Viac

    Je Nordstrom ďalším predmetom záujmu Amazonu a Wal-Martu?

    S rastúcou rivalitou medzi spoločnosťami Amazon a Wal-Mart Stores vznikajú špekulácie o tom, ktoré firmy budú predmetom ich ďalších akvizičných plánov.

    S rastúcou rivalitou medzi spoločnosťami Amazon a Wal-Mart Stores vznikajú špekulácie o tom, ktoré firmy budú predmetom ich ďalších akvizičných plánov.

    Len prednedávnom prebehla akvizícia spoločnosti Whole Foods Market, ktorú získal Amazon za niekoľko miliárd dolárov. Na druhej strane spoločnosť Wal-Mart tento týždeň podala dohodu o nakupovaní pomocou hlasových príkazov so spoločnosťou Alphabet.

    Na základe týchto aktivít vykonala spoločnosť Foursquare analýzu pomocou inteligentných technológii lokalizácie s cieľom určiť potenciálne spoločnosti o ktoré môžu mať títo súperiaci giganti záujem.

    Dostatočné systémy a informácie na predpovede

    Zatiaľ čo potenciálne transakcie týkajúce sa fúzií a akvizícií zvyčajne vznikajú na Wall Street, spoločnosť Foursquare tvrdí, že disponuje dostatočným systémami a informáciami, aby vedela poskytnúť takéto predpovede.

    “Na základe zozbieraných údajov a ich analýzy vieme poskytnúť informované odporúčania o tom, na ktoré značky by sa mali Amazon a Wal-Mart zamerať.

    Naša analýza je poháňaná jedinečnou perspektívou, ktorú sme postavili na tzv. inteligencii umiestnenia a našom pochopení toho, ako sa ľudia pohybujú naprieč viac ako 105 miliónov miest po celom svete.”

    uviedol šéf spoločnosti Foursquare Jeff Glueck.

    Podľa týchto analýz, Amazon inklinuje k investíciám do značiek, ktoré sú menšie a zamerané na vyššiu triedu než konkurencia, zatiaľ čo Wal-Mart má snahu rozšíriť svoju pôsobnosť v e-commerce oblasti.

    Navyše, obaja predajcovia chcú experimentovať s takzvaným showroomom, ktoré zavádzajú limitované množstvo tovaru v maloobchodných prevádzkach, avšak s možnosťou ich on-line nákupu.

    Spoločnosť na vrchole zoznamu cieľov

    Takže ktorá spoločnosť je na vrchole zoznamu možných cieľov o ktoré sa obe strany budú snažiť zabojovať? Podľa Foursquare je to spoločnosť Nordstrom.

    Argument pre investíciu Amazonu do tejto spoločnosti je predovšetkým nárast podielu v tomto segmente. Získaním maloobchodného predajcu by prehĺbil svoj vzťah s rastúcou základňou zákazníkov.

    Navyše spoločnosť Nordstrom Rack v poslednom období stratila viac ako 2% podielu na trhu a stratila tak vedúcu pozíciu. Vďaka možnostiam zníženia cien by spolupráca so spoločnosťou Amazon mohla znamenať opätovný nárast na výslnie a taktiež rast hodnoty spoločnosti.

    Pokiaľ ide o firmu Wal-Mart, tá bude schopná osloviť nových zákazníkov tým, že získa Nordstrom a sním aj spoločnosť Nordstrom Rack.

    Analýza Foursquare

    Analýza spoločnosti Foursquare ukazuje, že zákazníci spoločnosti Nordstrom majú o 55% nižšiu pravdepodobnosť, že budú nakupovať v obchodoch Wal-Mart ako priemerný Američan. Wal-Mart takto môže výrazne zvýšiť objem predaja.

    Medzi ďalšie spoločnosti o ktoré by mohli mať Amazon a Wal-Mart záujem patrí napríklad, Warby Parker – online predajca okuliarov, ktorý implementoval showroomovú koncepciu do 45 predajní a plánuje otvoriť ďalších 25.

    Budúcim cieľom pre Amazon môže byť aj spoločnosť Lowe Company Inc., zatiaľ čo spoločnosť Ulta Beauty Inc. patrí medzi potenciálne objekty záujmu spoločnosti Wal-Mart.

    Samozrejme, všetko sú to len špekulácie, podporované údajmi, ktoré analyzuje spoločnosť Foursquare. Každopádne však tieto analýzy môžu byť nápomocné rôznym typom investorom, ktorí môžu spraviť vďaka týmto informáciám výhodný obchod.


    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články