Viac

    MARKETÉRI, KREATÍVCI, SLUŽBY: Máte svoju cenu, nedajte sa zadarmo

    Poznajte svoju cenu. Služby taktiež niečo stoja, aj keď mnohé z nich nie sú hmatateľné, nevložíte ich do nákupného košíka, nehodíte do tašky ani do kufra. A v dnešnej dobe digitalizácie pribúdajú mnohé marketingové nástroje a online spôsoby komunikácie či už so spolupracovníkmi, zamestnancami alebo so zákazníkmi, dodávateľmi, odberateľmi, čitateľmi, záujemcami. A aj tieto služby niekto musí robiť. Venovať im čas, dať do nich svoje nápady a fantáziu. A často je to práve nápad, za ktorý si zákazník platí. Preto hľadá niekoho, komu to v nejakej konkrétnej oblasti myslí lepšie ako jemu a dokáže tomu dať formu, príbeh, emóciu. Nehľadajte preto tieto služby zadarmo, ani ich zadarmo neponúkajte. Za kvalitu sa platí. Ak nejde o nejakú vzájomnú výpomoc alebo extra službu. Každý sa musí niečím živiť a pre niekoho je pracovným nástrojom počítač, notebook, tablet, mobil, fotoaparát, štetec, pero, sociálne siete, internet, webkamera … .

    Grafici, blogeri, copywriteri, fotografi, maliari, kreatívci. Možno to poznáte aj vy. Ponúkate nejakú kreatívnu službu, na ktorej budujete svoju značku a príjem, no vždy sa nájde niekto, kto si myslí, že to čo robíte je jednoduché a môžete mu to urobiť zadarmo. Alebo za poldeci, večeru, dobré slovo. Pretože to nie je hmatateľné, ako kúpiť si napríklad auto, tričko, mobilný telefón. Alebo vám povedia “urob mi prosím ťa logo a slogan, keď budeš mať čas. Vezmem ti potom pivo”. Je na vašej šikovnosti a skúsenostiach, za ako dlho budete mať napísaný text, vymyslené logo či slogan, upravenú fotografiu atď. No tá cena za službu nie je ani tak o čase, ako o nápade. O kreativite, talente, myšlienke, spracovaní, originalite, ktorú ponúkate. Aj keby ste to mali hotové za 5 minút. Prečo si to ten človek neurobí sám? Pretože na to nemá hlavu. Vy však áno.

    Je dôležité poznať svoju cenu a uchovať si dôstojnosť a vážnosť. Hodnotu talentu, fantázie a času, pretože to je to, čím sa líšite od ľudí, ktorí vás vyhľadávajú a potrebujú. A ak sa raz necháte využiť, tak už vás budú vnímať ako niekoho, kto to robí zdarma alebo za symbolickú odmenu. Tak budú vyzeraj aj vaše odporúčania a to od vás budú očakávať ďalší dohodení klienti.

    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články