Aké je to pokračovať v budovaní a rozvíjaní úspešnej rodinnej firmy?

Kopec pracovných ciest, tisícky najazdených kilometrov za týždeň, budovanie siete predajní, výstavy, nové kolekcie, manažment výroby s takmer 100 zamestnancami, stovky mailov denne, ... neustály kolotoč, z ktorého sa vám podarí vypnúť tak maximálne počas celozávodnej dovolenky.

674

Pokračovať v budovaní a rozvíjaní úspešnej rodinnej a výrobnej firmy sa na prvý pohľad môže javiť ako veľmi jednoduchý spôsob podnikania. Pravda je však niekde úplne inde.

Kopec pracovných ciest, tisícky najazdených kilometrov za týždeň, budovanie siete predajní, výstavy, nové kolekcie, manažment výroby s takmer 100 zamestnancami, stovky mailov denne, … neustály kolotoč, z ktorého sa vám podarí vypnúť tak maximálne počas celozávodnej dovolenky.

Ale Peter Filipp z Áčko Ružomberok si nesťažuje, práve naopak. Firemné hodnoty dodržuje na 100 % aj v 21. storočí.

  1. Peter, na Vašu rodinnú značku Áčko sa viaže ochranná známka, rovnako, ako na Váš druhý web adelafilipp.sk. Odporúčate začínajúcim podnikateľom poistiť si svoje unikátne nápady týmto spôsobom? Je to náročné?

 

Aké je to pokračovať v budovaní a rozvíjaní úspešnej rodinnej firmy?

Áčko vymyslel môj otec v zmysle „prvý“,  AdelaFilipp je značka mojej mamy, volá sa Adela a bola našou prvou dizajnérkou.

Myslím si, že je potrebné svoje nápady, patenty, autorské práva, vzory atď. ochrániť. Nie je to finančne náročné, stačí sa obrátiť na patentový úrad do Banskej Bystrice.

  1. Kvalitné slovenské obliečky šijete už od roku 1991. Vašu ponuku ste za ten čas stihli rozšíriť aj o antialergické paplóny, vankúše, sortiment pre deti, prehozy, deky, osušky či hotelový textil.

    Ste jednou z poctivých výrobných firiem, ktorá svoje textílie každý rok testuje na obsah škodlivín. To je jeden z hlavných rozdielov, ktoré Vás odlišujú od lacnej konkurencie. Aké sú tie ďalšie predajné argumenty, ktoré sa skrývajú za Vašou značkou posteľnej bielizne?

Našu textilku Áčko a.s. založili rodičia, ktorí obidvaja pracovali v Bavlnárskych závodoch v Ružomberku. Ich odbornosť, skúsenosti a nápady pomohli rozbehnúť výrobu a vybudovať značku.

Naša priorita je jedinečnosť vzorov, majstrovské  prevedenie a kvalitné materiály. Napr. obliečky z lyocelového vlákna, čiže z buničiny :).

  1. Navrhujete si vlastné dezény obliečok, vo Vašej ponuke dokonca nájdeme aj 3D obliečky. Kde čerpáte inšpiráciu na nové vzory?

Každoročne vystavujeme naše kolekcie na výstave Heimtextil vo Frankfurte a na výstave Nábytok a bývanie v Nitre. Dezény navrhujú naše dizajnérky, z ktorých sa každá špecializuje na niečo konkrétne.

Napr. obliečky a sety pre deti do 3 rokov,  obliečky pre teenagerov v súlade s aktuálnym trendom obľúbených postáv či spevákov, obliečky a paplóny pre dospelých, prípadne tématické posteľné obliečky ako napr. 4 ročné obdobia alebo kolekcia Mandala ….

  1. Vaše produkty si môžeme kúpiť nielen v e-shope, priamo u Vás v Ružomberku, ale tiež v rôznych predajniach na Slovensku i v Čechách. Napríklad aj v Decodome. Aké sú ohlasy priamo Vašich zákazníkov? Predpokladám, že vzhľadom k dlhej záručnej dobe máte aj minimum reklamácií 🙂

Áno, naše obliečky, paplóny, vankúše či prehozy atď. si môžete kúpiť v našej sieti partnerských predajní, napr. v Decodome, prípadne na eshope.

Na väčsinu výrobkov poskytujeme až 3-ročnú záruku, čo si môžeme dovoliť vzhľadom na naše prísne výrobné normy /politika kvalita/, každorocný certifikát OEKO tex, garantovaný obsah škodlivín aj pre deti do 3 rokov a skutočne majstrovské spracovanie jednotlivých konfekcií.

  1. Existuje podľa Vás zaručený recept na úspech? Čo pomohlo Vám v začiatkoch podnikania?

Trochu šťastia, nebáť sa neúspechu a veľa usilovnosti.

Vyskúšajte si budovanie a zveľaďovanie rodinného impéria aj vy? Za test na skúšku nič nedáte.

Vytvorte si úspešný e-shop a začnite robiť to, čo vás urobí šťastnými.

Veď podnikanie na internete s tým, čo vás baví a v čom sa cítite ako ryba vo vode, je najlepší liek na prokrastináciu 🙂


  • Zdroj titulného obrázka: e-shop acko.sk

Mgr. Jana Kvasnicová

V BiznisWebe spravujem sociálne siete a na blogu radím   podnikateľom, ako vytvoriť e-shop či webstránku, ako         rozbehnúť podnikanie na internete alebo písať hodnotný obsah pre web.

PRIDAŤ KOMENTÁR