3 najčastejšie chyby, ktorým sa vyhnite pri spolupráci s Influencermi

Dnes sa pozrieme na najčastejšie chyby v influencer marketingu a povieme si, ako im predchádzať.

172

Dnes sa pozrieme na najčastejšie chyby v influencer marketingu a povieme si, ako im predchádzať.

Ako teda postupuje väčšina firiem, ktorá začína so svojim marketingom na sociálnych sieťach a rozhodne sa pre influencera?

Všimol som si 3 najčastejšie chyby, na ktoré treba upozorniť:

1. Oslovím kamošovho známeho, ktorý má na Instagrame pár tisíc sledovateľov

Pár tisíc sledovateľov je dobré publikum. No neznamená to, že je to vhodná cieľová skupina pre môj biznis.

Ak kamošov známy na svojich sociálnych sieťach a blogu rieši šport, zdravý životný štýl, pričom ja predávam detský sortiment, fungovať to nebude. Práve naopak. 

Už niekoľkokrát sa v influencer marketingu stalo, že nevhodný výber influencera (teda osobnosti, ktorá má vplyv na sociálnych sieťach) alebo nevhodný spôsob podania reklamy cez jeho profil, poškodil značke aj influencerovi.  

Aby spolupráca fungovala a mala výsledky, je nevyhnutné nájsť influencera, ktorý je čo najpodobnejší persóne, ktorú sme si zadali pri marketingovej stratégii.

K nej totižto vzhliadajú fanúšikovia, ktorí chcú byť ako ona alebo sa ňou inšpirujú. Vtedy je naše cielenie správne a funkčné.

2. Influencer zverejní všetko, čo chcem a v akomkoľvek množstve chcem

Influencer je človek, ktorý buduje svoj kanál, blog, instagram… a zdieľa na ňom svoj život.

Je to ako taká “reality show” pre jeho sledovateľov (followerov). V jeho záujme nie je premeniť tento priestor na výklad obchodu. 

Spolupráca s influencerom je o komunikácii ako môj produkt dostať do jeho života tak, aby pôsobil čo najmenej reklamne a čo najviac prirodzene.

Ako niečo, čo má tento náš influencer skutočne rád. 

Vtedy spolupráca funguje a fanúšikovia influencera registrujú náš produkt a našu značku.

Samotné príspevky na jeho profile berú ako pozitívnu skúsenosť s našou značkou.

A všetci vieme že takáto pozitívna referencia a odporúčanie od niekoho komu dôverujeme, je jedným z najlepších predajných nástrojov.

3. Aby som mal veľkú vizibilitu, oslovím súčasne aspoň 20 influencerov

Predstavte si, že ste vášnivý cestovateľ a na Instagrame prirodzene sledujete travel blogerov a travel vlogerov zo Slovenska.

Jedného dňa začnú všetci na svojich profiloch nárazovo promovať dajme tomu ten istý cestovný batoh.

Okamžite si to všimnete, automaticky to zaradíte vo svojej hlave do kolonky nevyžiadaná reklama a účinok takejto reklamy sa vo vašich očiach radikálne zníži. 

Áno, značka sa síce ku cieľovej skupine dostane rýchlo, ale častokrát zanechá v očiach zákazníkov negatívny dojem.

Tak ako pri každej kampani aj tu je potrebná komunikačná stratégia.

Ako teda predchádzať týmto chybám?

  • V prvom rade je dôležité zanalyzovať svoju konkurenciu a zorientovať sa v tom, ako komunikuje, aby sme sa od nej vedeli odlíšiť.
  • Potom je potrebné zadefinovať cieľové skupiny a vytvoriť persóny, teda našich fiktívnych zákazníkov a fanúšikov.
  • V treťom kroku je dôležité vytvoriť funkčnú stratégiu celej kampane, ktorá bude mať jasné posolstvá, správny timing a rozumne vybrané marketingové kanály.
  • Keď, máme stratégiu, môžeme sa pustiť do výberu vhodných influencerov, ktorí by sa nám hodili do kampane.
  • Po dohode s influencermi začíname tvoriť kreatívu, ideu kampane, pripravujeme kvalitný obsah, fotky, videá či súťaže.
  • Keď kampaň spustíme, je dôležité sledovať reakcie a priebežne ich vyhodnocovať. Aj v influencer marketingu, ako v každom inom sú pre nás kľúčové výsledky kampane.
  • Ak kampaň nezvýšila povedomie o vašej značke, nezískali ste nových followerov, ani nové konverzie na váš web, niekde nastal problém.

Ak sa budete držať týchto 7 základných bodov, je veľká šanca, že vaša kampaň dopadne úspešne.


Jaroslav Dodok

Jaroslav Dodok

Päť rokov pracujem v oblasti médií, založil som portál Student24. Pracoval som ako marketingový riaditeľ, dnes pôsobím v reklamnej agentúre MAVIO MEDIA. Cez víkendy školím a blogujem. Rád si dám s vami šálku kávy.

PRIDAŤ KOMENTÁR