Keď urobí automobilka Bugatti krok, tak to počuť. Najnovšie sa už pred časom predstavila novinkou s názvom Chiron. Štúdia sa stala skutočnosťou a dnes je reálnym autom so skutočnými kupcami. A dorazila aj na americký trh. Kto však kupuje takmer trojmiliónové auto?

Na celom svete existuje k dispozícii a ku kúpe zhruba 250 vozidiel tejto značky a modelu. Nie je to vôbec veľa a hoci sa cena tohto exempláru zdá viac ako astronomická, automobilka očakáva, že bez problémov svojich kupcov a nových majiteľov Chirona nájde.

Existuje dostatočne veľa boháčov, ktorí si auto môžu dovoliť, ale aj tak musia stáť v zástupe.

POLOVICA VYPREDANÁ

Konkurentmi sú totiž už prvotní majitelia áut Bugatti, ktorí jednoducho prírastok v značke chcú do svojej zbierky. Čo však tomuto ošiaľu predchádzalo?

Značka Bugatti predstavila auto už pomerne dávno, a to minulý rok v Ženeve, keď stanovila cenu na 2,99 milióna dolárov. Lenže až nedávno sa vozidlo dostalo na americkú pôdu. Inak do sveta s najväčším počtom milionárov a miliardárov.

Takpovediac čakalo sa aj na moment, keď sa ponuka stretáva s dostatočne veľkým dopytom. Do predaja sa dostane budúci mesiac. K dispozícii je stále totiž zhruba 250 z celkových 500 vozidiel, a ako uvádza automobilka, prvá polovica bola predaná ešte predtým, ako vozidlo vôbec vyrobili.

/data/MediaLibrary/articles/11880/chiron-1.jpg

Kým niektorí prvotní záujemcovia na začiatku auto kupovali do svojej zbierky bez toho, aby ho videli či vyskúšali na vlastnej koži už pri prvom predstavovaní, teraz chcú dokonca ešte jedno len na vozenie a na zábavu

vysvetľuje šéf Bugatti Wolfgang Dürheimer.

MLADÍ V ZORNOM POLI

A to je rozdiel medzi majiteľmi modelov Bugatti a napríklad značky Lamborghini Aventador. Je to jednoducho iná liga obchodníkov a kupcov. Podľa šéfa značky má totiž priemerný majiteľ Bugatti doma zbierku zhruba tridsiatich automobilov.

/data/MediaLibrary/articles/11880/chiron-2.jpg

Ako dodáva, značka je obľúbená najmä v Európe, ale nie napríklad v Číne. Aj preto vstup na americký trh má byť s Chironom krokom, ktorý bude počuť.

Bugatti predáva podľa údajov automobilky, ktoré zverejnila pri príležitosti začiatku predaja v Spojených štátoch, zhruba 37 percent áut v Európe, 30 percent v USA a 26 percent na Blízkom východe.

Polovica aktuálneho zoznamu vlastníkov, dodáva šéf, je pre značku úplne nová. A to bol cieľ.

V minulosti totiž oblé a bacuľaté auto Veyron nachádzalo úzku skupinu priaznivcov, Chiron však má agresívnejší dizajn a cieľ osloviť mladších bohatých, ktorí budú zároveň novými fanúšikmi značky. Posúďte sami, či sa nimi stanete aj vy.

/data/MediaLibrary/articles/11880/chiron-3.jpg

AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?