test
Viac

    Spätná väzba: Spôsob, ako vyťažiť z firmy maximum

    Keď ľudia uvažujú o tom, že sa stanú manažérmi, môžu mať nereálne očakávania, ako dosiahnuť želané výsledky a motivovať svoj nový tím. Niekedy si totiž myslia, že byť manažérom znamená sedieť vo veľkom koženom kresle a vydávať rozkazy.

    Pravdou je však úplný opak. Ak chcete byť dobrým manažérom a prinášať firme maximum, musíte vašich ľudí dokonale poznať, počúvať, a tiež vedieť, ako získať a spracovať ich spätnú väzbu. Je to veľa práce, ale so správnymi nástrojmi sa to dá jednoducho zvládnuť!

    Spätná väzba je dôležitejšia, než si myslíte

    Zvládol váš zamestnanec projekt na výbornú? Osobne a verejne ho pochváľte. Urobil váš zamestnanec závažnú chybu? Oznámte mu to v súkromí ešte v ten istý deň, a vysvetlite mu, ako chybu napraviť a nabudúce jej predísť. Poskytnite svojim zamestnancom spätnú väzbu a oni budú vedieť, ako sa vo svojej práci zlepšiť.

    Mnohí manažéri sa tomuto procesu snažia vyhnúť, pretože majú pocit, že je stratou času. V tom horšom prípade berú predávanie spätnej väzby ako vymenovanie všetkých bodov, v ktorých zamestnanec za posledné obdobie zlyhal. Tento prístup ale vašu firmu nikam neposúva! Riešením sú dotazníky online, ktoré poskytujú možnosť dôsledného hodnotenia zamestnancov.

    Tie mnohokrát prinesú manažérom naozaj zaujímavé informácie, na základe ktorých dokážu následne robiť rozhodnutia založené na dátach, no tiež sústrediť sa na to, čo je momentálne dôležité. Všetko, čo na to potrebujete, je pritom iba dobré pripojenie na internet a pár minút času.

    Nie je to však vždy iba o vás. Rovnako dôležitá je totiž aj spätná väzba od vašich zamestnancov smerom k vám a k prostrediu, v ktorom pracujú. Dnes už dokážete získať pomerne podrobnú spätnú väzbu od vašich zamestnancov rýchlo a jednoducho – za pomoci krátkych ale úderných online dotazníkov, ktoré vám poskytnú komplexný obraz založený na výpovediach vašich ľudí, ale tiež na číslach a štatistikách.

    To uľahčuje zapracovanie výsledkov do praxe, pomáha vyjasniť a zladiť očakávania vedenia, manažérov a ich kolegov, a dáva vám možnosť podniknúť všetky kroky k vylepšeniu vašej firmy, nech už budú akékoľvek.

    Zamestnajte ľudí lepších, ako ste vy sami

    Cieľom k úspechu firmy nie je iba získavanie spätnej väzby. V prvom rade za úspechom každej spoločnosti stoja skvelí ľudia, ktorých si do tímu vy sami vyberáte. Pokiaľ chcete uspieť, vyberajte si ľudí, ktorí sú lepší ako vy. Hľadajte ľudí, ktorí budú motivovať vás i vaše okolie v tom, aby ste spolupracovali a neustále sa zlepšovali.

    V dnešnej dobe je však extrémne ťažké nájsť kvalitných zamestnancov, ktorí reálne disponujú skúsenosťami a znalosťami, ktoré oni prezentujú, a vy požadujete. Aj preto je dobrým krokom psychodiagnostika. Ide napríklad o testy schopností alebo osobnostné dotazníky.

    Vďaka nim získate možnosť spoznať vášho kandidáta a spôsob, akým premýšľa v podstate do detailu, čo je často kľúčovým prvkom v prijímacom procese.

    Samozrejme, dôležití sú aj už vaši existujúci zamestnanci, ktorý by podobnými testami mali prejsť rovnako, ako tí noví. Vďaka rôzne zameraným testom osobnosti totiž môžete zistiť, že niektoré osoby nie sú na správnej pozícii, a to i v prípade, že odvádzajú naozaj skvelú prácu. Iní ľudia majú zase silné stránky, o ktorých ste nevedeli, a majú väčšie predpoklady stať sa lídrom, ako ostatní.

    Aj za pomoci podobných testov a hodnotenia zamestnancov v podniku môžete získať cenné informácie, ktoré vám umožnia vašich zamestnancov ďalej rozvíjať a aktívne sa podieľať na ich zlepšovaní v oblasti profesionálnej, no tiež osobnostnej.

    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články