Viac

    Ako si (ne)naplánovať neúspech

    Pozor by si mali dať všetci podnikatelia a hlavne tí začínajúci. Videl som častokrát, ako podnikatelia urobia jednu veľkú chybu - aj keď sa na prvý pohľad zdá, že to je rozumné...

    Pozor by si mali dať všetci podnikatelia a hlavne tí začínajúci. Videl som častokrát, ako podnikatelia urobia jednu veľkú chybu – aj keď sa na prvý pohľad zdá, že to je rozumné.

    Neraz totiž hrajú nasledovnú HRU:

    „Musíme podnikať tak, aby sme štátu platili čo najmenej.“

    A to je rozumné!

    Tak prečo sa im väčšinou nedarí?

    Pozrime sa na to takto:

    Kedy firma zaplatí štátu čo najmenej?

    Je to v prípade, že firma má buď nulové (alebo veľmi malé) príjmy, alebo má nulové zisky (čiže, len tak tak pokryje svoje náklady).

    Takže namiesto zamerania sa na produkciu a vytváranie čo najväčšieho zisku v maximálnej miere, dávajú svoju pozornosť na to, ako platiť štátu čo najmenej…A presne to je tá pasca, do ktorej sú chytení a drtivá väčšina z nich, si to ani neuvedomuje.

    Jednoducho nevedia na to prísť, prečo sa im stále akosi nedarí, a to aj napriek tomu, že sa snažia a pracujú naplno. Ale narobiť sa dá predsa aj bez zisku…

    A toto je presne jeden zo spôsobov ako v skutočnosti zlyhať v plánovaní. Ani netušia, ČO si vlastne naplánovali, pre ČO sa rozhodli. A tak sa im to v živote len plní…

    Arte Maren v knihe „Prirodzené zákony manažmentu“ napísal, že:

    „Zlyhať v plánovaní, znamená naplánovať si zlyhanie.“
    POZOR!
    Netvrdím, že netreba optimalizovať dane – na to sú daňoví poradcovia, ale najprv treba vyprodukovať ZISK!

    AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?


    kazimír žákV spolupráci so stránkou www.akoriaditfirmu.sk Vám prinášame sériu článkov o podnikaní. Majiteľom spoločnosti a zároveň autorom článkov je Ing. Kazimír Žák.

    Je to praktik zameraný na výsledky. Nepozná “nemôžem” alebo “nedá sa”. Jeho rady a doporučenia ohľadne riadenia firiem a ľudí fungujú, sú overené v praxi a okamžite použiteľné. Sám sa podľa nich riadi a používa ich vo svojom vlastnom podnikaní.

    To z neho doslova urobilo špecialistu na efektivitu, čo v podnikateľskej praxi znamená jediné – ako s minimom úsilia dosiahnuť maximálne výsledky. Žiadna firma však neexpanduje dlhodobo bez vynikajúceho predaja a efektívny predaj je doslova a do písmena – uzatváranie predaja – čo je jeho druhá špecializácia.

    V roku 2015 napísal a vydal vlastnú knihu s názvom “1+1=11“.

    Na jeho blogu si zdarma môžete stiahnuť e-book “5 mýtov managementu” a dostávať e-mailom pravidelne články na rôzne témy (riadenie ľudí, motivácia, odmeňovanie a ďalšie).

    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články