2. časť: Sociálne žraloky v marketingovom oceáne

Dnešné sociálne siete už ani zďaleka nefungujú len pre súkromné rozhovory či zdieľanie osobných príspevkov. Z najpoužívanejších sociálnych sietí sa vďaka granulám v podobe ľudí stávajú marketingové „žraloky“, ktoré bezproblémovo zhltnú akúkoľvek čo i len o kúsok menšiu rybu!

129

Dnešné sociálne siete už ani zďaleka nefungujú len pre súkromné rozhovory či zdieľanie osobných príspevkov. Z najpoužívanejších sociálnych sietí sa vďaka granulám v podobe ľudí stávajú marketingové „žraloky“, ktoré bezproblémovo zhltnú akúkoľvek čo i len o kúsok menšiu rybu!

Význam sociálnych sietí pre marketing či obchod enormne narastá, čo by si mal v prvom rade uvedomiť každý, kto i len pomýšľa nad akýmkoľvek podnikaním. Aké siete sú tie najvhodnejšie, ako ich najefektívnejšie využiť a čo prinášajú najnovšie trendy, sa môžete dozvedieť v nasledujúcich riadkoch.

Poznáte dnes väčší fenomén? Asi ťažko

Sociálne siete sú jasným trendom modernej doby, pričom malé i stredne veľké ryby či chcú, alebo nechcú, sa musia pre svoje obchodné činnosti naučiť prekabátiť cvičené žraloky, naučiť sa ich jazyk, ktorým sa spoločne dorozumievajú, a zamerať sa na to, ako ich rýchlosť, dravosť a potenciál čo najlepšie vy(zne)užiť.

Márne by sme hľadali kontinent, kde by sme sa so sociálnymi sieťami nestretli. Len na tom najstaršom, v Európe, pripadá 1,9 sociálnych sietí na osobu. V Amerike dokonca podiel činí 2,3 siete na človeka.

A keďže aj tu platí, že 100 ľudí, 100 chutí, väčšina má na svojom tanieri namixované presne také sushi, na ktoré si zvykli najviac.

V preklade z rybárskeho slovníka to znamená, že každá sociálna sieť je jedinečná, má svojich typických návštevníkov či používateľov, fungujú na nej špecifické formy obsahu, pričom ponúka firmám rôzne možnosti prezentovania.

Nájdite tú svoju zlatú rybku

Asi bližšie netreba predstavovať veľrybu s tými najostrejšími tesákmi, Facebook. Ten sa najviac používa v Európe, Amerike a Austrálii. Povedomie o ňom má 96% internetových užívateľov a 62% z nich ho aj používa.

Pravidelne ho navštevujú 13 ročné deti, ich rodičia i starí rodičia, pričom je vhodný pre takmer každý druh podnikania! Jeho najväčšou marketingovou výhodou je možnosť presného cielenia reklamy a propagovania príspevkov.

Na druhom mieste sa v celosvetovom oceáne nachádza Qzone. Tento Čínsky gigant nás však zaujímať nemusí. Z bronzovej priečky sa raduje Tumblr, ktorý ponúka azda to najefektívnejšie zdieľanie článkov.

Za ním nasleduje čoraz obľúbenejší Instagram, ktorého najzastúpenejšou skupinou používateľov sú ľudia vo veku od 18 do 35 rokov. Sú nimi teda mladí ľudia, fotografi, celebrity a vizuálne orientované spoločnosti. Dnešná generácia je vizuálne založená, takže pekný a kreatívny obsah na profile určitej spoločnosti dokáže zaujať najviac.

Ďalším z adeptov je modrý čvirikajúci vtáčik, teda Twitter, ktorý na Slovensku síce nepatrí medzi najpopulárnejšie sociálne siete, no to neznamená, že nie je vhodný na prezentáciu firmy alebo na marketingové účely.

Ak vás zaujíma kvalita vašej práce a chcete vidieť to, čo ste už urobili, referenciami sa dá najefektívnejšie pochváliť na Flickr. Ten najaktuálnejší životopis sa dá zas najlepšie odprezentovať na Linkedln.

Do popredia sa však neúprosne tlačí Pinterest, na ktorej ľudia tvoria a delia sa o svoje fotografie receptov, účesov, oblečenia a hocičoho iného. Každý deň na ňom pribudne 54 miliónov pinov. Spomedzi sociálnych médií dokáže viac ľudí nasmerovať na weby spoločností len Facebook. A to je už čo povedať! (zdroj: Forbes)

Čo sa sluší a čo nie!

Sociálne siete a ich popularita sa neustále menia a preto treba meniť aj marketingovú stratégiu. Marketing sociálnych sietí je stále aktuálny, ale aby spoločnosti boli schopné držať krok a zabezpečili si popredné miesta na trhu, musia dokonale poznať svojich zákazníkov a počúvať ich.

Tí používajú sociálne siete ako zdroj zábavy, oddychu, vzdelávania sa. Práve tomu treba prispôsobiť svoju marketingovú stratégiu.

Firmy by mali venovať pozornosť tomu, čo budú zverejňovať na svojich profiloch, ako budú svojich fanúšikov a potenciálnych zákazníkov zabávať. neprihovárať sa cez sociálne siete výlučne textovou formou, pretože ľudia proste milujú obrázky.

Základom je využívať sociálne siete na komunikáciu s fanúšikmi a zákazníkmi. Video obsah v poslednom roku nabral na popularite a trendom bude i naďalej, pričom v roku 2016 je už samozrejmosťou platiť za reklamu. (zdroj: digitalmag.sk)

Či už sa rozhodnete využiť ktorýkoľvek z uvedených tipov, pamätajte, že bez dobrej stratégie a marketingového plánu, budú všetky aktivity v sociálnych sieťach len bezduchými kamienkami v mori.

AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?


  • Zdroj: www.bajan.sk
  • Zdroj titulného obrázka: pixabay.com

PRIDAŤ KOMENTÁR