Viac

    Používate na webstránke alebo v e-shope vyskakujúce okná? GOOGLE vás potrestá

    Ak na vašej webstránke používate prvky, ktoré prekrývajú hlavný obsah, Google vo výsledkoch vyhľadávania posunie vaše stránky nižšie. Prečítajte si, akého obsahu sa to týka...

    Ak na vašej webstránke používate prvky, ktoré prekrývajú hlavný obsah, Google vo výsledkoch vyhľadávania posunie vaše stránky nižšie. Prečítajte si, akého obsahu sa to týka.

    Od januára 2017 bude Google penalizovať webstránky, ktoré používajú vyskakovacie okná, tzv. pop-upy alebo iné metódy prekrývania obsahu.

    Na začiatku sa to bude týkať len mobilných zariadení, no keďže tie predstavujú cca 30% prístupov na webstránky, ide o významný podiel návštev vašich webstránok.

    Google bude vo vyhľadávaní znevýhodňovať tie webstránky, ktoré používajú nasledujúce spôsoby prekrytia hlavného obsahu stránky:

    • Pop-up, ktorý prekrýva hlavný obsah stránky, či už okno vyskočí ihneď alebo počas prezerania stránky.
    • Vizuálne alebo iné reklamné prvky, ktoré musí návštevník zrušiť (zavrieť) predtým, než sa dostane k hlavnému obsahu stránky.
    • Rovnaké obťažujúce prvky, ktoré v mobile vidíte ako prvé a ktoré sa zobrazujú na stránke pred samotným obsahom.

    To sa týka aj vyskakovacích okien, ktoré ponúkajú návštevníkom prihlásenie do newslettra, zbierajú e-mailové adresy, ponúkajú stiahnutie e-booku, zobrazujú reklamu či núkajú zľavový kód pre nákup v e-shope.

    Penalizácia sa nebude týkať niektorých druhov prekrytia obsahu – napríklad v prípade, ak od návštevníka žiadate súhlas s cookies, ak ide o súhlas s potvrdením veku, prihlasovacie (login) okno alebo reklamy, ktoré nebudú zakrývať celú obrazovku a dajú sa jednoducho zavrieť.

    Nový algoritmus, ktorý znevýhodní stránky používajúce uvedené metódy prekrytia obsahu, nasadí Google od 10. januára 2017.

    Ak na vašom webe či e-shope používate v súčasnosti vyskakovacie okná, máte pár mesiacov na odstránenie tejto otravnej funkcie.

    Mimochodom, Google už istý čas penalizuje weby, ktoré prekrytím obsahu vyzývajú návštevníkov na inštaláciu mobilnej aplikácie.


    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články