5 tipov, ako úspešní ľudia končia svoj deň

Za mnohé roky práce s ľuďmi som si všimol, že úspešní majú isté spoločné zvyky a návyky. Bez nich si nevedia svoj deň predstaviť. Nech sa deje čokoľvek, neupustia od nich. Sú ich neoddeliteľnou súčasťou...

4389

Za mnohé roky práce s ľuďmi som si všimol, že úspešní majú isté spoločné zvyky a  návyky. Bez nich si nevedia svoj deň predstaviť. Nech sa deje čokoľvek, neupustia od nich. Sú ich neoddeliteľnou súčasťou.

Aj keď všetci naokolo idú “po prúde rieky” a nenechajú si ujsť najnovšiu časť krimi seriálu či šou, oni si idú svoje.

Majú skrátka iné priority. V dnešnom článku sa preto pozrieme práve na obľúbené večerné činnosti úspešných ľudí.

Premýšľate čo také špeciálne to môže byť? Možno budete prekvapení a zaskočení. Možno dokonca niektoré z nich robíte tiež.

Predtým ako Vám o nich poviem viac, pozrime sa na jednu zaujímavosť.

Úspešných ľudí si často predstavujeme ako tých, ktorí sú maximálne zaneprázdnení. Pracujú od rána do noci aj 14 hodín. Rýchlo do seba niečo nahádžu počas obeda a pokračujú vo vysokých obrátkach v ďalšej pracovnej činnosti. Je to však naozaj tak?

Predstavte si, že by ste nepretržite nechali bežať akýkoľvek spotrebič. Po istom čase sa jednoducho prehreje a zničí. Rovnako je to s nami, či už hovoríme o fyzickej alebo psychickej stránke.

Viac som o vyhorení písal aj v tomto článku. Na to, aby sme boli výkonní, plní energie a vitality, sršali dobrými nápadmi a boli po každej stránke v skvelej forme, potrebujeme mať také návyky, ktoré nám skvelú formu zabezpečia.

Dnes mám pre Vás niekoľko tipov zo života úspešných ľudí. Ako sa každý večer pripravujú na to, aby bol ich zajtrajší deň ešte úspešnejší? Aké tajomné rituály ich udržiavajú nad vodou, robia ich efektívnymi a podporujú ich úspešný život?

1. Urobia si zhrnutie dňa

Robíte to aj Vy? Prehráte si spätne dôležité udalosti dňa? Pozriete sa na najdôležitejšie situácie pod drobnohľadom? Racionálne si prehodnotíte kde ste mohli zareagovať inak alebo čo ste mohli urobiť lepšie?

Dôležité upozornenie: robte to bez prehnaných výčitiek a sebakritiky. Ide o to uvedomiť si, ako inak, lepšie ste mohli reagovať a urobiť tak nabudúce.

Ďalším zaujímavým návykom “cvičenie vďačnosti”. Poďakujete za to čo Vás potešilo. Poďakujete sebe, Bohu, vesmíru, za to, čo pekné, príjemné ste mohli počas dňa prežiť. Mohol to byť milý úsmev, gesto, vydarená aktivita. Rátajú sa aj maličkosti.

Populárna americká moderátorka Oprah Winfrey sa priznala, že si už roky vedie “denník vďačnosti”. Môžete sa v ňom pochváliť aj za to, čo sa Vám počas dňa podarilo.

Alebo si prehrajte nevydarenú situáciu zo dňa v mysli aj niekoľkokrát a zapíšete si z nej ponaučenie. Ak sa Vám niečo podobné stalo, odporúčam predstaviť si situáciu znova, tentoraz s takým priebehom, aký by ste si želali. Takto nahradíte negatívny pocit pozitívnym.

Umožní Vám to prijať aj negatívnu skúsenosť ako niečo, čo Vás malo niečomu dôležitému naučiť. A tak Vás pripraviť na Váš nadchádzajúci úspech.

Robíte niečo z hore popísaných vecí? Práve tieto aktivity majú veľmi často na svojom “večernom jedálničku” vysoko úspešní. ?

2. Namiesto sledovania TV čítajú
loveling couple sleeping and reading

Miliardár a zakladateľ Microsoftu Bill Gates je vášnivým čitateľom. Aj on patrí k tým, ktorí venujú hodinu pred spaním čítaniu.

Okrem nesporných výhod, ktoré čítanie prináša, ako napríklad, že sa dozviete nové informácie z rôznych oblastí, výskumy ukazujú, že čítanie významne prispieva k zníženiu stresu. (Štúdia bola urobená v roku 2009 na Univerzite v Essexe.)

A čo znamená ak sústredíte myšlienky na niečo zaujímavé, príjemné a zbavíte sa stresu? Správna odpoveď. Lepšie spíte. Zobudíte sa oddýchnutejší a lepšie pripravení aj naladení na nový deň.

Čítanie okrem toho zlepšuje pamäť a pomáha nám uchovať si sviežu myseľ. Tieto benefity sa prejavia v podstate ak čítate čokoľvek. Odporúčam však robiť to ako vysoko úspešní ľudia.

Vyberajte si literatúru starostlivo. Je totiž veľmi dôležité, čím svoju myseľ kŕmite. Zamerajte sa na knihy, ktoré Vás obohatia, posunú ďalej a príjemne naladia.

Dôležitá vec 1: Aj keď sa Vám môže zdať nevyhnutné hodiť tesne pred spaním očkom na emaily alebo sociálne siete, pre prípad “keby niečo”, vrelo Vám odporúčam vyprevadiť zo svojej spálne počítač, televízor, tablet, notebook aj mobilný telefón.

