test
Viac

    Trendy v marketingu

    Marketing napreduje šialenou rýchlosťou a kto chce držať krok s dobou, musí byť otvorený zmenám. Je dôležité nebrániť sa moderným postupom a možnostiam, no na prvom mieste vždy stojí vaša cieľová skupina. Na začiatku si totiž vždy musíte uvedomiť, koho chcete osloviť. Preto neodporúčame celkom zanevrieť ani na offline reklamu. Môžete ňou osloviť všetkých tých, ktorí nemajú sociálne siete a neveria internetu.

    Každý výstup by ste mali analyzovať a zistiť, ktoré komunikačné kanály vám prinášajú najväčší úspech. Prostredníctvom čoho dokážete osloviť najviac zákazníkov, klientov či hostí, aj keď pri offline reklame je analytika zložitejšia. Dôležité je držať krok s aktuálnymi trendmi a sledovať, ako si počína konkurencia. Každopádne, prim hrá digitálny marketing, sociálne siete a umelá inteligencia, ktorá povýšila možnosti doručovania reklám a informácií na novú úroveň. S tým sa samozrejme zvyšuje aj efektivita vynaložených prostriedkov na propagáciu.

    Podstatou reklamy je zákazníka osloviť, zaujať, udržať jeho pozornosť, budovať si k nemu dôveru a dosiahnuť od neho potrebnú akciu. Budovať komunitu. V dnešnej dobe reklamného smogu je to však veľmi ťažké. Nebojte sa ukričaných, kontroverzných, krikľavých či znepokojivých reklám, pretože tak o nich ľudia budú rozprávať. Už neplatia ani poučky o logách, sloganoch a rytmike. Dokonca ani za každú cenu slušný slovník. Musíte rozprávať rečou svojej cieľovej skupiny. Mladí vám odpustia slengy, nadávky aj tykanie, no pri staršej cieľovej skupine treba byť opatrnejší. Ak nepredávate starým ľuďom do obývačiek diskogule a mladým do detských izieb starožitný nábytok.

    Absolútnym trendom novodobého marketingu a nonstop palcom hladkaných displejov sú krátke videá, podcasty a spolupráce s influencermi. Reklama sa dnes dá vložiť všade, či už cielená alebo skrytá. Podstatou je zaujať, preferovať kratšie texty a v prípade dlhších blogov nenudiť. Skúste so svojím produktom ponúkať príbeh. Príbehy predávajú. O príbehoch sa rozpráva. Príbehy navodzujú atmosféru a náladu. Príbehy potešia, pohoršia, nabudia, inšpirujú, motivujú, pobavia, poučia. Príbehy dávajú pridanú hodnotu.

    Obrovským fenoménom je Tik Tok. Na Tik Toku sú skoro všetci. Tik Tok predáva. Netreba však odpísať youtube, pretože má oproti Tik Toku množstvo výhod, tak ako Facebook oproti Instagramu. Aj keď mnohí z facebooku odišli. Opäť však všetko závisí od vašej cieľovej skupiny a komu čo chcete povedať. Skúšajte, porovnávajte, analyzujte.

    Medzi dôležité faktory patria užívateľské recenzie. Je totiž ťažké zmazať tie negatívne, preto mnohí vypínajú možnosť pridávania týchto recenzií. Ľudia sa pri kúpe služieb a tovarov riadia práve recenziami a ovplyvňujú ich hlavne tie negatívne. To platí aj o rýchlosti webových stránok. Nikomu sa nechce čakať, kým sa mu stránka načíta, preto treba rýchlosť načítavania neustále optimalizovať. Ak chcete udržať pozornosť návštevníka, je nevyhnutnosťou dizajn, UX, UI. Spoľahlivé a prehľadné menu, mobilná verzia, rýchlosť, SEO – oddeľovače, zoznamy, výstižné nadpisy, medzititulky, krátke vety… .

    Svoje služby a tovar môžete propagovať cez množstvo rôznych kanálov. Zamerajte sa však na tie, ktoré pre vás majú naozaj zmysel. Kde je vaša cieľová skupina. Venujte pozornosť tým veciam, ktoré fungujú. Experimentovanie vás môže prísť draho.

    Množstvo zákazníkov môžete získať tak, že vašu značku dostanete do videa. Pritom tie videá nemusia byť nijak komplikované, ani plné efektov. Stačí, ak budete úprimní a autentickí. Momentálna doba je totiž práve o krátkych videách. O scrollovaní množstva videí. A vy v tom množstve musíte zažiariť. Nájsť si tam svoje miesto. Unboxing produktov, podcast, recenzie, výzvy, súťaže, pomoc iným, motivovanie ostatných… .

    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články