Viac

    Prečo sa nehrnú návštevníci na Váš blog alebo web?

    Píšete dobré články, máte na webe zaujímavý obsah, blogujete pravidelne, no návštevníci sa aj tak nehrnú?

    Pozrite si, či nezabúdate na hlavné body, ktoré by Vášmu blogu nemali chýbať.

    1. Pútavý nadpis článku

    Titulka je to, čo ako prvé zaujme človeka.

    Titulku, ku článku nerobím na začiatku, ale až na konci. Lepšie tak vystihnem, o čom článok je a viac ho zacielim na kľúčové slová.

    • Tip na pútavý nadpis: číslo + prídavné meno + kľúčové slovo + sľub

    2. Používajte obrázky a odseky

    Spolu s titulkou sú to prvé dve základné veci, ktoré upútajú pozornosť na sociálnych sieťach.

    Dajte si preto na nich záležať.

    Nastavte prezentačný obrázok pre článok, ktorý bude mať vhodné rozmery pri zdieľaní na Facebooku a iných sociálnych sieťach.

    Obrázky používajte aj v článkoch, na predelenie textu, aby sa čitateľovi jednoduchšie čítali Vaše články.

    Používajte odseky a kratšie vety. Veľa textu pokope sa nečíta ľahko a skôr to odrádza od čítania.

    3. Tlačidlá na zdieľanie

    Je dobré napísať dobrý článok, ale keď nedáte ľudom možnosť ho zdieľať, tak sa pripravujete sami o propagáciu. Uľahčite im zdieľanie Vášho článku pomocou tzv. call to action prvkov. Výzva k akcii.

    Pridajte na koniec (alebo na začiatok) článku tlačidlá na Zdieľanie alebo Like. Ľudia radi zdieľajú dobrý obsah, ktorý ich zaujal.

    4.Poprepájajte svoje články a stránky

    Veďte zákazníka po svojich stránkach, podstránkach a článkoch, aby neodišiel hneď po prečítaní prvého článku.

    Na konci článku pridajte odkaz na svoj ďalší článok s podobnou témou, umiestňujte odkazy aj na začiatok napr. o predchádzajúcom článku, alebo dajte odkazy do textu na niektoré kľúčové slová v článku a nalinkujte ich na vaše články, alebo stránky.

    5. Získajte kontakt na návštevníka

    Skúste získať kontakt na návštevníkov, či už na Facebook alebo email.

    Získať Like na svoju Facebook FanPage napríklad pomocou Facebook Page Pluginu, aby Vám návštevníci dali páči sa mi. Následne ich viete osloviť pomocou Vašich ďalších príspevkov na facebooku.

    Získať email výmenou za niečo. Môžete ponúknuť ebook na stiahnutie, články do emailovej stránky, bonusové video,…

    Svoje ďalšie články a tipy viete posielať na svoju emailovú databázu, budujete si tak dôveru u ľudí a udržiavate kontakt do budúcna.

    6. Propagujte svoj obsah

    Venujte čas nielen tvorbe článku, ale aj jeho propagácií. Nemôžete len čakať, že si ľudia nájdu články sami.

    Hľadajte tých ľudí (vašu cieľovú skupinu), ktorí sa zaujímajú o obsah, ktorý píšete.

    Možnosti na propagáciu: FB skupiny, rôzne fóra, zdieľanie na rôznych sociálnych sieťach (Google+, LinkedIn, Twitter,…)

    7. Umožnite komentovanie ku článkom

    Povoľte komentáre na konci článku a zároveň žiadajte od ľudí, aby vyjadrili svoj názor na Váš článok alebo na nejakú otázku. Budete lepšie vedieť, čo ľudí zaujíma a aký majú názor na Váš článok, čo im tam chýba, čo oceňujú, atď.

    Možno Vám dajú námet na ďalší článok.

    8. Kontakt na autora

    Kontakt na autora Vám síce návštevnosť nezdvihne, no nemali by ste na neho zabudnúť.

    Ako Vás oslovia ľudia, ak ich zaujme Váš blog alebo web?

    Napíšte na seba kontakt, ideálne viac možností. Email, telefón, kľudne aj Facebook stránku alebo FanPage.

    Nezabudnite pridať kontaktný formulár, ktorý uľahčuje ľudom Vás kontaktovať.

    9. Viac o autorovi tzv. bio autora

    Ľudia chcú vedieť kto napísal článok a čomu sa venuje.

    Vytvorte si stránku o mne, kde popíšete čo Vás viedlo k vytvoreniu blogu, kde pracujete, alebo v čom podnikáte a aké máte skúsenosti.

    Možno niekoho zaujmete a osloví Vás so spoluprácou.


    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články