Viac

    Aj toto sa vám môže stať, alebo 3 veci, ktoré som zažil za posledný mesiac na Amazone

    Chlapík, ktorý si kúpil môj produkt, mi po dvoch týždňoch napísal, že chce vrátiť peniaze, lebo mu môj produkt nepomohol...

    1.Vec

    Chlapík, ktorý si kúpil môj produkt, mi po dvoch týždňoch napísal, že chce vrátiť peniaze, lebo mu môj produkt nepomohol. Odpísal som mu, že OK, nie je problém, nech mi pošle produkt späť a ja mu refundujem celú objednávku.

    T.j. cenu + poštovné a ešte uhradím aj náklady na poštovné, ktoré mu vznikli, lebo mi to musel posielať na SVK. Na druhý deň som to trochu ľutoval, lebo mi poslal doklad o zaplatení poštovného, ktoré bolo 2X drahšie ako na Slovensku. Ale si vravím, sral to pes, predali sa už ďalšie kusy, hlavne nech je chlapík spokojný.

    Sranda začala, keď mi balík dorazil domov. Vybral som flakón z krabičky a už na prvý pocit sa mi zdala fľaštička nejako podozrivo ľahká. Odšruboval som teda dávkovač a skoro som odpadol, keď som zistil, že on za dva týždne minul dočista, dočista celý krém.

    Mne ten krém vydržal 9 mesiacov a to si ho dávam skoro každý deň. A aj keby mal hlavu ako televízor, tak by mu bez problémov vydržal 3-6 mesiacov.

    Preto som hneď sadol za počítač a zákazníkovi odpísal, že mi poslal prázdný flakón a že je to dosť podozrivé , lebo krém bežne vydrží toľko a toľko…

    Klient mi na to odpísal, že chce celú sumu aj so svojím poštovným späť, lebo to mám na stránke a že on za to nemôže, že sa celý minul. Vraj si ho dával veľmi často, lebo myslel, že mu to skôr pomôže.

    Predo mnou teraz vyvstala otázka čo s ním. Poviem pravdu nebol som ochotný mu za týchto podmienok vracať nejaké peniaze a tiež som mu nemohol napísať priamo do mailu, že si myslím, že sa ma snaží odrbať a krém má doma natlačený niekde v zaváraninovej fľaške.

    Preto som sa rozhodol vyskúšať jednu taktiku, ktorá mi už v iných situáciách celkom dobre zafungovala. Volám ju výmena úloh.

    Zákazníkovi som napísal nech si predstaví, že on je predajca a ja som zákazník, ktorý mu pošle po necelých dvoch týždňoch prázdný flakón. Otázka znela, čo by si on ako predajca o mne myslel?

    Jeho odpoveď bola:

    „ Dobre, nemusíš mi vracať aj sumu za poštovné, ale stačí len za produkt.“

    A ja mu na to:

    „ Nie, mi povedz, čo by si si o mne myslel?“

    Na to mi poslal kópiu mailu, ktorú poslal do amazonu, aby mu oni refundovali objednávku.

    Moja reakcia bola, že som sa ihneď obrátil na seller support a opísal im celú situáciu. Bol som zvedavý na ich reakciu, lebo podľa toho čo som čítal v životopise Jeffa Bezosa, tak razia filozofiu náš zákazník, náš pán.

    Odpoveď supportu prišla veľmi rýchlo a milo prekvapila. Prešli si môj účet, všetky referencie ostatných klientov, mailovú komunikáciu a postavili sa na moju stranu s tým, že určite nemusím nič refundovať, ale dajú celý prípad ešte prešetriť a ak by zákazník nechal negatívnu referenciu, vedia ju vymazať.

    Preto budujte svoj obchod na tom, že urobíte pre zákazníka všetko a vždy aj niečo navyše, ale ak niekto to bude chcieť zneužiť a bude platiť za dobrotu na žobrotu, tak vtedy si svoj biznis chráňte a nenechajte si skákať po hlave.

    2.vec

    Nahodil som nový produkt a rozhodol sa získať čo najskôr pozitívne referencie. Využil som preto fb skupiny, kde sú zákazníci, ktorí čakajú len na to, že dostanú tovar for free výmenou za ich honest review.

    Bohužiaľ našiel som len zákazníkov, ktorí len čakajú na tovar zdarma a referenciu za ten svet nevedia napísať, ani nereagujú na správy. Nerozumiem tomu, ale nevadí.

    Preto ak pôjdete touto cestou získavania referencií, dohodnite sa na začiatku so zákaznikom dokedy má referenciu uverejniť a nech vám potvrdí či ju naozaj zverejní, aby si vytvoril sám v sebe záväzok, že to musí urobiť. Na začiatok určite pustite menej produktov (do 10), aby ste to mali ľahšie pod kontrolou.

    3.vec

    Inšpirovaný príbehmi niektorých z vás som sa rozhodol už po tretí krát vstúpiť na amazon.com a konečne sa mi to podarilo. Predtým mi dva krát zamietli povolenie na kategóriu beauty a teraz sa mi konečne podarilo prejsť schvaľovacím procesom.

    Keď si to celé prehrám späť, tak neviem na čo okolo toho robili predtým také tanečky. Pre schválenie potrebovali 3 faktúry od dodávateľa, keď som ich poslal, tak mi odpísali, že ich neakceptujú, lebo nie sú v angličtine.

    Tak som si vyrobil ich anglické kópie v exceli a poslal im tie. Na to mi odpísali, že objednané množstvo je nepostačujúce. Tak opäť som otvoril excel a navýšil počty. Takto upravené faktúry som im obratom poslal späť so sprievodným textom, že mám dodávateľa, ktorý mi je schopný dodať tovar v priebehu 24 – 48 hod.

    Preto si nepotrebujem doma vytvárať sklad a objednávam len v závislosti od predajov na amazon.co.uk. Na to mi odpísali, že mi s radosťou oznamujú, že odteraz môžem predávať na amazon.com v kategórii beauty.

    Tak som si povedal juchuuu, vypil pohar vína, nahodil prvý produkt a vydal sa na cestu k prvej strane.

    AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?


    matus runnerMatúš Runner

    Som normálny chalan, ktorý chce mať slobodu a kľud. A hoci niekedy bolo ťažko žiť ľahko,tak konečne až vďaka podnikaniu na amazone sa mi podarilo vytvoriť systém, ktorý generuje stabilný príjem, dokonca aj keď spím.

    www.amazonmoneyac.eu

    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články