today-is-a-good-day
Viac

    Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC kupé – elegantný a praktický zároveň

    Nové GLC 43 4MATIC kupé spája športovo elegantný dizajn s jazdným výkonom typickým pre značku a výhody SUV v otázkach polohy sedadiel, variability vnútorného priestoru a trakcie aj mimo spevnených ciest.

    Mercedes-AMG opäť obnovuje portfólio svojich produktov mimoriadne dynamickým modelom: nové GLC 43 4MATIC kupé spája športovo elegantný dizajn s jazdným výkonom typickým pre značku a výhody SUV v otázkach polohy sedadiel, variability vnútorného priestoru a trakcie aj mimo spevnených ciest.

    Základom mimoriadne agilného cestného jazdného zážitku sú trojlitrový motor V6 s dvoma turbodúchadlami s výkonom 270 kW (367 k), automatická prevodovka 9G TRONIC so skrátenými časmi preradenia a pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC s dôrazom na zadnú nápravu.

    Významne k nemu prispieva aj samostatný športový podvozok na základe systému viackomorového vzduchového pruženia VZDUCHOVÉ OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE s adaptívnym nastaviteľným tlmením.

    GLC 43 4MATIC kupé však na druhej strane umožňuje aj občasné výlety do terénu: stlačením tlačidla možno zvýšiť svetlú výšku vozidla, a pneumatická regulácia výšky na celom podvozku zabezpečuje ustavičnú konštantnú výšku vozidla.

    SUV kupé s prehľadom plní rozličné úlohy: nezameniteľný dizajn bez akejkoľvek vtieravosti, výkony podobné hodnotám športového automobilu ho identifikujú ako čistokrvné vozidlo orientované na výkon, a voliteľné komfortné nastavenia robia z neho stlačením tlačidla spoľahlivého spoločníka za všetkých podmienok.

    Šprint z nuly na 100 km/h absolvuje GLC 43 4MATIC kupé za 4,9 sekundy, rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

    Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé

    Spontánny a silný: trojlitrový motor AMG V6 s dvoma turbodúchadlami

    Trojlitrový motor V6 s dvoma turbodúchadlami sa používa v mnohých modeloch AMG Performance. Vyvinie maximálny výkon 270 kW (367 k) a maximálny krútiaci moment 520 newtonmetrov.

    Obe turbodúchadlá sú zabudované v blízkosti motora a majú mimoriadne spontánnu odozvu. Za vysoký výkon sú zodpovedné okrem iných aj plniaci tlak zvýšený na 1,1 barov. Povrchová úprava vložiek valcov NANOSLIDE sa používa aj v motoroch vozidiel Formuly 1 tímu MERCEDES-AMG PETRONAS. Je mimoriadne tvrdá, a preto má nízke opotrebovanie, súčasne znižuje trenie a prispieva tak k vyššej hospodárnosti.

    To isté platí pre viacdávkové vstrekovanie paliva s usmerneným lúčom s tlakom paliva až 200 barov. Vizuálne možno hnací agregát rozpoznať podľa krytu motora s červenou hliníkovou vložkou a logom AMG.

    Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé

    Krátke časy preradenia, vysoká efektívnosť: automatická prevodovka 9G-TRONIC v Mercedes-AMG GLC

    V novom Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC kupé je použitá automatická prevodovka 9G-TRONIC, ktorú inžinieri Mercedes-AMG špeciálne nastavili tak, aby bolo možné dosiahnuť dynamickejší jazdný zážitok.

    Samostatnou softvérovou aplikáciou sa podarilo výrazne skrátiť časy preradenia 9-stupňovej prevodovky. Prevodovka 9G-TRONIC umožňuje rýchle šprinty vďaka viacnásobnému podradeniu.

    Funkcia medziplynu vďaka zásahu do zapaľovania umožňuje v jazdných programoch Sport, Sport Plus a Manual emotívnejšiu a rýchlejšiu zmenu prevodového stupňa.

    Pomocou samostatného tlačidla na stredovej konzole možno zvoliť režim Manual. Spôsob radenia sa odvíja od zvoleného jazdného programu, a zmenu prevodového stupňa možno teraz iniciovať cez sériové radiace páčky na volante.

    Okrem toho ostane prevodovka na príslušnom zvolenom prevodovom stupni a nezaradí automaticky vyšší stupeň, keď otáčky motora dosiahnu prah obmedzovača.

    Vyššia agilnosť: športový podvozok na základe VZDUCHOVÉHO OVLÁDANIA POHYBU KAROSÉRIE

    Pre viac agilnosti, neutrálnejšie jazdné vlastnosti v zákrutách a vyššiu trakciu aj pri forsírovanom nasadení vyvinuli inžinieri z Affalterbachu samostatný športový podvozok na základe celonosného viackomorového systému vzduchového pruženia VZDUCHOVÉ OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE.

