Je koniec mesiaca a ešte nemáte zarobené?

987

Ak ste platení províziou z predaja, možno to poznáte – do konca mesiaca zostáva pár dní a vy ešte nemáte zarobené ani na réžiu…

Ľahko sa síce povie:

”Nemysli na peniaze, keď predávaš!”

Ale aj keď sa veľmi snažíte, nedá sa na to nemyslieť. Potom ste v kŕči, tlačíte na zákazníka… len aby kúpil! A ako keby to cítil (a on to cíti), just nekúpi…

Pre predajcu nie je nič horšie, ako keď je pod finančným tlakom. Na jednej strane, niekoho to môže motivovať. Ale ak viete, že nemáte ani na prežitie, pre psychiku to nie je bohviečo. Najmä ak okrem seba živíte ešte aj rodinu…

Ako sa takejto situácii vyhnúť? Rada je jednoduchá: vytvorte si finančnú rezervu. Takú, aby ste v obdobiach s horšími výsledkami nemali pozornosť na peniazoch. To znamená aspoň na niekoľko mesiacov. Takže ak ešte takúto rezervu nemáte, začnite si odkladať  hneď. Chvíľu to potrvá. (Inak, toto je dobrá zásada pre každého, nie len pre predajcov.)

Ak na túto rezervu, nedajbože, budete musieť niekedy siahnuť, hneď keď zarobíte, doplňte ju naspäť! Lebo míňa sa ľahko. Chce to disciplínu. Ale za ten pocit, že ste v pohode, aj keď nemáte práve najlepší mesiac, to stojí.

Každý, kto si tým už prešiel, mi určite dá za pravdu.

Boli ste už v takej situácii? Ako sa vám vtedy predávalo? Napíšte mi do komentára, spolu zaspomíname.

ako predávať


Martin MisíkMartin Mišík – špecialista na moderné techniky predaja

Trénuje predajcov a obchodné tímy, ako sa ľahšie dostať k novým zákazníkom, ako sa presadiť popri lacnejšej konkurencii a ako urýchliť uzatváranie obchodov. Vďaka vlastným, takmer 20-ročným skúsenostiam v predaji a testovaním nových metód dnes dosahuje vo svojich obchodných aktivitách viac ako 90% úspešnosť. O svoje skúsenosti sa okrem školení delí aj cez blog: www.akopredavat.sk, kde doteraz uverejnil vyše 180 článkov ako lepšie predávať. Môžete si tam zdarma stiahnuť aj e-book: 7 princípov úspešného predaja. Od roku 2003 vyškolil už viac ako 8.500 obchodníkov a dnes patrí na Slovensku k najvyhľadávanejším školiteľom predajných zručností.

PRIDAŤ KOMENTÁR