Viac

    6 TOP lekcií pre STUDENÉ KONTAKTY, ktoré RAKETOVO vylepšia dennodennú úspešnosť vášho telefonovania

    Aké predajný predajné techniky telefonovania vás naučia s ľahkosťou prekonať strach z odmietnutia? Ako viete využiť telefonáty na studené kontakty, aby ste doslova raketovo zdvihli počet vašich klientov a potenciálnych spolupracovníkov?

    Každý z nás už asi počul frázu: “človek je tvor spoločenský”.

    Keď sa chceme spojiť s ľuďmi okolo nás a byť nimi akceptovaný, tak jednou z našich najväčších obáv je zvyčajne odmietnutie zo strany tých druhých, teda našich spolužiakov, rodičov, súrodencov, susedov, priateľov atď.

    Každý z nás musí deň čo deň čeliť tomuto strachu, či už to robíme vedome alebo podvedome.

    Avšak jednou z profesií, kde čelíte odmietnutiam najviac je priamy predaj.

    Presne v tejto profesií je úspešnosť často závislá od vašej schopnosti prejsť od odmietnutia k odmietnutiu bez straty entuziazmu.

    V množstve odvetví sa tzv. “cold calling” (predaj studeným kontaktom) robí preto, aby sa k produktu alebo službe prilákali potencionálni klienti.

    Ako byť úspešnejší v telefonátoch na studené kontakty?

    Existuje množstvo dôvodov prečo je sú studené kontakty tak ťažká práca. Jedna vec, na ktorú sa musíme bezpodmienečne sústrediť je, ako sa dokázať vysporiadať so strachom z odmietnutia.

    Hoci rady, ktoré tu preberáme pochádzajú hlavne z oblasti predajných telefonátov nazbieraných počas dlhého časového obdobia, tak aj napriek tomu sa dajú veľmi úspešne aplikovať so zreteľom na náš každodenný život.

    Tu je 6 praktických lekcií, ktoré ma naučil telefonický predaj cudzím ľuďom, čiže “cold calling”:

    Tie vás dokážu naučiť veľa o tom ako zvládať strach z odmietnutia.

    1. Majte pre studené kontakty už od začiatku reálne očakávania

    Ak to s mojimi očakávaniami od tejto techniky prestrelím, tak to skončí sklamaním pre mňa, môjho nadriadeného a hlavne pre mojich potenciálnych klientov.

    Po väčšinu času to nie je odmietnutie, ktoré nás sklame, ale v prvom rade sú to nereálne ciele, ktoré si dávame.

    Pri týchto reklamných telefonátov našim novým perspektívnym zákazníkom si musíte zvyknúť, že budete sklamaný, ak si latku svojich výsledkov nasadíte príliš vysoko.

    Podobne je to tak aj v našom každodennom živote, dávame si nesplniteľné ciele a potom sme na seba nahnevaný ak ich nedokážeme dosiahnuť. Ak sa v budúcnosti dostaneme do podobnej situácie, tak to “údajné” zlyhanie v nás prehlbuje náš strach z odmietnutia.

    Stanovenie si reálnych predpokladov a cieľov zaistí to, že pocítite radosť z úspech.

    Váš strach z odmietnutia bude potom menší.

    2. Nech z vás druhá strana okamžite počuje autentický optimizmus

    Myslite na to, že druhá strana chce počuť niečo pozitívne, príjemné, teplé a milé.

    Pri akejkoľvek zmienky negativizmu alebo problémov si koledujete sami o problém.

    Zo začiatku to môže znieť ako klišé, no verte mi: toto je tá najdôležitejšia rada ako vás nezloží strach z odmietnutia. Pri obvolávaní zákazníkov je nutné byť pozitívny, i keď odozva cieľovej skupiny zákazníkov nie je taká v akú ste dúfali.

