today-is-a-good-day
Viac

    Štefan Polgári o affiliate sieti Dognet.sk

    Vyspovedali sme Štefana Polgáriho a zaujímalo nás, ako funguje úspešná slovenská affiliate sieť Dognet.sk.

    Aká je hlavná myšlienka projektu Dognet?

    Dognet sme zakladali hlavne preto, že na Slovensku chýbala profesionálna všeobecná affiliate sieť. Bolo tu viacero menších a špecializovaných sietí, no my sme chceli a chceme priniesť univerzálne riešenie pre publishera. Teda nie len financie, nie len eshopy. Ale všetko pod jednou strechou.

    Ako dlho je sieť Dognet na trhu?

    Prvý ostrý “klik” máme 10.4.2013 o 14:40:02. Teda ja pokladám za začiatok a štart siete 10.4.2013

    Koľko publisherov a inzerentov za zatiaľ zapojilo do siete Dognet?

    Aktuálne máme okolo 400 publisherov a v sieti sa už prestriedalo viac ako 40 kampaní rôznych inzerentov.

    Má Dognet na slovenskom trhu konkurenciu?

    Určite, hlavne vo finančnom segmente. Veľa CZ a globálnych sietí ponúka aj SK kampane. No všeobecnú profesionálnu affiliate sieť špecializovanú na Slovensko neevidujeme 🙂

    Pre koho je Dognet určený? Máte nejaké pravidlá alebo obmedzenia pre inzerentov?

    V úvode sme brali viac-menej všetkých inzerentov, no aktuálne ich už musíme obmedzovať. Berieme len efektívne kampane s dobrým odmeňovaním. Neberieme nekvalitných inzerentov, ktorí majú zlé weby a k tomu ešte dajú malé provízie. Nejde ani tak o tom, aby sme na tom zarobili my, ale aby sme mohli ponúknuť viac publisherom.

    Aké sú obmedzenia pre publisherov? Môže zarábať aj Publisher, ktorý nie je živnostník alebo firma?

    Obmedzenia sú definované v podmienkach siete a samotných kampaniach. Máme riešenie pre vyplácanie aj pre fyzické osoby, no odporúčame si založiť živnosť alebo s.r.o., kedy to je pre nás aj publishera jednoduchšie.

    Aké výsledky môžem ako inzerent očakávať po zapojení sa siete Dognet?

    Záleží od segmentu a či budú na kampaň publisheri. Je to veľmi špecifické. Každopádne majú lepšie východiská kampane na tovar so širším záberom a finančné kampane. Vieme, že veľa inzerentov chce predávať a vedia dať províziu, no treba si uvedomiť potenciál. Ťažko sa ujme kampaň Jožka z Hornej Dolnej, čo predáva okná. Potenciál majú veľké eshopy a celo-slovenské firmy, ktoré vedia pokryť a spracovať dopyt.

    Koľko je momentálne v sieti inzerentov?

    Momentálne máme okolo 30 kampaní. Do približne mesiaca chystáme 10-15 nových kampaní. Niektoré majú už načasované vypnutie pretože sa snažíme eliminovať neefektívne kampane. Chceme ponúknuť efektivitu.

    V rámci propagácie majú inzerenti pripravené PR články a grafické bannery. Aké nástroje sú najefektívnejšie?

    Bannery ako také majú nižšiu efektivitu ako PR články, či alternatívne pozície. Bannery sú dobré na špecializovaných portáloch, kde tematicky sedí kampaň. Na dognet.sk nájdu publisheri tipy, ako využiť web a jeho potenciál.

    Môžem ako publisher podporiť affiliate kampaň prostredníctvom PPC reklamy?

    Áno, ak to kampaň nezakazuje.

    Má Dognet stanovenú minimálnu hranicu pre vyplatenie provízie? Ak áno, aká je vysoká? Ako funguje vyplácanie provízií. Je potrebné vystaviť FA?

    Hranica na vyplatenie je 100€ resp. koniec roka. Na konci roka vyplácame všetky zarobené provízie. Proces vyplácania uvádzame na webe a všetci publisheri sú vyzvaní na konci mesiaca newsletterom, kde je proces popísaný tak isto.

    Dá sa považovať Dognet už dnes za úspešný projekt?

    Nesplnil na 100% očakávania, no určite sa nedá považovať za neúspešný. Nové kampane prinesú nový segment a nové príležitosti. Rozhýbali sme SK trh s affiliate marketingom, to je jasný úspech. No pre nás, publisherov a inzerentov, sú dôležité čísla, ktoré chceme ešte niekoľkokrát znásobiť 🙂

    Na čo sa môžeme tešiť do budúcna. Aké sú plány siete Dognet?

    Teraz tlačíme hlavne na segment zdravia. Finančný segment je síce fajn, no je do značnej miery obmedzený a niektorí publisheri s ním majú doslova “problém”.

    Chceme priniesť kampane na výživové doplnky, chudnutie a podobne s províziami na úrovni viac ako 20 či dokonca až 30% z predaja. To všetko pod hlavičkou novej dcérskej firmy VISIBILITY s názvom Lead Media. Tá zastreší všetky CPA a lead generation aktivity.

    Ďakujeme za rozhovor.

    Na naše otázky o affiliate sieťi Dognet.sk odpovedal Štefan Polgári.

    Štefan Polgári

    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články