopak. Získate tak oveľa viac zákazníkov.

Ja som testoval rôzne garancie. Od 30dňovej, po 60dňovú až po 365 dňovú. Všetky fungovali veľmi dobre a priniesli mi nové predaje a nových zákazníkov.

Ak ešte garanciu neponúkate, zamyslite sa nad tým, akú garanciu by ste mohli ponúknuť, aby tak zákazníci cítili menšie riziko pri rozhodovaní sa či si váš produkt kúpia alebo nie.

Ak už garanciu ponúkate, zamyslite sa nad tým, ako ju môžete vylepšiť, spraviť zaujímavejšou a odvážnejšou, aby ste tak získali ešte viac predajov a klientov.

Záver

Takže toto je 13 vecí, ktoré by nemali chýbať vo vašom marketingovom pláne.

Každá jedna z týchto vecí – aplikovaná do praxe – vám môže pomôcť zvýšiť vaše predaje, získať viac zákazníkov a nakoniec zarobiť viac peňazí.

Pustite sa do toho, identifikujte tie veci, ktoré do vášho marketingu ešte musíte zapracovať, aplikujte ich a sledujte, ako sa vaše predaje začnú zvyšovať.

AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?


bernard koprnaBernard Koprna je jeden z najvyhľadávanejších online marketingových konzultantov a copywriterov na Slovensku.

Bernard pomáha svojim klientom premeniť marketing na internete na zisk a vytvára pre nich vysoko ziskové marketingové kampane a systémy, ktoré im prinášajú viac predajov, zákazníkov a peňazí predpovedateľne a dlhodobo – zatiaľ čo tiež výrazne zvyšujú vernosť zákazníkov a priazeň na trhu.

PRIDAŤ KOMENTÁR