14 vecí o Instagrame, ktoré by ste mali vedieť

Oplatí sa aby mala vaša značka instagram účet? V skratke by odpoveď mohla znieť aj takto: Záleží od biznisu a od vašej cieľovej skupiny...

477

Oplatí sa aby mala vaša značka instagram účet? V skratke by odpoveď mohla znieť aj takto: Záleží od biznisu a od vašej cieľovej skupiny.

Instagram je bezpochyby fenoménom dnešnej doby a my v Truniversity radíme: Nič tým nepokázíte a môžete si len pomôcť.

Pozrite si, ako je to na  Instagrame s naozaj “veľkými” hráčmi. Tu je zopár štatistík a porovnaní  posledných dvoch rokov medzi 100 najsilnejšími značkami sveta.

  • Stále populárnejší. Zatiaľ čo v 3Q 2012 malo instagram účet 54 z týchto TOP100 značiek sveta. Tento rok je ich už 86.
  • Sú aktívne. 73% z týchto 86 značiek postuje minimálne 1 video alebo fotku za týždeň. Frekvencia postovania sa mezdiročne v 3Q až ztrojnásobila.
  • Followeri pribúdajú. Počet značiek s viac ako 10.000 followermi vzrástol medziročne o 34, je ich teraz 62. Počet značiek s viac ako 100.000 followermi vzrástol z 15 na 34 značiek.
  • 15 značiek má viac ako 1.000.000 followerov. Prvý je NIKE so 7.3M followermi.
  • Engagement rastie. Priemerný engagement rate, ktorý zahŕňa lajky a komentáre na jeden post, vzrástol v 3Q 2014 o 415%  oproti 3Q 2012. Top značky majú priemer 18.822 lajkov a komentov  na post oproti 3.648 komentom a lajkom v spomínanom 3Q 2012. Drvivú väčšinu tvoria lajky.
  • “Dobré posty” vydržia dlhšie “živé”. TOP100 značiek dostáva v priemere 216 komentov na post. Prvých 50% z nich prichádza v prvých 6-tich hodinách od postnutia. 75% všetkých komentov prichádza v priemere v 48 hodinách od postnutia a iba 10% komentov sa pri zaujímavých postoch môže dostaviť v priebehu až 13 dní.
  • Dobré príspevky “peakujú” trochu neskôr.  Veľmi oblúbené obrázky a videá majú svoj “vrchol” trochu neskôr ako priemerné posty. Viac ako 50% všetkých komentárov prichádza až 13 hodín po tom, čo boli publikované.
  • Stručný text je cool, ale… Priemerný post obsahuje 138 znakov, ale výskum nezistil významnejší vzťah medzi dĺžkou textu a enagagementom.
  • Tagovanie pomáha. V priemere má post, v ktorom je použitý @mention na druhého používateľa instagramu o 56% väčší engagement. V prvej TOP100 značiek používa iba 36% z nich v poste aspoň jeden @mention.
  • #hastagy žijú! 88% postov v prieskume mali minimálne jeden #hastag. 91% skúmaných postov obsahovalo 7 alebo menej #hastagov.
  • Heštegy pomáhajú. Post z minimálne jedným #hastag-om má v priemere o 12,6% väčší enagagement.
  • Lokajita. lokalita, lokalita. Zatial čo iba 5% skúmaných postov používalo na Instagrame lokalizáciu, tí čo ju používali mali o 79% lepší engagement.
  • Veľkých media firiem je málo, ale zabíjajú! Iba 4 media brandy zo skúmaného listu sú aktívne na Instagrame. Ale majú v priemere za mesiac o 62% viacej postov oproti iným. Ich priemerný engagement na post je 23.906 lajkov a komentov, čo je o 5.084 lajkov a komentov viacej ako majú firmy v iných oblastiach.
  • Automobilky sa nehanbia. V TOP100 značkách na Instagrame je ich až 13. Porazili všetky ostatné kategórie.

AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?

bohaty_otec_banner truniversity

PRIDAŤ KOMENTÁR