Viac

    Čo je hlavným dôvodom krachu väčšiny podnikaní? Nezačali kopať studňu skôr, ako boli smädné

    Biznis stojí predovšetkým na dobrých vzťahoch a dôvere. Dnes je veľmi dôležité, čo dokážete, aké máte zručnosti a skúsenosti. Je tu však ešte jedna vec, ktorá má na váš úspech väčší vplyv. Ide o to, koho poznáte a kto pozná vás...

    Biznis stojí predovšetkým na dobrých vzťahoch a dôvere. Dnes je veľmi dôležité, čo dokážete, aké máte zručnosti a skúsenosti. Je tu však ešte jedna vec, ktorá má na váš úspech väčší vplyv. Ide o to, koho poznáte a kto pozná vás.

    Ako napísal expert na budovanie vzťahov s ľuďmi, Harvey MacKey:

    Studňu začnite kopať skôr než budete smädný

    Čo to pre vás znamená? Či už podnikáte, pracujete full-time alebo študujete, budovaním kvalitných kontaktov môžete výrazne urýchliť cestu za vytúženým cieľom a vyhnúť sa krachu. Je to však dlhodobý proces, preto je dobré začať čo najskôr.

    Zapojte sa do nových záujmových krúžkov, navštívte novú reštauráciu, zúčastnite sa workshopu (spoznáte nových ľudí a niečo sa naučíte).

    Sami si tak budujete svoju sieť kontaktov, o ktorú sa treba dobre starať a udržiavať vzťahy. Zároveň si budujete o sebe povedomie vo svojom okolí. Máte možnosť odprezentovať seba a svoje schopnosti. Máte tak možnosť získať lepšiu prácu, prípadne predať svoje služby.

    Na druhej strane stoja podnikatelia a ich firmy, ktoré bojujú o pozornosť zákazníkov. Využívajú marketingové nástroje, aby na trhu zažiarili najjasnejšou hviezdou. No biznis je dnes o budovaní vzťahov zo zákazníkmi.

    Víťazia tí, ktorí využívajú silu sociálnych sietí na dialóg zo zákazníkmi cez rôzne platformy (blog, video). Tvorbou kvalitných služieb a obsahu, ktorý zaujíma ich cieľovú skupinu najviac, dokážu budovať dlhodobý vzťah a povedomie svojej značky medzi fanúšikmi, ktorí sa časom menia na zákazníkov.

    Budovať plnohodnotné vzťahy s ľuďmi, či už ide o obchodných parterov, kolegov alebo zákazníkov, je v informačnej dobe veľmi dôležité. Vzniká tak vzájomná dôvera.

    Tá má vplyv na rozhodovanie klienta (medzi dvoma podobnými ponukami) a na úspech každého z nás. Začnite s budovaním svojej siete kontaktov čím skôr, najlepšie ešte dnes.

    V časoch informačnej doby a pretlaku informácií z každej strany, budovanie osobných kontaktov už viac neplatí len pre MLM.

    AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?


    Oliver Olejník

    www.stavamesauspesnymi.sk

    Mojim cieľom je ľuďom pomáhať prostredníctvom zdieľania rád, myšlienok a tipov tých najúspešnejších ľudí, ktorých sám sledujem a od ktorých sa sám učím a inšpirujúcich príbehov úspešných ľudí, ktorí zmenili tento svet k lepšiemu.

    Verím, že tieto veci ľuďom dokážu pomôcť naštartovať ich vysnívaný život, pretože všetko začína túžbou niečo dosiahnuť.

    • Zdroj titulného obrázka: pixabay.com
    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články