Dynamické, všestranné a inteligentné. Také je nové BMW 5 Touring

Nové BMW radu 5 Touring sa preslávilo dynamickými jazdnými vlastnosťami, estetickou príťažlivosťou a inteligentnou funkčnosťou. Nová generácia modelu posúva tieto atribúty na úplne novú úroveň.

148

Nové BMW 5 Touring sa preslávilo dynamickými jazdnými vlastnosťami, estetickou príťažlivosťou a inteligentnou funkčnosťou. Nová generácia modelu posúva tieto atribúty na úplne novú úroveň. Rovnako ako nedávno predstavené BMW 5 Sedan, aj druhá karosárska verzia tradičného modelového radu očarí bezkonkurenčnou ponukou asistenčných systémov, špičkovou konektivitou a novým inovatívnym ovládacím systémom.

BMW 5 Touring vzniklo špeciálne pre európsky trh, kde je úspešné už viac ako 25 rokov. Som presvedčený, že všestrannosť novej, piatej generácie radu 5 Touring, si nájde nových priaznivcov, ktorí ocenia charakteristický veľký vnútorný priestor, variabilný batožinový priestor spojený s nezameniteľným elegantným vzhľadom a, samozrejme, typické dynamické jazdné vlastnosti značky BMW,

povedal Dr. Ian Robertson, člen správnej rady BMW AG, zodpovedný za marketing a predaj.

Nové BMW 5 Touring sa po prvý raz predstaví v marci 2017 na ženevskom autosalóne. Predaj sa začne v júni 2017 s ponukou štyroch nových motorov od BMW Group, zatiaľ čo inteligentný pohon všetkých kolies xDrive bude od začiatku dostupný s dvoma modelmi. V priebehu roka doplnia modelový rad ďalšie verzie s klasickým pohonom zadných aj všetkých kolies.

BMW radu 5 Touring

Zníženie hmotnosti, zlepšenie ovládateľnosti a zvýšenie účinnosti

Športové jazdné vlastnosti nového BMW 5 Touring sú výsledkom novej podvozkovej technológie a ďalšieho znižovania hmotnosti. Zadná náprava so vzduchovým odpružením a s automatickým vyrovnávaním svetlej výšky tvoria súčasť základnej výbavy. V rámci doplnkovej výbavy sa nachádzajú Dynamické riadenie tlmičov, systém Adaptive Drive s aktívnou stabilizáciou náklonov, Integrálne aktívne riadenie (teraz dostupné aj v spojení s xDrive) a podvozok M Šport so svetlou výškou zníženou o 10 milimetrov.

Ramená náprav a veko batožinového priestoru sú vyrobené z hliníka, ktorý sa, spolu s vysokopevnostnými oceľami, nachádza na ďalších prvkoch podvozka a na extrémne pevnej karosérii. Použitie materiálov, efektívny systém pohonu a vylepšená aerodynamika prispeli k medzigeneračnému zníženiu spotreby o 11 percent.

BMW radu 5 Touring zo zadu

Atletický dizajn pre všestranné športové vozidlo

Exteriér nového BMW radu 5 Touring jasne vyjadruje spojenie športových a všestranných schopností, ktorými sa tento modelový rad preslávil. Podporujú to aj povrchy a dynamicky natiahnuté línie, vytvárajúce atletické tvary.

Dizajnovou dominantou prednej časti modelu Touring sú známe obličky dvojitej mriežky chladiča, ktoré sa dotýkajú zasklenej plochy predných štandardne dodávaných LED svetlometov. Boky spájajú jedinečné tvary vozidla s harmonickými proporciami.

Ďalší príspevok k športovej aure nového BMW 5 Touring predstavuje dlhá línia strechy, ktorá sa končí v D-stĺpikoch. Zadné okno lemuje strešný spojler so zabudovanými brzdovým svetlom a s deflektormi po stranách. Dizajn spodnej časti zadných partií vytvára dojem šírky, čo podporujú aj zadné svetlomety v tvare L zasahujúce do bokov.

BMW radu 5 Touring predná maska

Väčší vnútorný priestor a premyslená funkčnosť

Interiér nového BMW radu 5 Touring stanovuje dokonalú rovnováhu medzi športovou orientáciou na vodiča na jednej strane a sofistikovanou eleganciou s maximálnym komfortom na strane druhej. Špičkové materiály, prvotriedna kvalita vypracovania, punktičkárska pozornosť k detailom, veľkorysý pocit priestoru a bohatý arzenál technológií sa spojili pre maximálne uspokojenie vodiča aj posádky.

BMW radu 5 Touring ovládanie

 

 

 

Palubná doska nového BMW 5 Touring nápadne stúpa, čím prispieva k väčšiemu pocitu priestoru. Kontrolný displej stojí samostatne uprostred palubnej dosky a dostal plochý tvar.

Všetky sedadlá poskytujú citeľne viac miesta v oblasti hlavy, ramien aj kolien. Komfort zadných pasažierov zvyšuje tvarovaná zadná časť predných sedadiel, dlhšie sedáky a viac priestoru na kolená.

