Myslíte, že vám chýba finančná disciplína? Vyskúšajte túto STRATÉGIU.

Mať zlú finančnú disciplínu nie je nič neobvyklé. Týka sa nielen ľudí, ktorí žijú z mesiaca na mesiac a majú prázdnu peňaženku. Celkom bežná je aj u ľudí, ktorí majú aj vyššie príjmy. Títo ľudia majú aj vyšší životný štandard.

1621

Zlá finančná disciplína nie je nič neobvyklé. Týka sa nielen ľudí, ktorí žijú z mesiaca na mesiac a majú prázdnu peňaženku. Celkom bežná je aj u ľudí, ktorí majú aj vyššie príjmy. Títo ľudia majú aj vyšší životný štandard.

Nemá to vôbec nič spoločné so zárobkom ale skôr s finančnou gramotnosťou, či zodpovednosťou voči svojim peniazom a rodinným financiám.

V tomto článku si ukážeme ako sa to dá raz a navždy vyriešiť celkom sofistikovanou formou.

Spravte si svoj CASH-FLOW a vytvorte finančnú disciplínu:

Základom celého úspechu je si spraviť svoj cash-flow (spočítať si svoje príjmy, výdavky a záväzky).

Hneď v tomto kroku dochádza k zvýšeniu svojej gramotnosti v súvislosti s rodinnými financiami. Zároveň aj novému poznaniu, ktoré má veľký vplyv na tvorbu aktív.

Z tohto cash-flow je potrebné si vybrať všetky výdavky, ktoré sú spojené s finančnými domami. Nemali by chýbať banky, poisťovne, správcovské spoločnosti či stavebné sporiteľne.

Tieto poskytujú produkty typu úvery, rôzne poistenia od životných až po neživotné, fondy alebo stavebné sporenia.

Všetky výdavky spojené s týmito finančnými nástrojmi si následne spočítajte. Táto výsledná vypočítaná „suma“ je kľúčová k ďalšiemu kroku.

Nájdite si alebo vyberte nový „portfóliový“ účet (ideálne bez poplatkov):

Takýchto účtov je na trhu viacej. Stačí využiť niektoré z porovnávacích portálov a vybrať si.

Zo skúseností je najčastejšie využívaný účet v mBank alebo uKonto v Unicredit banke (niektoré účty vyžadujú, aby na ne boli poukázané prostriedky v určitej výške a iné nemajú žiadnu podmienku).

Následne si začnite každý mesiac posielať vyššie vypočítanú „sumu“ na tento účet. Z neho si následne nastavte trvalé príkazy na jednotlivé finančné produkty tak, aby ste sa o to už nemuseli výraznejšie zaujímať.

Ideálne je keď na tento účet posielate aj viac prostriedkov ako je samotná vypočítaná „suma“. Zabezpečíte si tak zároveň veľmi efektívnu tvorbu rezerv.

Neodporúča sa k tomuto účtu mať debetnú kartu – pomáha to držať si odstup od finančných prostriedkov a neláka to klientov vyberať  z tohto účtu, čím by len celú stratégiu negatívne narušili.

portfóliový účet

Raz za čas si „portfóliový“ účet skontrolujte a spravte prípadne zmeny:

V prípade že sa raz ročne zmenia platby na jednotlivých produktoch. Indexácia poistného, väčšie poistné z pohľadu veku pri niektorých pripoisteniach, či vyšší vklad na získanie štátnej prémie je potrebné trvalé príkazy zmeniť na aktuálne.

Výhodou celej stratégie je, že vás nezaskočí zrazu veľká splátka pri niektorých produktoch, ktoré sa platia kvartálne, polročne, či ročne (najčastejšie pri poisteniach majetku).

Vďaka tomuto riešeniu sa nemusíte viac starať a byť v strese kedy a kde čo treba uhradiť tak, aby ste dodržali splatnosť. Vyhnete sa tak nežiadaným upomienkam, či pokutám za omeškanie.

Táto stratégia nie je zďaleka jedinou ako si môžete pomôcť, či uľahčiť prácu a aj disciplínu s rodinnými financiami.

Je dobré keď nad svojim rozpočtom rozmýšľame. Využívame tak všetky dostupné možnosti ako ich spravovať efektívnejšie.

Verím, že tento článok bude užitočný aspoň pre niektorých ľudí a pomôže nielen spraviť si poriadok ale zároveň ušetriť desiatky, či stovky eur ročne.

Pokiaľ máte aj vy nejaké podobné TIP-y ako na rodinný rozpočet, tak napíšte do komentu.


Filozofiou projektu FINANČNÍ ODBORNÍCI je vytvárať DLHODOBÉ HODNOTY prostredníctvom TVORBY zaujímavého OBSAHU a poskytnúť skutočným FINANČNÝM ODBORNÍKOM možnosť sa viac ZVIDITEĽNIŤ prostredníctvom SOCIÁLNYCH SIETI INTERNETU. VÍZIOU je spájať talenty a tvoriť obsah BEZ ROZDIELU na SPOLOČNOSŤ, ktorú vlastnia alebo v nej pracujú a zároveň DLHODOBO zvyšovať FINANČNÚ GRAMOTNOSŤ všetkých ČITATEĽOV ako aj PORADCOV na Slovensku. WEBOVÝ PORTÁL Finanční Odborníci, SPÁJA TALENTOVANÝCH ĽUDÍ s tvorivým potenciálom, ktorí chcú prezentovať svoje MENO ako originálnu a nezameniteľnú ZNAČKU.

PRIDAŤ KOMENTÁR