Čo by mal obsahovať efektívny reklamný leták

49

Chystáte sezónny výpredaj, organizujete nejaké podujatie alebo ste práve začali podnikať a chcete prilákať zákazníkov? Reklamný leták predstavuje finančne nenáročnú možnosť, ako dokážete jednoducho a rýchlo osloviť obrovské masy ľudí. Viete, čo na ňom určite nesmie chýbať?

Vaše logo, firemné farby a kontaktné údaje

Aby boli všetky reklamné materiály rozpoznateľné a ľudia si ich jednoznačne vedeli spájať s vašou značkou, využite svoju identitu a používajte v letákoch vždy rovnaké logo a farebnú paletu typickú pre vašu firmu.

Neznamená to ale, že každý váš leták musí byť navlas rovnaký, aby ľudia časom nemali pocit, že ich dookola bombardujete tou istou reklamou. Odlíšte sa od konkurencie originálnym dizajnom a rozhodne nezabudnite dostatočne výrazne do letáku zahrnúť, kde presne vás ľudia nájdu a ako sa s vami môžu spojiť.

Informácie, ktoré chcete odovzdať zákazníkom

Každá reklamná kampaň má svoj cieľ, a ak chcete dosiahnuť, aby bola úspešná, musíte vedieť, pre aké publikum leták tvoríte. Ovplyvní to spôsob písania textu, výber obrázkov a ďalšie detaily, ktoré však majú veľmi významný podiel na tom, či sa vám cieľ podarí naplniť.

Pri príprave podkladov sa vžite do kože zákazníkov – naozaj pochopia, čo im chcete povedať? Nezabudli ste na nič dôležité? Letáky musia byť adresné, neprihovárajte sa ľuďom neurčitým, strojeným jazykom, snažte sa znieť prirodzene. Zdôraznite, prečo si majú zákazníci vybrať práve vás. Informácie vhodne rozvrhnite, aby bolo zrejmé, že ste si dali na jasnej štruktúre naozaj záležať.

Pútavá vizuálna stránka a trefné nadpisy

Relevantné obrázky podporia text a častokrát povedia viac, ako celý odstavec textu. Naozaj pekné fotografie len zdôraznia, že si na profesionalite potrpíte a dávate zákazníkom najavo, že od vás môžu očakávať služby alebo produkty na vysokej úrovni.

Grafické spracovanie by malo byť estetické a vhodne zdôrazňovať kľúčové prvky, aby si ľudia čo najlepšie zapamätali najdôležitejšie informácie. No nepreháňajte to! Ak je všetko na letáku priveľmi kontrastné, v konečnom dôsledku nič nevynikne.

Výzva na akciu

Nestačí mať len pekný vizuál, potrebujete v prvom rade zabezpečiť, aby reklamné letáky naplnili potreby zákazníkov, ale i vaše očakávania. Dávate dostatočne najavo, čo má vaše publikum po prečítaní letáku urobiť?

Aby ste mohli spoľahlivo vyhodnotiť úspešnosť kampane, oplatí sa do letáku zakomponovať výzvu, vďaka ktorej zákazníkov motivujete k určitej činnosti. Majú si napríklad kúpiť váš produkt cez web a zadať kód z letáku na získanie zľavy? Sformulujte to stručne a zrozumiteľne, aby každý okamžite pochopil, čo má spraviť. Práve skvelý copywriting má silu pomôcť vám presvedčiť ľudí a dosiahnuť váš zámer s ľahkosťou.

Kvalitná tlač reklamných materiálov je záverečnou bodkou ovplyvňujúcou úspech vašej marketingovej stratégie. Obráťte sa preto na profesionálov v justprint.sk a môžete si byť istí, že dostanete letáky, ktoré zanechajú výborný dojem a pomôžu vám na ceste k úspechu.

PRIDAŤ KOMENTÁR