Biznis rozhovor so Slovákom Mariánom Kandalom – zakladateľom úspešnej predajne oblekov MONO

Ako sa hovorí, šaty robia človeka a oblečenie je prvá vec, ktorú si na nás ľudia všimnú. Preto je práve oblek každodennou rovnošatou gentlemanov a úspešných ľudí.

231

Ako sa hovorí, šaty robia človeka a oblečenie je prvá vec, ktorú si na nás ľudia všimnú. Preto je práve oblek každodennou rovnošatou gentlemanov a úspešných ľudí.

Práve MONO je košická predajňa oblekov, ktorá však nie je len obyčajnou radovou predajňou. Nepredávajú v nej klasický predavači, ale znalci pánskej módy a krajčírskeho remesla. Riadia sa mottom, že iba muži nosia pánske oblečenie, preto by si mali nechať radiť od mužov.

Predajňa je tiež známa svojou pomerne veľkou rozlohou, viac než 500 m² a množstvom oblekov rôznych svetoznámych značiek, aké inde neponúkajú.

Vyspovedali sme Mariána Kandalu, zakladateľa predajne MONO, aby nám priblížil svet pánskej módy a podnikania v tomto sektore. Na záver rozhovoru sme pre našich čitateľov pripravili aj malé prekvapenie. Poďme teda k rozhovoru:

Ako dlho predajňa MONO funguje a ako sa Vám darí?

Predajňa prvýkrát otvorila svoje brány v decembri minulého roka. Práve teraz sme prelomili rok. Aj napriek tomu, že sme nováčikom na trhu, darí sa nám celkom dobre.

Trh nás prijal, zákazníkom sa daný koncept páči. Za prvý rok fungovania nemôžeme veľmi oslavovať, ale je to pozitívne.

Ako ste sa dostali do sveta pánskej módy a prečo práve obleky?

Prirodzene sa to u mňa vyselektovalo skrz všetko, čo som robil. Taktiež k tomu prispel fakt, že rodičia pôsobili v odevnom priemysle a vášeň pre módu následne prešla na mňa. Prečo práve obleky? (úsmev) Slipy a ponožky už boli obsadené.

V čom sa líšite od konkurencie?

Náš zákazník neprichádza do jednobrendového obchodu, ale do obchodu, ktorý ponúka na jednom mieste veľké množstvo dodávateľov, resp. výrobcov.

To znamená, že sa neobmedzujeme len na jednu značku. Naši klienti majú k dispozícií rôzne variácie – materiálové, strihové, dizajnové, atď… tak, aby si každý našiel to svoje a odchádzal spokojný.

Taktiež ponúkame kompletný sortiment výrobkov – košele, topánky,manžetové gombíky, kravaty, motýliky, náprsníky, a mnoho ďalšieho, aby sme vedeli obliecť pánov na jednom mieste.

Máte v podnikaní nejaký vzor alebo inšpiráciu?

Priamo, že by som mal jeden vzor, alebo inšpiráciu, to nie. Skôr ma pozitívne ovplyvňujú aj malé výhry – či už zamestnancov, alebo členov rodiny.

Čo Vás na Vašej práci najviac teší?

Najväčším zadosťučinením je úsmev spokojného zákazníka a pozitívna referencia. V tomto odvetví je to to najcennejšie, čo môžeš získať.

Podelíte sa s nami o úsmevnú skúsenosť?

V spolupráci s televíziou markíza sme natáčali reláciu, v ktorej bolo treba obliecť ženícha, ktorý mal 2 dni do svadby a ešte nevidel nevestu.

Aká je Vaša vízia a cieľ do budúcnosti?

Cieľom je stabilizovať sa, doplniť personál, osloviť nových výrobcov a ponúknuť na trhu niečo nové.

Na záver si predstavte, že máte stroj času. Čo by ste poradili svojmu mladšiemu ja pred začatím podnikania?

Aby si to užil tak ako si to užívam ja. Každá skúsenosť človeku niečo dá a posúva ho ďalším smerom. A práve preto som tam, kde som.

Marián ďakujeme za rozhovor. Ako sme sľúbili, predstavujeme vám prekvapenie v podobe jednoduchej súťaže o darčekovú poukážku v hodnote 25€ na nákup v MONO.

Stačí len do komentára pod týmto článkom správne zodpovedať súťažnú otázku a výhercu vyžrebujeme náhodne dňa 10.1.2019.

Súťažná otázka:

Na aký sortiment sa špecializuje predajňa MONO?

Vyhodnotenie súťaže

Zo správnych odpovedí sme náhodne vyžrebovali odpoveď číslo 2, ktorej autor je Roland Menyhárt. Výhercovi gratulujeme


PRIDAŤ KOMENTÁR