Dlhoočakávanú novinku automobilka Lamborghini konečne predstavila verejnosti. Svet luxusných áut s prívlastkom SUV sa rozšíril o ďalšiu konkurenciu. Talianska športová značka si od nového prírastku sľubuje veľa.

Hoci pomenovanie Urus pôsobí na prvý dojem pomerne hrubo a surovo, vo svete luxusných vozidiel bude určite vyznievať. Model, ktorý značka predstavila, má pritom zaplniť medzeru v zostave automobilky.

Podobný koncept jej doteraz chýbal a dlhé roky sa ho snažila obchádzať. Aj preto je Lamborghini jedným z posledných výrobcov áut na celom svete, ktorý pridá SUV do svojho portfólia modelov.

Lamborghini predstavuje skrytý klenot

Predstavenie Urusu v Sant’Agata Bolognese v Taliansku síce kvôli technickým problémom nemalo najlepší štart, ale od podstaty to priaznivcov agresívnych športových modelov neodradilo.

Urus podľa prvých recenzií a názorov nikoho neurazí, pretože zodpovedá všetkými prvkami tomu, čo reprezentuje špecifickú automobilku.

Lamborghini predstavuje svojho nového býka Urus 1Model s hodnotou takmer dvestotisíc dolárov je prvým SUV talianskej značky, odkedy spoločnosť zastavila výrobu modelu LM002 v roku 1993.

Predstavitelia Lamborghini síce prezentovali koncept už pred piatimi rokmi, ale až teraz sa verejnosti predstavila skutočná sériová verzia, ktorá sa do predaja dostane na jar budúceho roku.

Ako je tradíciou automobilky, meno Urus pochádza tiež zo sveta býkov. Lamborghini je skrytý klenot a pridanie Urusu ho môže priblížiť k objemom talianskeho rivala Ferrari.

Model by mohol zvýšiť zárobok značky o viac ako 50 percent v roku 2019, odhadujú analytici. Ako uvádza Lamborghini, Urus by mohol viac ako zdvojnásobiť ročnú produkciu spoločnosti.

Luxus verzus sila

Podľa výkonného šéfa značky Stefana Domenicaliho sa značka snaží o zmäkčenie svojho výzoru z minulosti, napriek tomu si chce zachovať osobitý ráz aj v tomto segmente.

„Býk je vždy prejavom agresivity, ale rád by som do našich konceptov a nových modelov vniesol novú filozofiu bližšiu budúcnosti automobilového priemyslu, a to, že aj býk dokáže byť jemný.“

Lamborghini predstavuje svojho nového býka Urus 2Lamborghini predstavuje svojho nového býka Urus 3

Lamborghini predstavuje svojho nového býka Urus 4

Ako dodal, dnes tvorí klientelu značky len päť percent žien, hoci napríklad v Amerike až 53 percent malých SUV modelov si kupujú práve ženy, 48 percent si kupuje malé, ale prémiové „suvéčka“. A do tohto koláča by najnovšie chcel zapadnúť aj Urus.

Napriek tomu Urus nie je žiadnou hračkou na víkendové nákupy. Pod kapotou skrýva 650 konských síl s V8 motorom a s osemstupňovou prevodovkou. Na stovku vyrazí za 3,6 sekundy.

So všetkou silou a s agresívnejším výzorom je však stále luxusným vozidlom s dostatkom kvalitných materiálov, dokonalým prepracovaním a s najnovšími technológiami.

Očakáva sa tiež, že SUV od Lamborghini sa dokáže rýchlo etablovať a presadiť na ázijskom trhu a najmä v Číne, na najväčšom automobilovom trhu na svete, kde kupujúci uprednostňujú veľké sedany a crossovery.

Minulý rok spoločnosť Lamborghini predala v Číne len 188 vozidiel v porovnaní s 303 vozidlami v Spojenom kráľovstve, pričom trh je o 90 percent menší. Preto len čas ukáže, ako sa novému modelu podarí osloviť novú klientelu v rôznych kútoch sveta.

Lamborghini predstavuje svojho nového býka Urus 5