Rebríček najhodnotnejších bankových značiek – dominujú čínske banky

Najvýznamnejšie banky v Číne dominujú rebríčku najhodnotnejších bankových značiek v ročnom reporte Banking 500, publikovaných spoločnosťou BrandFinance.

86

Najvýznamnejšie banky v Číne dominujú rebríčku najhodnotnejších bankových značiek v ročnom reporte Banking 500, publikovaných spoločnosťou BrandFinance.

Treba poznamenať, že hodnota značky predstavuje „hodnotu ochrannej známky a marketingovú silu v rámci podnikania.“

Prvé miesto obsadila Industrial and Comercial Bank of China (ICBC), ktorej značka vzrástla vlani o 35 percent na hodnotu takmer 80 miliárd dolárov.

Banka bola jednou z troch, ktorým sa podarilo dosiahnuť najvyššie ratingové hodnotenie AAA+ a v raste jej pomohlo predovšetkým rozširovanie aktivít mimo hraníc Číny po celej Ázii a zavádzanie nových inovácii v oblasti smart bankovníctva.

Na druhej priečke sa umiestila China Construction Bank (CCB), nasledovaná Agricultural Bank of China (ABC) a Bank of China, ktorých hodnota značky je nad úrovňou 50 miliárd dolárov.

Rastová trajektória čínskych bánk napriek obchodným treniciam a menovým obávam zostáva silná, predovšetkým vďaka rastúcej strednej triede obyvateľstva a vládnej podpore finančnému systému krajiny.

Celkový nárast hodnoty čínskych bankových značiek bol 28 percent, čo je dvojnásobok rastu amerických finančných domov.

Najhodnotnejšou americkou bankovou značkou aj napriek 9 percentnému poklesu zostala Wells Fargo. V tesnom závese nasledujú banky Bank of America, Citibank a JPMorgan Chase Bank. Najvyššie z európskych bánk sa na desiatom mieste v rebríčku umiestnila britská HSBC Bank.

10 najhodnotnejších bankových značiek 2018 (v mld. $)

/data/MediaLibrary/articles/14821/graf1.png

Zdroj: BrandFinance, Banking 500 – Annual report 2019

Z pohľadu sily značky, ktorá zahŕňa hodnotenie investícií do marketingu, vlastné zdroje financovania, výkonnosť, konkurenčnú výhodu a iné faktory, čínske banky prevalcovala ruská Sberbank Rossii, tiež dosiahla hodnotenie AAA+ a na najvyššiu priečku sa dostala po prvýkrát.

Banka s viac ako 14-tisíc pobočkami a s aktívami 446 miliárd dolárov valcuje svoju konkurenciu s vyše 45-percentným podielom na ruskom trhu.

Výrazný nárast zaznamenali v dôsledku zavádzania inovácií indonézske banky, pričom najvýznamnejšia z nich BCA sa vyšvihla až na druhé miesto a BNI je na piatom mieste.

Na ďalších miestach sú juhoafrická Capitec Bank, thajská Kasikorenbank, indonézska Mandiri Bank, švédska Swedbank a turecká Turkiye is Bankasi.

10 najsilnejších bankových značiek 2018 (bodové skóre)

/data/MediaLibrary/articles/14821/graf2.png

Zdroj: BrandFinance, Banking 500 – Annual report 2019


PRIDAŤ KOMENTÁR