    Na štvorprvkovej prednej náprave sú použité samostatné strmene a nosné kĺby; všetky konštrukčné diely boli optimalizované na zvýšenie tuhosti. Vyšší negatívny odklon na prednej náprave a na zadnej náprave s priestorovým zavesením kolies zvyšuje priečnu dynamiku.

    Na oboch nápravách je teraz všeobecne tuhšia elastokinematika. Všetky tieto opatrenia zvyšujú agilnosť a podporujú dynamiku.

    Výsledkom systému trojkomorového vzduchového pruženia so športovým nastavením pružín a tlmičov a plynule nastaviteľného tlmenia je kombinácia vynikajúcej dynamiky jazdy a vysokého komfortu odvaľovania. Pružiace prvky kompozitnej konštrukcie, ktoré sú nielen ľahké, ale vydržia aj značné zaťaženie, znižujú hmotnosť systému v porovnaní so zvyčajnými systémami vzduchového pruženia.

    Inžinieri AMG prostredníctvom špeciálnej matice zadefinovali štyri konštanty tvrdosti pruženia, ktoré sa aktivujú v závislosti od zvoleného jazdného programu a aktuálneho jazdného stavu. V programe Comfort je jazdné správanie neutrálne až mierne nedotáčavé.

    V programe Sport jazdí GLC 43 4MATIC kupé vďaka tvrdšej konštante pruženia výrazne dynamickejšie a s nižším nakláňaním karosérie. V programe Sport Plus sú agilnosť a dynamika prejazdu zákrutou ešte vyššie, pretože predná a zadná náprava majú odlišnú tvrdosť pruženia.

    Pri náhlych zmenách zaťaženia, v rýchlo prechádzaných zákrutách, pri značnom zrýchlení alebo intenzívnom brzdení sa automaticky zvýši tvrdosť pruženia na prednej alebo zadnej náprave. To účinne znižuje priečne a pozdĺžne nakláňanie karosérie a stabilizuje vozidlo.

    Takisto špecificky prispôsobené adaptívne nastaviteľné tlmenie umožňuje voľbu niektorého z troch stupňov Comfort, Sport a Sport Plus. To zvyšuje rozpätie medzi vysokým komfortom jazdy na veľkú vzdialenosť a športovou dynamikou jazdy.

    GLC 43 4MATIC kupé s pružením VZDUCHOVÉ OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE je vhodné aj na príležitostné výlety na nespevnenom povrchu: výška vozidla sa nielen ustavične reguluje na konštantnú hodnotu, stlačením tlačidla možno zvýšiť svetlú výšku – aj počas jazdy.

    Brodivosť 300 milimetrov a uhly previsu 19,8 stupňa vpredu a 20,8 stupňa vzadu dokazujú schopnosť kupé kategórie SUV jazdiť v teréne. Vhodné je aj ako ťažné vozidlo: s brzdeným prívesom môže ťahať až 2 460 kilogramov.

    Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé

    S dôrazom na zadnú nápravu a agilný: pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC

    Sériový pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC spája najlepšiu možnú trakciu, dynamiku jazdy typickú pre značku AMG a maximálnu pôžitok z jazdy. Systém s dôrazom na zadnú nápravu rozdeľuje moment v pomere 31 percent na prednú nápravu a 69 percent na zadnú nápravu.

    Toto nastavenie zabezpečuje vyššiu dynamiku jazdy a väčšie priečne zrýchlenie na ceste, ako aj lepšiu trakciu, pretože dynamické posunutie zaťaženia smerom k zadnej náprave, vznikajúce pri zrýchľovaní, sa využíva na zvýšenie hnacieho momentu na nej.

    Lamelová spojka s účinkom uzávierky 50 Nm garantuje najmä na snehu a ľade plné rozvinutie potenciálu sily všetkých štyroch kolies. Na odlišný záber rôznych povrchov vozovky reaguje pohon všetkých kolies cielenými zásahmi bŕzd na jednom kolese, aby aj vtedy zaručil optimálnu trakciu.

    Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé

    Charakteristika pomocou dotyku prsta: AMG DYNAMIC SELECT

    S piatimi jazdnými programami DYNAMIC SELECT Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual možno dotykom prsta ešte viac individualizovať charakteristiku GLC 43 4MATIC kupé.

    Široké rozpätie programov siaha od úsporného a komfort zdôrazňujúceho až po extrémne športový. Pritom sa prispôsobujú dôležité parametre ako odozva motora, prevodovky, podvozka a riadenia. Nezávisle od jazdných programov DYNAMIC SELECT môže vodič prejsť priamo do manuálneho režimu pomocou tlačidla „M“, aby radil výlučne radiacimi páčkami na volante.

