6 krokov na rozbehnutie úspešnej crowdfunding kampane

1580

Ak hľadáte spôsob ako sa stať centrom pozornosti a nájsť financie pre váš obchodný nápad, crowdfunding kampaň (alebo kampaň davového financovania) by vás mohla dostatočne postrčiť. Spraviť vaše sny skutočnosťou.

Niekoľko najúspešnejších crowdfunding kampaní dosiahol The Coolest Cooler, ktorý zarobí viac než 13 miliónov dolárov – alebo 26,570 % z jeho pôvodného finančného cieľa – a Exploding Kittens, ktoré nahromadili niečo pod 9 miliónov, alebo 87,825 % zo pôvodného cieľa.

Ak multifunkčný miešač/basa/hudobný prehrávač a kartová hra o mačiatkach a explóziách môže výrazne prekročiť svoje finančné ciele, predstavte si, čo by ste mohli spraviť so svojim revolučným a inovatívnym obchodným nápadom. Týmto vám ale nechceme naznačiť, že crowdfunding kampane sú jednoduché.

Dobrou správou je, že spustenie úspešného davového financovania môže byť spísané do šiestich krokov.

Poďme si ich spolu pozrieť:

1. Zdieľajte svoj príbeh

Dajte svojim potencionálnym financovateľom vedieť, aký profit im váš produkt alebo obchodný nápad môže zaručiť. Zdieľajte kto ste, čo plánujete spraviť, odkiaľ prišiel váš nápad, aký rozpočet na to potrebujete a nakoľko ste nadchnutý. To im ukáže, že ste naozaj premýšľali nad svojim nápadom, čo vám pomôže preukázať legitímnosť a dôveru vo váš projekt.

Základný náčrt tejto informácie je tiež dostupný na Kickstarteri: „Creator Handbook“, čo je neoceniteľná pomôcka pre tých, ktorí chcú vyskúšať crowdfunding pre svoj biznis.

Pretlmočiť váš príbeh cez vizuálne obrazy má tiež svoju dôležitosť. Uistite sa, že vytvoríte skvelo vyzerajúci hlavný obrázok projektu a rovnako presvedčivé video. Video je obzvlášť dôležité. Môže projekt rovnako dotvoriť ako aj zničiť.

Nezabudnite, že video musí byť spracované vo vysokej kvalite a najmä profesionálne. Mnoho kampaní na Kickstartery majú vynikajúco vyzerajúce videá. Spravte ho pútavé a vtipné a nechajte si záležať na produkcii.

2. Ponúknite úžasné odmeny

Ľudia vás podržia ak si budú myslieť, že to stojí za to. Preto je vždy lepšie mať pripravený darček pre vašich sponzorov.

Určite si budete chcieť prezrieť, vyššie zmienený, Creator Handbook. Ujasníte si tak, čo smiete a čo už nesmiete ponúknuť. Exitujú určite zákazy, ktorých by ste si mali byť vedomý. Tiež by ste mali byť férový s vašimi odmenami. Nezabudnite sa uistiť, že ich dokážete aj naplniť, nielen sľúbiť.

Je v poriadku, ak prisľúbite sponzorom veľké odmeny, ale nezabudnite, že ich dodanie vám zaberie mnoho času a úsilia. Buďte realistický.

3. Nastavte si finančný zámer

Ak spúšťate svoju kampaň na Kickstartery, mali by ste si byť vedomý ich modelu – všetko alebo nič. Ak dosiahnete alebo presiahnete váš finančný zámer, môžete si peniaze nechať. Ak nie, nedostanete nič. Samozrejme, sú tu aj platformy ako Indiegogo, ktoré pracujú na trochu inom modely, kde si môžete nechať financie bez ohľadu na to či ste dosiahli svoju vytúženú hodnotu.

V tomto bode je dôležite premyslieť si, koľko peňazí potrebujete pre začatie a rozbehnutie svojho projektu a koľko ľudí, ktorých poznáte, vás budú ochotní sponzorovať. Aj keď samozrejme s vašou kampaňou môžete pritiahnuť pozornosť nových ľudí, väčšina podpory príde od tých, ktorých už poznáte. Opäť buďte realistický.

