Viac

    5 jednoduchých tipov, ktoré zvýšia vaše predaje na eBay

    Možno patríte k tej skupine ľudí, ktorí už na eBay predávajú, ale objem predajov nie je taký, ako by ste si predstavovali...

    Možno patríte k tej skupine ľudí, ktorí už na eBay predávajú, ale objem predajov nie je taký, ako by ste si predstavovali.

    Pozeráte si svoj inzerát zľava, zprava, no stále neviete prísť na to, ako je možné, že ostatní predávajú a vy nie? Pravdepodobne robíte niečo nesprávne.

    Keď si prechádzam rôznymi inzerátmi predajcov, ktorí už síce vedia, čo majú spraviť, aby zaujali zákazníka, tak často krát vidím, že robia niekoľkoobrovských chýb, ktoré spôsobujú to, že zákazníci nemajú záujem od nich nakúpiť.

    Ako tieto chyby odstrániť, sa dozviete v tomto článku.

    Predstavím vám 5 vecí, kde robia začínajúci predajcovia najčastejšie chyby a to ich oberá o veľké množstvo potenciálnych zákazníkov.

    Tip 1 – Predávajte správny produkt

    Jednou z najčastejších chýb je to, že predajcovia ponúkajú produkt, po ktoromnie je dostatočný dopyt a zákazníci ho pravidelne nevyhľadávajú.

    V takomto prípade nastane problém – nemáte komu predávať.

    Je veľmi dôležité vybrať si taký produkt, o ktorý je veľký záujem. Ebay nezverejňuje najpredávanejšie produkty, ale zverejňuje detailné predaje každého produktu.

    Znamená to, že si môžete pozrieť akýkoľvek produkt a zistiť, kedy a koľko kusov bolo predaných. Podľa toho veľmi ľahko zistíte, či o daný produkt je alebo nie je záujem.

    Príklad:

    tipy ako predavat na ebay

    Po otvorení každého inzerátu vidíte, koľko kusov bolo zatiaľ celkovo predaných. Pri tomto produkte to je momentálne 7 250 kusov. Po kliknutí na toto číslo zistíte, koľko cca kusov sa denne predá a podľa toho viete zistiť dopyt po produkte.

    Samozrejme, čím viac predajov, tým je vyšší dopyt. Pozor však až na príliš vysoký dopyt – tam bude s najväčšou pravdepodobnosťou aj vyššia konkurencia.

    Tip 2 – Umiestnite sa vo vyhľadávaní čo najvyššie

    Ďalšou veľmi častou chybou predajcov je, že majú vytvorený inzerát veľmi mizerne a nekvalitne a tým pádom ich eBay zaradí vo vyhľadávaní dosť nízko.

    V takomto prípade nastane problém – zákazníci vás nenájdu.

    Je veľmi dôležité mať inzerát vytvorený kvalitne aj z pohľadu zákazníka a aj z pohľadu eBay. V opačnom prípade sa stane, že sa bude váš inzerát zobrazovať niekde až na desiatej strane a tým pádom nemáte šancu mať predaje.

    Na desiatu stranu sa dostane len veľmi málo kupujúcich a tak zbytočne prichádzate o zákazníkov, pretože oni nakúpia od tých, ktorých ľahko nájdu.

    Dôležitými časťami inzerátu sú napríklad kvalitné fotografie, vhodné kľúčové slová, popis produktu atď.

    Často krát sa stretávam s tým, že predajcovia majú len jednu fotku, ktorá je maximálne neprofesionálna, rozmazaná a nízkej kvality. Ak by náhodou nejaký potenciálny zákazník takýto inzerát našiel, ako to naňho zapôsobí? Podľa môjho názoru ho to maximálne znechutí a tým pádom odchádza ku konkurencii.

    Čím viac si dáte na vytvorení inzerátu záležať, tým budete vo vyhľadávanívyššie a tým vám to prinesie viac zákazníkov. Preto rozhodne neodporúčam vytvoriť inzerát len tak na rýchlo, ale dať si skutočne záležať.

    Tip 3 – Nemajte vysoké ceny, ak ešte nemáte hodnotenia

    V jednom z prechádzajúcich článkov som vás naučil, že zákazníkom nevadí vysoká cena , ale iba v tom prípade, ak máte dostatok pozitívnych hodnotení.

    Veľa predajcov si však určí vysokú cenu aj napriek tomu, že majú nula hodnotení a potom sa nemôžu čudovať, že nepredávajú.

