Najhodnotnejšie firemné značky v roku 2019. Vládnu technologické spoločnosti

Americký časopis Forbes zverejnil svoj najnovší rebríček najhodnotnejších firemných značiek pod názvom „The World’s Most Valuable Brands“.

131

Americký časopis Forbes zverejnil svoj najnovší rebríček najhodnotnejších firemných značiek pod názvom „The World’s Most Valuable Brands“.

Prvenstvo po roku znova obhájila a najhodnotnejšou globálnou značkou sa opäť stala americká spoločnosť Apple.

Hodnota jej značky vzrástla od minulého roka o 12 percent a po prvýkrát prekonala hranicu 200 miliárd dolárov.

Firma pritom v poslednom čase zápasí s výrazným poklesom tržieb, keďže predaj jej produktov na čele so smartfónom iPhonom klesá kvôli lacnejšej čínskej konkurencii.

Na druhej priečke sa umiestil Google, ktorý si polepšil o 27 percent, na takmer 168 miliárd dolárov.

Spoločnosť zameriavajúca sa primárne na vyhľadávacie služby a na prehrávanie videí prostredníctvom kanála YouTube, ťaží z implementovania jedného z najvýkonnejších reklamných agregátov, ktorý generuje najväčší podiel príjmov spoločnosti.

Na treťom mieste sa nachádza softvérový gigant Microsoft; jeho hodnota vzrástla o 20 percent, na 125 miliárd dolárov.

Na štvrté miesto poskočil Amazon, ktorého hodnota vzrástla o viac ako tretinu, na takmer 100 miliárd dolárov.

Na piate miesto sa po 6-percentnej strate prepadol prevádzkovateľ sociálnej siete Facebook; uškodili mu škandály okolo zneužívania dát a osobných informácií jeho používateľov.

Top 5 uzatvárajú technologické spoločnosti

Prvých päť značiek je z technologického sektora, ktorý zároveň patrí k najvýkonnejším na akciovom trhu v tomto roku.

Na šiestom mieste je s hodnotou 60 miliárd dolárov potravinársky gigant Coca-Cola, najväčší výrobca nealkoholických nápojov na svete.

Najcennejšou automobilkou je opäť japonská Toyota, je na deviatom mieste s hodnotou značky takmer 45 miliárd dolárov.

Najhodnotnejšie firemné značky v roku 2019 (v mld. USD)

/data/MediaLibrary/articles/15393/garf-znacky.png

Zdroj: The World‘s Most Valuable Brands/Forbes


PRIDAŤ KOMENTÁR