Mobilné aplikácie sa v priebehu posledných rokov stali jedným z najväčších spotrebiteľských ekosystémov na tejto planéte a očakáva sa, že globálne príjmy z aplikácií dosiahnu do roku 2021 až 6,3 bilióna dolárov.
V tejto sume sú obsiahnuté okrem výdavkov na aplikácie, ktoré len v roku 2018 dosiahli 101 miliárd dolárov, aj kombinované spotrebiteľské výdavky spojené s mobilným nakupovaním a príjmami z reklamy.
- prečítajte si: Ako vyzerá luxusný život na kolesách? Karavan za 2 milióny $
Podľa správy Sensor Tower sa zvýšil počet stiahnutí aplikácií v roku 2019 na 115 miliárd.
Facebook, ktorý je gigantom v oblasti sociálnych médií, vlastní až štyri z piatich najsťahovanejších aplikácií roku 2019.
V jeho portfóliu sa nachádzajú aplikácie Facebook, Messenger, WhatsApp a Instagram, ktoré sa môžu pochváliť až 16 miliardami stiahnutí.
Hegemóniu Facebooku narušila len aplikácia Tiktok, ktorá je obsahom podobná YouTubu a patrí čínskej technologickej spoločnosti ByteDance, ktorá je najhodnotnejším jednorožcom na svete.
Najsťahovanejšie aplikácie v roku 2019
Rast používania aplikácií živí aj rast rozvíjajúcich sa trhov vrátane Číny, Indie, Brazílie a Ruska, kde za tým stoja dostupnejšie smartfóny a mobilný internet.
Skutočným lídrom na trhu je India, kde počet inštalácií dosiahol v poslednom kvartáli roku 2019 takmer päť miliárd stiahnutí, čo hravo prekonalo Spojené štáty s troma miliardami stiahnutí.
Obrovský dopyt v Indii možno pripísať skutočnosti, že polovica z 1,3 miliardy obyvateľov krajiny je mladšia ako 25 rokov.
Top 10 krajín podľa stiahnutí mobilných aplikácií v 4. Q roka 2019
- Zdroj: JET by J&T Banka