    V tomto prípade nastane problém – zákazníci vám nedôverujú.

    Otázka na vás:

    Od ktorého z týchto predajcov by ste si radšej kúpili produkt v hodnote 30 eur?

    1. Od toho, ktorý už má spokojných zákazníkov a dostatočné množstvo pozitívnych hodnotení

    2. Od toho, ktorého nepoznáte, pretože nemá ešte žiadne hodnotenia a je to začínajúci predajca

    Predpokladám, že radšej od toho prvého. A takto by to spravila väčšinazákazníkov, preto sa nečudujte, ak si zo začiatku stanovíte vyššiu cenu, ako má vaša konkurencia a predaje vám nejdú.

    Vyššiu cenu si zvoľte až vtedy, ak už budete mať nejaké pozitívne hodnotenia. Dostatočné množstvo pozitívnych hodnotení vám zabezpečí, že si budete môcť účtovať vyššie ceny a napriek tomu si udržíte pravidelné predaje. Zo začiatku však vysokú cenu neodporúčam.

    Tip 4 – Pozor na neprimeranú cenu produktu

    Možno sa vám zdá, že o tomto bode som rozprával v predchádzajúcom bode, avšak tento krát mám na mysli predajcov, ktorí už majú dostatok hodnotení a kvôli tomu si účtujú neprimerane vysoké ceny.

    V tomto prípade nastane problém – konkurencia vás prevalcuje.

    Pod pojmom „neprimerané ceny“ myslím skutočne nehorázne ceny, ktoré si predajcovia pýtajú za produkt, ktorý ide normálne omnoho lacnejšie.

    Napríklad ak niekto predáva nejakú tašku za 20 libier, určite nie je vhodné si presne za tú istú tašku účtovať 90 libier. Môžete mať aj tisíce pozitívnych hodnotení, aj tak túto tašku pravdepodobne nepredáte.

    Niektorí predajcovia skrátka skúšajú, koľko sú ľudia schopní zaplatiť za obyčajnú vec. V niektorých prípadoch sa dokonca aj stane, že to niekto kúpi, avšak takýchto zákazníkov je minimum.

    Vy však chcete pravidelné predaje, nie len občasné, preto neodporúčamúčtovať si niekoľkonásobné ceny produktu, aj keď už máte dostatok pozitívnych hodnotení.

    Tip 5 – Nepreháňajte to s poštovným

    Piata najčastejšia chyba je to, že si predajcovia účtujú až nenormálne vysoké poštovné, aby mali čo najväčší zisk. Zákazníci však nie sú sprostí a takýto produkt si s najväčšou pravdepodobnosťou nekúpia.

    V tomto prípade nastane problém – odplašíte zákazníkov.

    Otázka na vás:

    Kúpili by ste si tento produkt?

    ako na ebay tipy a triky

    S najväčšou pravdepodobnosťou nie. Veď kto by platil za produkt v hodnote 16,49 libier ešte naviac nehorázne poštovné 50,64 libier?

    Na tomto príklade je zreteľne vidieť, že predajca chce mať veľmi veľký zisk z poštovného, avšak zákazník to jednoznačne prekukne a tak s najväčšou pravdepodobnosťou odíde nakúpiť inde.

    Netvrdím, že sa nedá pridať marža aj na poštovnom, veď i ja sám to tak robím. 🙂 Avšak treba mať trošku hranicu, aby sa to zdalo zákazníkom reálne a v tom prípade nebudú mať problém zaplatiť.

    V tomto príklade je to však už skutočne prehnané a rozhodne vámneodporúčam skúšať podobné veci, inak sa vaše produkty predávať nebudú.

    Zhrnutie

    Ak nejdú vaše predaje tak, ako si predstavujete, skúste vylepšiť niektoré z týchto vecí:

    1. Predávajte vhodný produkt, po ktorom je dopyt
    2. Vytvorte inzerát kvalitne, aby vás zákazníci ľahko našli
    3. Ak nemáte ešte hodnotenia, začnite s trochu nižšou cenou
    4. Ak už hodnotenia máte, účtujte si primeranú cenu
    5. Za žiadnych okolností si neúčtujte veľmi vysoké poštovné

    Snažte sa čo najlepšie vyhovieť zákazníkom a nehádzať im zbytočne polená pod nohy.

    Prajem vám čo najviac predajov a čo najvyššie zisky.

    AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?


    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články