    Podobne ako je tomu v bežnom živote, tak sa zamerajte skôr na veci, ktoré vám idú, než na tie v ktorých ste sa nenašli. Vaše myšlienky majú veľkú moc a dokážu vaše predstavy pretaviť do reality!

    3. Verte vo svoje schopnosti no nie vo vaše emócie

    Zoberme si ako príklad, že z nejakej osoby, alebo situácie máte negatívne pocity a ste si v nich veľmi istý. Nebolo by lepšie, ak by ste začali “pochybovať” o svojich vlastných pocitoch?

    To, že ste presvedčený o svojich schopnostiach a zručnostiach je fajn vec, no pochybovať vo svoje vlastné negatívne pocity je ešte lepší nápad.

    Pri uskutočnení takýchto telefonátov je dobré ak si nie ste istí vašich negatívnych myšlienok.

    O to viac sa vám bude dariť počas samotného telefonátu. Toto sa vzťahuje k životu a práci. Nebuďte si tak istý svojich negatívnych pocitov.

    4. Odmietnutie vašej ponuky neznamená hneď odmietnutie vás ako osoby

    Každá ľudská bytosť má iné zmýšľanie a preto každý vníma veci odlišne. Ak prezentujete na stretnutí nápad, produkt alebo službu a niekto si ju nekúpi, tak si netreba myslieť, že omietol vás. Nikdy si odmietnutie neberte osobne, lebo toto je ten najlepší spôsob ako minimalizovať strach z odmietnutia.

    top obchodník s myšou5. Prijímajte realitu taká, aká naozaj je

    Zvyčajne o určitých situáciách tak strašne premýšľame, že si v sebe zvyšujeme svoj vnútorný strach.

    Najlepší spôsob ako sa s tým vyrovnať je, že sa sústredíme na fakty. Ak veľké množstvo vašich telefonátov nedosiahne požadované výsledky, tak sa nič nedeje.

    Nie je to koniec sveta.

    Stále predsa môžete na druhý deň obvolať ďalšie množstvo cieľových zákazníkov.

    Presne toto isté sa týka aj ďalších situácií vo vašom živote.

    Veci nafukujeme len tým, že v našej hlave zveličujeme negatívne výsledky. Zapamätajte si, nech sa stane čokoľvek, každý deň máte nový začiatok.

    Sústreďte sa na to a spravte množstvo zázrakov!

    6. Stretávajte sa s úspešnými obchodníkmi a zaslúžte si ich čas

    Vždy existuje priestor na zlepšenie.

    Vždy existuje úspešnejší obchodník ako ste vy. Najúspešnejší ľudia sú tí, ktorí nezaspia na vavrínoch.

    Najlepším predajcom je ten kto neustále pracuje na tom aby rástol. Všetci by sme mali robiť to isté.

    Mali by sme cibriť svoje schopnosti, zlepšovať svoju schopnosť učiť sa a snažiť sa poraziť svoj strach z odmietnutia tým, že každý deň vo svojom živote sa posunieme o kúsok vpred.

    Použite tieto typy, pracujte na sebe a na vlastnej koži pocítite ten rozdiel.

    Dajte mi vedieť ako vám tieto rady a tipy fungujú.

    Chcem vedieť, že ste tento článok čítali a vaše studené kontakty budú po vašom telefonáte teplejšie :)


    Silvio MichalSilvio Michal

    pôsobím v predaji od roku 2007. V spoločnosti priameho predaja (Forever Freedom International) som za 2 roky vybudoval sieť 210 partnerov v 3 krajinách. Vo svojich článkoch sa sústredím na budovanie dôveryhodnosti a príťažlivosti prostredníctvom poskytovania kvalitných hodnotných informácií. Pomôžem vám mojimi skúsenosťami z terénu a radami z prostredia online marketingu. Som tiež autorom najpopulárnejšieho blogu o charizme na Slovensku a manažérom jedného z najúspešnejších blogov o predajných technikách v Čechách a na Slovensku.

    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články