Značka Amazon prekonala hranicu 200 miliárd $. Rebríček Top 10 značiek

Podľa rebríčka Brand Finance zostáva značka amerického internetového obchodu Amazon už tretí rok po sebe najhodnotnejšou na svete. Prvýkrát však nad 200 mld. $.

206

Podľa rebríčka Brand Finance zostáva značka amerického internetového obchodu Amazon už tretí rok po sebe najhodnotnejšou na svete.

Po prvýkrát však prekonala hranicu 200 miliárd dolárov.

Oproti minulému roku sa hodnota značky zvýšila o 18 percent na 220,8 miliardy dolárov.

Najväčší online obchod ťaží predovšetkým z rozširovania cloudových služieb, umelej inteligencie, digitálneho vysielania, logistiky a snahy presadiť sa v nových odvetviach, čo pomáha do značnej miery diverzifikovať riziko.

Magická 100-miliardová hranica

Na druhé miesto sa s hodnotou 160 miliárd dostal Google, ktorý na tretie miesto odsunul ďalší technologický gigant Apple s hodnotou značky 140 miliárd dolárov.

Magickú 100-miliardovú hranicu dokázal prekonať ešte ďalší technologický gigant Microsoft, ktorého značka má 117-miliardovú hodnotu.

Do prvej desiatky najhodnotnejších značiek sa vrátil aj americký obchodný reťazec Walmart, ktorý tým podčiarkol rast maloobchodného sektora.

Retailové spoločnosti v rebríčku 500 najhodnotnejších firiem dosiahli hodnotu 800 miliárd dolárov a celý sektor sa tak umiestnil na treťom mieste.

Preskočili ho len technologické značky s hodnotou 986 miliárd dolárov a bankové značky s hodnotou 926 miliárd dolárov.

Najrýchlejšie rastúce značky majú americké spoločnosti Tesla a Instagram, ktorých hodnota v minulom roku vzrástla viac ako o 60 percent.

Pozíciu najhodnotnejšieho nováčika v rebríčku si vyslúžila saudskoarabská ropná spoločnosť Saudi Aramco na 24. mieste, ktorá sa po minuloročnom rekordnom vstupe na burzu stala najväčšou spoločnosťou na svete podľa trhovej kapitalizácie.

Spoločnosť Brand Finance okrem rebríčka najhodnotnejších značiek zostavuje aj rebríček najsilnejších značiek, ktorému už druhý rok kraľuje taliansky výrobca luxusných športových vozidiel Ferrari.

Top 10 najhodnotnejších značiek (v mld. USD)

/data/MediaLibrary/articles/16495/graf1.png
Zdroj: Brand Finance Global 500 2020

Top 10 najsilnejších značiek (v mld. USD)

/data/MediaLibrary/articles/16495/graf2.png
Zdroj: Brand Finance Global 500 2020

PRIDAŤ KOMENTÁR