Tiež majte na vedomí, že svoj finančný cieľ nemôžete zmeniť po tom, čo ste kampaň začali.

crowdfunding

4. Propagujte svoju kampaň

Je mnoho rozličných vecí ako dať ľuďom vedieť o vašej kampani. Tu je niekoľko tipov:

  • Využite sociálne média na rozoslanie správ.
  • Oslovte média a bloggerov, aby pritiahli pozornosť na vašu kampaň.
  • Hosťujte podujatie pre zvýšenie záujmu a pozornosti.

Majte na pamäti, že vaša kampaň pravdepodobne neuspeje, ak do nej nebudete investovať celých 100%. Potrebujete o nej rozmýšľať ako o práci na plný úväzok, kým sa snažíte dosiahnuť svoj cieľ. Použite každý vzťah čo máte, každý marketingový kanál, ktorý vám je k dispozícii ako páku na dosiahnutie svojich úspechov.

5. Updatujte svojich pomocníkov ako váš projekt napreduje

Vašich pomocníkov na projekte musíte udržovať informovaných ako napredujete so svojou kampaňou. Ak s nimi nezdieľate pravidelne novinky, môžete stratiť ich záujem a nepritiahnete toľko pozornosti od sponzorov, koľko potrebujete.

Našťastie, crowdfundingové platformy majú vo všeobecnosti zabudované prostriedky, ktoré vám uľahčujú oznamovať novinky svojim projektovým pomocníkom a odoslať im správy priamo. Využite tieto prostriedky a udržte každého vo svojej moci.

Reklamné triky sú nepotrebné. Buďte úprimný a pravidelný vo svojich updateoch. Ak veci nejdú presne ako by ste si želali, buďte jasný. Vaši podporovatelia chcú vedieť, že môžete dotiahnuť svoj projekt do konca a rovnako aj odmeny, ktoré ste im sľúbili.

6. Splňte svoje sľuby

Crowdfunding kampane nekončia po dosiahnutí svojich finančných cieľov. Skončia, keď stvoriteľ splní svoje sľuby. To znamená dokončiť svoj projekt. To znamená dotiahnuť do konca sľúbené odmeny a byť si istý komunikáciou so svojimi podporovateľmi.

Tiež môžete využiť prieskum na pozbieranie odoziev od sponzorov a zároveň vám to poskytne informácie, ktoré budete potrebovať na zlepšenie svojho crowdfundingu v budúcnosti.

Len po naplnení svojich sľubov môžete skutočne povedať, že ste mali úspešnú crowdfundingovú kampaň. Predtým, stále vo vzduchu visí mnoho neskončených vecí.

  • Bonusový krok: Použite Krowdster na podporu svojho dosahu.

Už sme sa trochu rozprávali o propagácii, ktorá je životne dôležitá pre úspešnosť vašej kampane.

Krowdster je aplikácia, ktorá vám dopomôže manažovať vašu crowdfundingovú kampaň. Môžete ju využiť na optimalizáciu vašej cieľovej skupiny, rozšíriť sociálny dosah a dostať sa do kontaktu so žurnalistami a zväčšiť mediálny výstup pre lepšiu viditeľnosť kampane.

Posledné myšlienky

Nezabudnite: Vaši sponzori sú prioritou číslo jedna v dôležitosti. Keď im ukážete, že vám na nich záleží, budú ochotnejší prejaviť vám dôveru a môžete sa cez nich dostať k ich priateľom a zdieľať s nimi nápady.

Nie je tajomstvom, že crowdfundingové kampane môžu zabrať veľa práce. So správnym postupom môžete dosiahnuť a dokonca prevýšiť svoj finančný cieľ, ale nečakajte, že to pôjde ľahko. Ak neuspejete na prvý raz, snažte sa znova.

The Coolest Cooler by nikdy nebol vytvorený ak by sa jeho tvorca Ryan Grepper vzdal po svojom prvotnom neúspechu.


PRIDAŤ KOMENTÁR