Španieli oživili jedinečné auto Hispano Suiza

Ženevský autosalón je v plnom prúde a nie je skúpy ani na jedinečné novinky. K nim sa pridáva aj španielska automobilová značka, ktorá stavila na oživenie histórie a na elektrický pohon zároveň.

56

Ženevský autosalón je v plnom prúde a nie je skúpy ani na jedinečné novinky. K nim sa pridáva aj španielska automobilová značka, ktorá stavila na oživenie histórie a na elektrický pohon zároveň.

Hispano Suiza debutuje na autosalóne vozidlom Carmen. Bude zaň chcieť necelé dva milióny dolárov.

Hispano Suiza nie je pritom známou automobilovou značkou. Viacerí pri tomto názve zdvíhajú obočie.

Ide však o legendárnu 115-ročnú španielsku značku a výrobcu áut, ktorý sa v minulom storočí zameriaval na výrobu luxusných a výkonných vozidiel.

Automobilka dnes testuje svoju novinku v rastúcom odvetví značkových elektrických superáut.

Pôvodný model, na základe ktorého v súčasnosti značka vytvorila nový model Carmen pomenovaný po vnučke zakladateľa, mal na svoju dobu netradičný vzhľad a dizajnové funkčné prvky.

Vyrobia len 19 exemplárov

Toho sa snažili dizajnéri držať tiež dnes a aj na súčasnom trhu pôjde o ojedinelé auto, hoci plánujú vyrobiť len 19 exemplárov.

/data/MediaLibrary/articles/14926/1x-1-1-.jpg

zdroj: Hispano Suiza

Jedinečný dizajn má hneď niekoľko zaujímavostí. Špicatý zadok ukončujú LED svetlá, ktoré majú v strede logo automobilky, bociana.

Ojedinelé sú však najmä zakryté zadné kolesá či predné svetlomety. Dvere sa otvárajú podobne ako pri iných superautách smerom nahor. Ľahké materiály zabezpečujú aj v masívnom aute hmotnosť len 1,7 tony.

Výkon auta vyše tisíc konských síl zabezpečuje dvojica elektromotorov nad zadnou nápravou.

Aj vďaka tomu dokáže takmer dvojtonové auto zrýchliť na stovku za menej ako tri sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 250 kilometrov za hodinu.

Pre elektrické vozidlo je však dôležitejší dojazd, ktorý by mal byť zhruba štyristo kilometrov.

/data/MediaLibrary/articles/14926/1x-1.jpg

zdroj: Hispano Suiza

Podľa výrobcu by sa Carmen nemala zamieňať s modelom Maguari HS1 GTC, ktorý debutoval začiatkom tohto roka v mene spoločnosti Hispano Suiza Automobilmanufaktur.

Kým tento model vyrábali pomocou technológie Lamborghini, Carmen na elektrický pohon QEV Technologies vyvinula firma Hispano Suiza Cars pochádzajúca zo španielskeho konglomerátu Grup Peralada. Obe spoločnosti si nárokujú práva na značku.

Hoci mnohými parametrami nebude toto auto konkurovať iným elektrickým modelom superáut, je pre staronovú značku dobrým štartom.

Cestné testy tretím stranami ešte neboli ukončené, ale prvé testovacie jazdy pre médiá a pre verejnosť by mali byť na pláne počas tohtoročnej jesene a klienti by si mali prevziať v júni roku 2020 devätnásť exemplárov.


PRIDAŤ KOMENTÁR