Viac

    Mýty a skutočnosti o sieťovom marketingu

    V tomto článku nadviažem na môj predchádzajúci článok a zameriam sa na mýty a skutočnosti o sieťovom marketingu v praxi.

    1. Slušná výnosnosť vs. neziskovosť

    Mnoho ľudí si myslí, že multi level marketing nie je výnosný, avšak pravda je niekde medzi tým. Vaša ziskovosť závisí pochopiteľne aj od vašej aktivity, keďže ľudia prítomní v biznisoch tohto typu sú odmeňovaní iba výkonovou formou mzdy.

    Čo sa týka porovnania sieťového marketingu s klasickým full time jobom, obchodník má obrovskú výhodu najmä v možnosti usporiadania si času a tým pádom aj dostatočného oddychu oproti zamestnancovi (možno aj majiteľovi).

    Čo sa týka finančnej stránky, počas pôsobenia v sieťovom marketingu niekoľkých mesiacov váš príjem býva väčšinou niekoľko stoviek (pokiaľ teda nie ste nadaný). Môže to byť síce nižšie číslo ako priemerná mzda na SR zverejnená štatistickým úradom (za 3. kvartál 2014) – 837 €, avšak pri poctivom plnení vašej pracovnej náplne dokáže váš príjem približne po roku atakovať túto hranicu. Samozrejme s tým, že biznisu venujete menej a menej času.

    2. Tímová práca vs. netímová práca

    Môže sa stať, že vo vašom sieťovom marketingu si pripadáte často tak, že pracujete sami a nie ako skupina. Vaším cieľom je potom natrafiť na vhodnú skupinu ľudí, pretože táto skupina veľakrát podcení školenia a pomoc jej členom, a tým pádom výkonnosť skupiny nemá rastúci trend.

    V správnom multi level marketingu by skupina mala spolupracovať, a to v takom rozsahu, že ak akýkoľvek člen skupiny potrebuje s niečím pomôcť, niečo vysvetliť a pod., jeho skupina by mu mala byť k dispozícii.

    3. Zákaznícky prístup vs. predajný prístup

    Ďalšou domnienkou o sieťovom marketingu je, že sprostredkovatelia sa snažia dostať produkt/službu ku zákazníkovi bez ohľadu na to, či bude pre neho užitočná a ich prioritou je najmä získať odmenu (províziu). Dosť sprostredkovateľov to robí podobným štýlom, avšak neuvedomia si jednu vec – ak zákazník nebude spokojný, už sa ku nim nevráti.

    Ešte horší prípad by nastal vtedy, ak by bol zákazník jeden z vašich kamarátov.

    Takýto prístup je podľa môjho názoru laický, pretože prvý obchod je malým zlomkom toho, čo by sprostredkovateľ získal, ak bude ku zákazníkovi pristupovať naozaj férovo a nie za cieľom vidiny provízie.

    4. Prínos školení vs. žiaden prínos školení

    Ďalším mýtom, ktorý sa môže vyskytnúť – žiadna prínosnosť školení, prípadne drahé školenia. Čo sa týka začiatku akéhokoľvek biznisu, vždy musíte mať know-how na to, aby ste niečo mohli vykonávať. A podobné to je aj pri sieťovom marketingu.

    Ak by sme to porovnali s podnikaním, stále vás to vyjde lacnejšie vyškoliť samého seba, ako keby ste mali školiť vašich vlastných zamestnancov, ktorí aj tak často školeniam vysoký dôraz nedávajú.

    A čo sa týka samotného prínosu školení, vedia byť zaujímavé, keďže mnohokrát nejde iba o vedomosti, ktoré na školení získate, ale aj o možnosť vidieť, ako vystupujú úspešní ľudia, zistiť, ako úspech dokázali, ako v podnikaní začínali a pod.

    Zdroj: http://slovak.statistics.sk

    Komentáre

    Najnovšie články

    Predchádzajúci článokOdmietli vás?
    Ďalší článokEmócia menom STRACH

    Podobné články