BMW radu 5 Touring z predu

Akustické čelné sklo ako aj akustický obklad stropu a batožinového priestoru prinášajú podstatné zníženie vnútornej hlučnosti na palube nového BMW radu 5 Touring a stláčajú ju na úroveň sedanu. Zvýšenie vnútornej šírky na zadných sedadlách umožňuje bezpečnú a pohodlnú montáž až troch detských sedačiek.

Objem batožinového priestoru nového BMW radu 5 Touring narástol na 570 – 1 700 litrov a povolené zaťaženie stúplo o 120 kg. V závislosti od verzie dosahuje hodnoty 720 až 730 kg. Očarujúca je aj mimoriadne vysoká variabilita a množstvo praktických detailov ako sklápanie zadného operadla deleného v pomere 40/20/40, elektricky ovládanie sklápanie operadiel (stlačením tlačidla), samostatne otvárateľné zadné okno a automatické otváranie veka kufra.

V príplatkovej výbave sa nachádza aj možnosť jeho bezdotykového ovládania. Kryt batožinového priestoru aj deliaca sieť sú samostatné a v prípade potreby sa môžu uložiť do výrezov pod podlahou batožinového priestoru.

BMW radu 5 Touring zadné svetlo

Ovládací systém: extrémne intuitívny a všestrannejší než kedykoľvek predtým

Obrazovka Control Display, ktorú využíva operačný systém iDrive, dosahuje uhlopriečku 10,25 palca, má vysoké rozlíšenie a v novom BMW radu 5 Touring sa predstavuje v dotykovej forme. Tak ako doteraz, v závislosti od záujmu vodiča, sa môžu funkcie vozidla, navigácie, komunikácie a infotainmentu ovládať aj cez ovládač s dotykovou plochou. Nový dlaždicový vzhľad menu zabezpečuje intuitívne používanie a minimálne odpútava pozornosť od diania na ceste.

Možnosti ovládania funkcií automobilu sa rozšírili ďalším vývojom hlasového ovládania a ovládania gestami, ktoré sú teraz dostupné aj pre BMW radu 5. Najnovšia generácia viacfarebného BMW Head-Up displeja prináša do nového BMW radu 5 projekčnú plochu zväčšenú o 70 percent.

BMW radu 5 Touring zadný kufor

Ďalší krok na ceste k autonomnej jazde

Nové BMW radu 5 Touring je najnovším modelom na ceste k autonomnej jazde, čo dosahuje pomocou nových asistenčných systémov a rozšírených funkcií. Príspevkom k nezadržateľnému progresu v tejto oblasti sú Varovný systém pred bočnou kolíziou, Upozornenie na prednosť v jazde, Asistent zmeny jazdného pruhu a Asistent riadenia a udržiavania jazdného pruhu ako aj Automatický vyhýbací manéver.

Asistent riadenia a udržiavania jazdného pruhu pre zmenu automaticky udržiava pri rozsahu rýchlosti 0 – 210 km/h vozidlo v strede jeho jazdného pruhu, čo je veľmi užitočné v náročných jazdných situáciách. A

ktívny systém udržiavania rýchlosti s funkciou Stop and Go prispôsobí po stlačení tlačidla rýchlosť jazdy aktuálnemu rýchlostnému limitu, ktorý detekuje funkcia Speed Limit Info.

BMW radu 5 Touring motor

Asistent osobnej mobility a inteligentné vyhľadávanie parkovacieho miesta

Nové BMW radu 5 Touring obsahuje aj BMW Connected, čo je prepojenie medzi vozidlom a mobilným telefónom vodiča. Technológia pomáha vodičovi s jeho schôdzkami a s plánovaním presunov. A to doma aj na pracovisku. Napríklad vodič si môže z mobilného telefónu zaslať do vozidla cieľovú destináciu a na základe informácií z Real Time Traffic Information sa vypočíta ideálny moment, kedy treba vyraziť na cestu.

Funkcia Remote 3D View umožní vodičovi nechať si na diaľku zobraziť trojrozmerný pohľad na oblasť okolo vozidla na svojom smartfóne. Používatelia Microsoft Office 365 si môžu synchronizovať e-maily, záznamy v diároch a položky v zozname kontaktov. Bezdrôtová integrácia smartfónov dovoľuje používanie Apple CarPlay a v ponuke je aj induktívne nabíjanie.

BMW radu 5 Touring interier

Komfort zvyšuje aj komplexný parkovací systém. Parkovací asistent nájde miesto a plne automaticky zaparkuje vozidlo. Okrem Parkovacieho asistenta je pre nové BMW radu 5 Touring dostupné aj Diaľkovo ovládané parkovanie.

Vodič má k dispozícii aj technológiu ParkNow pre digitálne rezervovanie a bezhotovostnú platbu parkovacieho miesta, On-Street Parking Information pre inteligentné vyhľadávanie verejného parkovania na uliciach.

BMW radu 5 Touring kľúč

PRIDAŤ KOMENTÁR