Lákajú babrať sa s nimi dlho do noci pričom si myslíte, že v podstate odpočívate, keďže ležíte v posteli. Výskumy Dr. Czeislera z Harvadskej univerzity však poukazujú na to, že typické výrazné svetlo, ktoré vyžarujú obrazovky týchto prístrojov mätú náš mozog a nastavujú ho na tzv. denný režim. Je tak pre nás oveľa ťažšie zaspať.

Doležitá vec 2: Minimálne 15  minút pred spánkom už nečítajte a nezaplňujte myseľ žiadnymi informáciami . Či už ide o knihy, TV alebo PC.

O to viac práce bude mať váš mozog v noci spracovať tieto informácie. Pomôžte mu ešte keď ste bdelí. Prejdite k uvoľneniu/ meditácií/ relaxácií/ pozeraniu na nočnú oblohu, denníku vďačnosti, alebo …

3. Upokoja si myseľ meditáciou

deň

Prístup a pohľad na meditáciu môže byť rôzny. Niektorým ľuďom meditácia zaváňa prílišnou ezoterikou.

Ak sa však na to pozrieme z technického hľadiska, meditácia je vlastne cielené navodenie si relax stavu. Nie je potrebné žiadne špeciálne cvičenie, poloha, hudba, sviečky ani nejaké špeciálne formulky, ktoré treba odriekavať.

A ani nemusíte meditácii venovať hodinu, čo je mimochodom aj pre trénovaných ľudí riadna dávka. V princípe ide len o to, aby ste sa uvoľnili a učili sa vyčistiť si myseľ.

Či si k tomu dopomôžete hudbou, aromatickými sviečkami, tmou či inak, je naozaj len na Vás. Isté však je, že už aj krátka meditácia pomáha odbúrať stres, úzkosť a bolesť.

4. Majú na pamäti pohyb a chôdzu

Máte sedavé zamestnanie? Alebo naopak, ste ulietaní a nemáte čas na pohodový pohyb? Práve pri ňom si dokážete skvele vyčistiť hlavu. Predtým ako zaľahnete do postele, nájdite si čas na krátku prechádzku. Že prší? No a? ? Tak sa radujte pri prechádzke z dažda.

Ide len o Váš prístup. Mnohí vysoko úspešní ľudia si každý večer nájdu čas na malú prechádzku. Či už len okolo svojho domu alebo po najbližšom parku. Stačí aj 20 minút chôdze a vypnutia po práci.

Jeden z výskumov Stanfordskej univerzity prišiel s prekvapivým (a možno pre niekoho ani nie) výsledkom, že chôdza stimuluje práve naše kreatívne myslenie.

Možno pri tej prechádzke prídete na niečo prelomové. (Aj preto je dobre ak nosíte pri sebe pero a papier, aby ste si to zapísali alebo si nahrajte skvelú myšlienku do diktafónu Vášho telefónu ako to robím aj ja.)

Steve Jobs bol dokonca povestný svojimi  tzv. prechádzkovými poradami. Robí to tak aj facebookový magnát Mark Zuckerberg.

Možno také porady mávate aj Vy a ani o tom neviete. Je to totiž často intuitívna činnosť. Ako to vyzerá? Niekto Vám zavolá. Síce ste sedeli za stolom ale automaticky vstanete zo stoličky a hovor vybavujete tak, že sa prechádzate po miestnosti. Stalo sa to niekedy už aj Vám? ?

Tak sa hor do pohybu. ?

5. Riešia nadchádzajúci deň

Promotion concept. Business hand go up to the painted staircase with draw in the wall. Business draw.

Generálny riaditeľ American Express v rozhovore prezradil, že každý svoj večer končí tým, že si naplánuje tri najdôležitejšie veci, ktorým sa chce venovať v ďalší deň.

Tento návyk je veľmi užitočný a umožní Vám začať deň bez veľkého rozmýšľania o tom, čo vybavíte ako prvé. Váš deň sa tak rozbehne hladko. To Vás dokáže pozitívne naladiť už keď vstávate z postele.

Plánovanie prispieva k zvýšeniu výkonnosti. Časový manažment je absolútna priorita ak chcete byť výkonný a zvládnuť množstvo vecí.  Ako znie citát generála Eisenhowera:

“Plány sú zbytočné, plánovanie je však nevyhnutné.”

Pozor ale na plánovanie typu: O 9 hodine mám stretnutie s kolegom a o 9:43 už musím byť na chodbe a čakať na poštárku. O 10:00 vybavím rozhovor s riaditeľom a 10:20 si zalejem kávu a pôjdem písať výročnú správu.

Na to pozor. Neplánujte si veci na minútu a do detailov, pretože ak Vám to nebude časovo vychádzať, zbytočne sa začnete stresovať. :). Existujú rôzne spôsoby plánovania. O tom však niekedy inokedy.

AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?


Andy-WAndy Winson

Trenér, mentor a motivátor v oblasti ľudského potenciálu a prosperity.

Priekopník a tréner NLP na Slovensku a tvorca transformačných tréningov, kde učí ľudí žiť život, po ktorom túžia.

Je autorom knižného bestselleru „Mysli, konaj, zbohatni“ a úspešného Česko – Slovenského online programu Makač vs. Boháč, zameraného na efektívne narábanie s peniazmi.

PRIDAŤ KOMENTÁR