Kalkulácia nákladov pri naštartovaní vášho podnikania na Amazone

Jednoznačne najčastejšia otázka, ktorú v poslednom čase od čitatelov môjho eBooku zdarma dostávam je „Aké náklady sú potrebné na vytvorenie podnikania cez Amazon?“

5388

Jednoznačne najčastejšia otázka, ktorú v poslednom čase od čitatelov môjho eBooku zdarma dostávam je „Aké náklady sú potrebné na vytvorenie podnikania cez Amazon?“

Ľudí celkom logicky zaujíma s akou investíciou majú počítať na to, aby si boli schopní vytvoriť svoj vlastný produkt a začať ho predávať pod svojou značkou na Amazone.

Aj keď síce nikdy nechcem odpovedať frázou, ale musím, pretože naozaj je to dosť individuálne. Závisí to od viacerých faktorov, ale hlavne od konkrétneho produktu, dizajnu, množstva, ktoré si na úvod objednám a rozpočtu, ktorý sa rozhodnem investovať do marketingu. Len pre pripomenutie, to ako vyzerá celý tento biznis model som vysvetlil vo svojom predchádzajúcom článku tu.

Môj odhad prvotných nákladov, ktorý je podložený aj mojou osobnou skúsenosťou je taký, že vytvorenie produktu a jeho umiestnenie na Amazon nemusí stáť viac ako niekoľko sto EUR. To je veľmi slušné číslo, ktoré môže deliť hocikoho od predávania vlastného produktu na americkom alebo globálnom trhu.

Vďaka internetu a dostupným technológiám môžu byť náklady takto nízke. Ak by sme porovnali investície nevyhnutné na vytvorenie produktu a rozbehnutie predaja v klasickom kamennom obchode, tam by sa náklady určite rátali v tisícoch EUR a viac.

3 hlavné faktory ovplyvňujúce počiatočnú investíciu do svojho prvého produktu:

  1. Výber produktu a nakupované množstvo
  2. Náklady na dizajn produktu, etiketu a fotografie
  3. Marketingové aktivity

1. To za akú cenu budem svoj produkt nakupovať závisí na tom, akú cenu si budem vedieť vyjednať so svojím dodávateľom.

Ak napríklad cena za 1 ks je $3, tak hodnota prvej objednávky pri 100 kusoch by bola $300 dolárov. Nákupná cena produktu samozrejme závisí od objednaného množstva. Snažím sa s dodávateľom dohodnúť na rozumnom množstve – ideálne nie viac ako 100 ks pri prvej objednávke. Ja viem, že väčšina dodávateľov uvádza vyššie minimálne množstvá odberu, ale tým sa netreba vôbec nechať odradiť.

K nákladom za nákup samotného produktu treba pripočítať ešte dopravné náklady. Ak mám dodávateľa z USA, tak v rámci USA je doprava veľmi lacná, v mojom prípade to bolo cca $20. Ak mám dodávateľa v Číne, tak je to samozrejme viac, povedzme $50 – $100.

spotrebny uver

2. Svojmu produktu potrebujem vdýchnuť vlastnú identitu, preto potrebujem vytvoriť čiarový kód, etiketu, prípadne obal. Náklady na čiarový kód sa rátajú v drobných, na dizajn etikety by som počítal s približne $100 až $200.

Dobrého dizajnéra odporúčam hľadať na portáloch ako freelancer.com, elance.com alebo upwork.com. Sú aj iné možnosti, ak má niekto k dispozícii väčší rozpočet, môže využiť aj 99designs.com. Mňa stál dizajn etikety môjho prvého produktu $140.

Akonáhle existuje dizajn môjho produktu, potrebujeme nechať vytlačiť etikety, ktoré pošlem dodávateľovi, aby ich použil. Cena etikiet môže byť opäť rôzna a závisí od viacerých faktorov (množstvo, materiál, farebnosť, atď.). Môžem počítať približne s $0.30 – $1 za kus.

Obal produktu, pokiaľ nemusím, tak v tomto kroku ešte obal nevytváram. Samozrejme pokiaľ mám taký produkt, že ho vyzerá dobre aj bez obalu. Ak mám na fľaške peknú etiketu so všetkými potrebnými údajmi, tak vonkajší obal nevyhnutne nepotrebujem. Obalom sa môžem zaoberať potom neskôr.