    Jazdné programy DYNAMIC SELECT Sport a Sport Plus v GLC 43 4MATIC kupé zvyšujú dynamiku jazdy viac ako v sériových modeloch. O to sa starajú agilnejšia, priamejšia krivka závislosti plynového pedála a emotívnejší priebeh radenia so skrátenými časmi preradenia, funkcia medziplynu a odpájanie valcov. Vyššie voľnobežné otáčky umožňujú ešte rýchlejší rozbeh a zrýchlenie zo stoja.

    S cieľom zvýšiť efektívnosť funkcia ECO štart – stop a funkcia kĺzania v programe Eco znižujú spotrebu paliva: ak vodič pri rýchlosti v rozsahu od 60 do 160 km/h zloží nohu z plynového pedála, otvorí sa spojka a motor sa odpojí od hnacieho ústrojenstva. Elektronika zníži otáčky motora na úroveň voľnobehu a jazdný odpor sa zníži o sily kompresie a trecie sily motora v deceleračnom režime.

    Režim Comfort zabezpečuje mimoriadne komfortné prekonávanie nerovností. Aby bolo možné aj v tomto režime zabezpečiť maximálnu možnú bezpečnosť jazdy, napríklad pri náhlych vyhýbacích manévroch sa ihneď prispôsobia sily pruženia a tlmenia.

    Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé

    Priame a s jednoznačnou odozvou: športové parametrické riadenie

    Športové parametrické riadenie v GLC 43 4MATIC kupé má variabilný prevodový pomer. Nadchýna svojou presnou a veľmi autentickou odozvou. Podporný účinok posilňovača riadenia je nastavený v dvoch stupňoch Comfort alebo Sport. Príslušná krivka závislosti sa nastaví automaticky v závislosti od zvoleného jazdného programu DYNAMIC SELECT, prípadne v programe Individual ju možno nastaviť osobne.

    S veľkou rezervou dimenzovaná brzdová sústava s brzdovými kotúčmi z kompozitného materiálu s vnútorným vetraním spoľahlivo a rýchlo spomalí vysokovýkonné kupé kategórie SUV. Na prednej náprave sú použité dierované kotúče s rozmermi 360 x 36 mm so 4-piestikovými pevnými strmeňmi a s nápisom AMG, na zadnej náprave s rozmermi 320 x 24 mm a s 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi.

    Asistenčné systémy ako aktívny asistent brzdenia, asistent jazdy pri bočnom vetre, asistent osvetlenia vozidla, asistent sledovania pozornosti ATTENTION ASSIST alebo elektronický systém stabilizácie ESP s asistentom dynamického prejazdu zákrutou sériovo zvyšujú bezpečnosť na palube. Komfort a bezpečnosť možno ešte viac zvýšiť ďalšími asistenčnými systémami pre vodiča.

    Športový a výrazný: dizajn exteriéru

    Osobitný charakter GLC 43 4MATIC kupé podčiarkuje pri pohľade spredu diamantová maska chladiča s pochrómovanými kolíkmi a jednou lamelou vo vysokolesklej čiernej farbe a s vložkou vo vysokolesklej chrómovej farbe a nápisom AMG vo vysokolesklej chrómovej farbe.

    Športovo výrazné otvory na prívod vzduchu v spojleri predného nárazníka AMG majú krídelká v striebornej chrómovej farbe. Predný rozdeľovač prúdenia v striebornej chrómovej farbe dole zabezpečuje optimálne obtekanie chladiacich modulov vzduchom.

    Stĺpik A má v porovnaní s modelom GLC 43 4MATIC plochejší sklon. Nízka kabína plynule prechádza do boku vozidla a zdôrazňuje siluetu kupé. Zo súhry s vysokou líniou boku a širokými plecami vyplývajú proporcie, ktoré GLC kupé prepožičiavajú jeho dynamiku.

    Bočnému pohľadu dominujú disky AMG z ľahkej zliatiny vo vysokolesklej čiernej farbe, leštené s priemerom 48,3 centimetra (19 palcov) s dizajnom piatich zdvojených lúčov. Zmiešané osadenie pneumatikami s rozmermi 235/55 R 19 na 8,0 J x 19 na prednej náprave a 255/50 R 19 na 9,0 J x 19 na zadnej náprave zdôrazňuje atletický výstup.

    Na želanie sú k dispozícii ďalšie kombinácie a dizajny, až po disky s priemerom 21 palcov v dvojfarebnom vyhotovení.

