S dobrým obchodným partnerom nestačí iba podpísať zmluvu

Nájsť si dobrého obchodného partnera je v dnešnej dobe rovnako náročné, ako nájsť si dobrého priateľa, ba náročnejšie.

193

Nájsť si dobrého obchodného partnera je v dnešnej dobe rovnako náročné, ako nájsť si dobrého priateľa, ba náročnejšie.

„Prečo, veď stačí aby platil na čas, dodal tovar na čas, dodržal termín? Či nie?“

Ak chcete dobrého obchodného partnera, vyžaduje to dlhšie budovanie vzťahu na princípoch lojality, dôvery a vzájomnej podpory.

Dobrý priateľ si Vás možno večer pri pive v miestnom bare vypočuje, ale s obchodným partnerom musíte riešiť otázky obchodu a peňazí, musíte sa s ním vedieť dohodnúť a vytvoriť kompromis, nájsť spoločnú cestu.

Cesta kompromisu je nakrájať tortu tak, aby si každý myslel, že dostal najväčší kus. Aké je niekedy náročné dohodnúť sa s dobrým priateľom?

„Už to skoro znie, akoby som sa s ním mal aj v noci deliť o posteľ.“

To síce nie, ale budujete spoločný pilier, na ktorom stojí Váš biznis. V práci strávite priemerne 8 hodín, ale toľko predsa priemerne strávite aj spánkom.

„Ako si teda vytvoriť dobrý obchodný vzťah, ktorý je zároveň výnosný pre môj biznis?“

Je to jednoduché. Dajte mu najavo, že je pre Vás dôležitý. Spýtajte sa ho na jeho názor. Zaujímajte sa o jeho podnikanie. Ak viete, kedy má výročie založenia firmy, alebo sa blíži termín Vianoc, pošlite mu malú pozornosť.

Kvalitné víno ešte nikoho neurazilo. Ak si neviete rady, ideálnym darčekom je napríklad degustačná sada vín v elegantnom boxe od TUBESBOX.

Aké náročné je potom nedodržať dohodu alebo prísľub ak viete, že si Vás druhá strana váži? Rešpekt je obojstranná cesta, teda ak svojmu obchodnému partnerovi prejavíte úctu, neukazujete svoju slabosť, ale otvárate mu dvere k vzájomnému rešpektu.

Aj vyjednávanie o spoločných pracovných podmienkach môže byť príjemná časť Vášho podnikania, ak je však sprevádzaná príjemnou atmosférou a pracovnou pohodou. To môžete docieliť jedine priateľským a prívetivým prístupom, a aj napriek tomu, že ste možno väčšia ryba v mori, prejavujete úctu a rešpekt.

To, čo okolo seba vyžarujete, sa vám celkom iste vráti v podobnej forme späť. Biznis sú ľudia okolo Vás. Je jedno, čo predávate, dôležité je, ako to predávate.

„Stretnúť sa je začiatok. Zostať spolu je pokrok. Pracovať spolu je úspech.“

povedal jeden z najznámejších amerických vynálezcov a priekopníkov v automobilovom priemysle Henry Ford a asi mal pravdu, keď ho všetci poznáme.

PRIDAŤ KOMENTÁR