Viac

    Čo by si mal vedieť o marketingu vo vyhľadávačoch?

    V dnešnej dobe sú internetové vyhľadávače miestom, kde ľudia začínajú aj končia svoju cestu počas nakupovania. Ak má človek nejaký problém, vyhľadávač bude s veľkou pravdepodobnosťou prvá vec, cez ktorú sa pokúsi nájsť riešenie...

    V dnešnej dobe sú internetové vyhľadávače miestom, kde ľudia začínajú aj končia svoju cestu počas nakupovania. Ak má človek nejaký problém, vyhľadávač bude s veľkou pravdepodobnosťou prvá vec, cez ktorú sa pokúsi nájsť riešenie.

    Google asi poznáš a používaš ho na dennej báze. Dostať tvoju firmu alebo produkt do výsledkov vyhľadávania bude pravdepodobne dobrý nápad. Nebude to však také jednoduché, ako by si možno čakal. V tomto článku ti poviem, nad čím by si sa mal zamyslieť pri marketingu vo vyhľadávačoch.

    Hľadá niekto môj produkt alebo značku?

    Prvá vec, nad ktorou sa musíš zamyslieť, je to, či niekto hľadá tvoj produkt alebo kľúčové slová s ním spojené. Ak patríš medzi začínajúcich podnikateľov s unikátnym produktom, tak na 99% marketing vo vyhľadávačoch nebude pre teba nástroj, s ktorým dosiahneš veľký úspech. Ak nikto nehľadá to, čo ponúkaš, tak sú tvoje možnosti veľmi obmedzené.

    Nie je to však úplne stratené. Každý produkt by mal riešiť nejaký problém alebo potrebu. Ľudia nemusia hľadať konkrétne tvoj produkt, je však veľmi pravdepodobné, že hľadajú riešenie ich problému. Práve toto je miesto pre teba.

    Prvým krokom by malo byť spracovanie analýzy kľúčových slov. Existujú rôzne nástroje, ktoré ti na to poslúžia. Najpoužívanejší je Plánovač kľúčových slov, ktorý je súčasťou Google AdWords. Využiť môžeš aj nástroj Google Trends, KeywordTool.io alebo Ubersuggest.io.

    To, ako robiť analýzu kľúčových slov, sa môžeš naučiť v našom online kurze SEO alebo online kurze Google AdWords (link na prihlásenie do kurzu na konci článku)

    Platené vs. neplatené výsledky vyhľadávania

    Pri marketingu vo vyhľadávačoch máš na výber z 2 možností. Buď sa rozhodneš zameriavať na platené výsledky vyhľadávania, ktoré sa zobrazujú ako prvé. V tom prípade zaplatíš vždy, keď niekto klikne na tvoj odkaz (pay-per-click), ale keď prestaneš platiť, tak sa tvoja stránka prestane zobrazovať.

    Alebo sa vyberieš cestou neplatených výsledkov vyhľadávania a začneš sa venovať SEO (optimalizácia webov pre vyhľadávače).

    Pri tejto možnosti musíš rátať s tým, že výsledky sa dostavia oveľa neskôr, ako tomu je pri platených výsledkoch vyhľadávania, kde sa odkazy na tvoju stránku začnú zobrazovať v princípe ihneď. Na druhej strane tvoja stránka sa vo výsledkoch bude zobrazovať, aj keď prestaneš vyvíjať nejaké úsilie.

    Určite však nerátaj s tým, že tam budeš navždy. Aj tvoja konkurencia by sa rada zobrazovala v neplatenom vyhľadávaní. Treba však stále myslieť na to, že SEO nie je šprint, ale beh na dlhú trať.

    Ide o 2 úplne odlišné online marketingové nástroje, ktoré majú svoje špecifiká, a preto k nim čoskoro nájdeš na našom blogu samostatné články:

    • Čo musíš vedieť o PPC reklame vo vyhľadávaní pred tým, ako začneš?
    • Čo musíš vedieť o SEO pred tým, ako s ním začneš?

    Nie je jedno, na aké slová sa zameriaš

    Ak napríklad prevádzkuješ cestovnú kanceláriu a myslíš si, že inzerovať na kľúčové slovo “dovolenka” je dobrý nápad, tak ťa vyvediem z omylu. Toto kľúčové slovo je príliš všeobecné.

    Človek hľadajúci takéto kľúčové slovo môže hľadať letnú, zimnú, lacnú, luxusnú, rodinnú dovolenku, last minute, first minute, dovolenku na Slovensku a dokonca môže hľadať aj informácie o tom, ako účtovať dovolenku zamestnanca či o poistení na dovolenku.

    Neznamená to, že je vyslovene nevhodné sústrediť sa na takéto slovo. Pri SEO optimalizácii však dosiahneš veľmi ťažko popredné pozície na všeobecné slová, pretože konkurencia bude veľmi vysoká.

    Pri platenej reklame si zas musíš dobre zvážiť, za čo budeš platiť, a hlavne si nastaviť typy zhody kľúčových slov.

    Pred tým, ako začneš robiť marketing vo vyhľadávačoch, si musíš uvedomiť, že ľudia hľadajú obrovské množstvo rôznych kľúčových slov. Niektoré sú viac vzdialené od momentu, kedy si kúpia tvoj produkt, a iné sú zas bližšie k uskutočneniu nákupu.

    Ideálny stav je, keď sa ti podarí zladiť tieto 2 online marketingové nástroje (platné a neplatené vyhľadávanie) a vytvoríš si stratégiu marketingu vo vyhľadávačoch.

    Viac o tom, ako zladiť tieto 2 marketingové nástroje, sa dozvieš v našom online kurze základov online marketingovej stratégie. Tento kurz je zadarmo a vždy aj zostane. Prístup k nemu budeš mať takisto neobmedzene dlho. Po jeho absolvovaní ti vystavíme aj certifikát. Takže smelo do toho.

    AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?

    bohaty_otec_banner truniversity
    Prihlás sa na zaujímavé kurzy ↑
    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články