    Aj zadná časť má charakteristické zvýrazňujúce prvky a vďaka pochrómovaným koncovkám výfuku vo vzhľade štyroch vetiev vyžaruje športovú estetiku. Spojler zadného nárazníka špecifický pre značku AMG nesie ozdobnú lištu v striebornej chrómovej farbe.

    Úzke, delené zadné svietidlá a ostrá odtrhová hrana vyjadrujú dizajnovú líniu, prvý raz vyjadrenú v Triede S kupé, ktorú nasledujú všetky modely kupé značky Mercedes-AMG.

    Zadné sklo nepotrebuje stierač, pretože prúdenie odpadá až za odtrhovou hranou a zvírená znečistená voda tak nemôže dopadať na zadné sklo.

    Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé

    Športový charakter: dizajn interiéru

    Interiér zdôrazňuje dôsledne dynamický charakter množstvom individuálnych detailov. Charakteristická je kombinácia športovo-funkčnej čiernej farby s červenými kontrastnými prvkami.

    Ozdobné lišty s pozdĺžnym výbrusom hliníka zdôrazňujú športové ambície. Na angažovaný štýl jazdy je ideálny dole sploštený multifunkčný športový volant v čiernej koži s červenými kontrastnými ozdobnými švami.

    Športové sedadlá poskytujú vodičovi a spolujazdcovi vďaka zlepšenej bočnej opore spoľahlivú oporu aj pri angažovanom spôsobe jazdy. Čalúnenie v imitácii kože ARTICO/mikrovlákno DINAMICA v čiernej farbe má samostatnú kresbu sedadla a červené ozdobné švy. S dizajnom sedadiel ladia stredové výplne dverí riešené v rovnakom materiáli. S nimi harmonizujú sériové, červené bezpečnostné pásy designo.

    Všetky dôležité informácie zo združeného prístroja AMG sa zobrazujú v zornom poli vodiča na dvoch veľkých okrúhlych prístrojoch a centrálnom farebnom multifunkčnom displeji s uhlopriečkou 5,5 palca (13,97 centimetra). Ukazovateľ ECO podporuje úsporný spôsob jazdy.

    Ciferníky so vzhľadom cieľovej vlajky a s výraznou typografiou vdychujú veľkým ukazovateľom mimoriadne športový charakter. Zákazníci so vzťahom k motoristickému športu ocenia RACETIMER, ktorým možno na uzavretých okruhoch merať časy.

    Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé

    Variabilné a priestorné: priestorové pomery

    Dynamický nováčik presvedčí pri všetkých svojich športových parametroch aj praktickými výhodami. Ložný priestor s objemom 491 až 1 400 litrov je na čele tohto segmentu trhu. Sklopné operadlá zadných sedadiel delené v pomere 40:20:40 umožňujú odlišné konfigurácie na mimoriadne dlhé alebo nadrozmerné kusy batožiny.

    Priestorové pomery v oblasti predných a zadných sedadiel ostali na podobne vysokej úrovni komfortu ako v prípade modelu GLC 43 4MATIC. Nástupná výška, priestor na ramená, miesto okolo cestujúceho a miesto na nohy sú rovnaké.

    Komplexná ponuka infotainmentu

    Súčasťou sériovej výbavy z oblasti infotainmentu v GLC 43 4MATIC kupé je systém Audio 20 CD s displejom s uhlopriečkou 7 palcov (17,8 cm), predným basovým reproduktorom, funkciou hlasitého hovoru cez rozhranie Bluetooth, kontinuálnym prenosom audia a dvoma prípojkami USB.

    Modul Garmin MAP PILOT so službou aktuálne informácie o premávke na želanie rozšíri Audio 20 CD na plnohodnotný, integrovaný navigačný systém s obídením zápchy. Navigačný softvér a kartografické údaje sú priložené na pamäťovej karte SD.

    V prípade výbavy so systémom COMAND Online má farebný multimediálny displej uhlopriečku 8,4 palca (21,3 cm) a ešte vyššie rozlíšenie.

    Hudobný zážitok na úrovni koncertnej siene ponúka ozvučovací systém Burmester® s priestorovým zvukom na želanie. Má 9-kanálový zosilňovač DSP, 13 reproduktorov a celkový systémový výkon 590 wattov.

    Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé

    Osobný asistent: Mercedes me connect

    Služba Mercedes me connect je k dispozícii aj v GLC 43 4MATIC kupé. Okrem štandardných funkcií ako núdzové volanie Mercedes-Benz, nehodový manažment, poruchová služba alebo zákaznícky servis ponúka služba Online na diaľku.

    Nové Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC kupé oslávi svoju svetovú premiéru 28. septembra 2016 v rámci Parížskeho autosalónu. Predaj sa začne 6. októbra 2016, uvádzanie na trh sa začne v decembri 2016.

    Galéria – Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC kupé:

    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články