Predtým, než spustím predaj svojho produktu, nutne potrebujem jeho fotografie. Môže to síce znieť ako jednoduchá úloha, veď skoro každý z nás má už dnes fotoaparát priamo v mobile. Myslím si však, že je pomerne ľahko rozpoznateľná amatérska fotografia od profesionálnej.

Rozhodne odporúčam nechať si spraviť fotografie svojho výrobku u niekoho, kto má skúsenosť s produktovou fotografiu. Nesmieme zabúdať, že tie produkty, ktoré ponúkame mnoho zákazníkov bude nakupovať impulzívne a preto je ich vizuálna prezentácie veľmi podstatná.

Mne sa našťastie podarilo zohnať pre tento účel dobrého fotografa u nás, ktorému som dal za nafotenie svojho prvého produktu 50 EUR.

peniaze

3. Marketingové aktivity na rozbehnutie predaja môžu mať rôzne formy a podoby (viac o nich píšem v Návode na zarábanie cez Amazon v kapitolách 5 a 6).

Mojou prvou promo aktivitou, ktorú som urobil bolo rozdanie niekoľkých svojich produktov na otestovanie a následné získanie prvých pozitívnych recenzií. Náklady na tento krok môžem rátať v niekoľkých desiatkach EUR.

Akonáhle má môj produkt aspoň 10 pozitívnych hodnotení, odporúčam vyčleniť si aspoň 100 EUR na spustenie inzercie na Amazone, to je úplný základ. Pokiaľ mám zaujímavý produkt, tak aj toto môže stačiť na rozbehnutie predaja na úplnom začiatku.

investovanie peňazí

Zhrnutie:

Ak by som mal zosumarizovať približnú kalkuláciu nákladov na vytvorenie môjho prvého vlastného produktu, jeho umiestnenie na Amazon a rozbehnutie prvotného predaja, tak vyzerala približne takto:

  • Nákup tovaru s dopravou: 400 EUR
  • Dizajn loga a etikety: 100 EUR
  • Tlač etikety: 100 EUR
  • Produktové fotografie: 50 EUR
  • Promo aktivity: 70 EUR
  • Inzercia na Amazone: 100 EUR

Celkovo to bolo v mojom prípade cca 820 EUR, samozrejme v týchto nákladoch je zahrnutých aj nákup 100 ks môjho produktu, ktoré som už mohol začať predávať a zarábať na každom jednom kuse.

Opakujem však, tieto náklady sa líšia v závislosti od produktu, pre ktorý sa človek rozhodne. Môžu byť nižšie alebo vyššie. Napríklad, ak je niekto dobrý v grafike, tak si možno bude vedieť vytvoriť logo a dizajn etikety aj sám.

Podobne ak je niekto fotograf, tak možno nebude musieť zadávať túto úlohu niekomu ďalšiemu. Takže aj týmto spôsobom je možné počiatočné investície znížiť. Môj prípad to však nebol, takže som bol nútený počítať so všetkými nákladmi, ktoré uvádzam vyššie.

Cieľom tohoto článku bolo načrtnúť aspoň hrubý odhad nákladov, s akými by mal predajca na Amazone počítať pri spúšťaní svojho prvého produktu. Náklady pri ďalších produktoch budú už iba klesať, pretože napr. logo a dizajn už budú zhruba vytvorené, recenzie sa budú získavať ľahšie a na každý ďalší krok už bude potrebné menej času.

Ako spomínam na začiatku, na takýto výpočet neexistuje presná a univerzálna šablóna, preto som sa pokúsil vysvetliť to na konkrétnom príklade, ktorý som pred časom riešil.

Verím však, že každý, kto si kládol otázku o približných počiatočných investíciách, získa aj vďaka tomuto príspevku ešte jasnejší obraz o podnikaní na Amazone.


miloslav jezoMiloslav Ježo

Som nadšenec vytvárania vlastných produktov a budovania značky. Vybudoval som úspešný online biznis na Amazon.com, ktorý mi neustále generuje príjem. Ponúkam ľuďom konkrétny návod ako si môžu takéto podnikanie vytvoriť a vďaka tomu zmeniť svoj doterajší život. Môj príbeh si prečítate tu >>

PRIDAŤ KOMENTÁR