Pojem Guerilla bol prevzatý z armády a dnes je známi aj vo svete marketingu. Jeho úlohou je hlavne zaujať a strhnúť na seba pozornosť. Marketingová kampaň môže byť realizovaná lokálne, no jej efekt sa môže šíriť globálne.
Guerilla marketing na seba často púta pozornosť nie len potenciálnych zákazníkov ale dokonca sa oň zaujímajú aj média.
Guerilla marketing by mal byť:
- Originálny
- Finančne výhodný
- Šokujúci
Cieľom Guerilla marketingu je docieliť maximálny efekt s využitím minimálnych finančných nákladov.
Poďme sa teraz pozrieť na jednotlivé ukážky Guerilla marketingu z praxe:
Dokonca nemusíte mať pocit, že reklama vám chce podsúvať určitý produkt alebo službu. Guerilla by mala byť natoľko zaujímavá a pútavá alebo vtipná, až sa jej posolstvo vďaka ďalším médiám môže šíriť virálne.