Denne pribúdajú desiatky nových eshopov, avšak len máloktoré dokážu v prvých rokov preraziť a stať sa lídrami vo svojej kategórií. Ak aj vy chcete zvýšiť zisky a patriť medzi lídrov vo svojej oblasti, tak pokračuje v čítaní tohto článku.

Predtým než začnete čítať tento článok si však musíte uvedomiť jednú vec. Eshop je biznis a seriózne podnikanie. Je to beh na dlhé trate.

Vyžaduje veľa času, obetavosti a driny. Neočakávajte veľké zisky hneď na druhý deň. Ani o mesiac. Potrvá nejaký čas, kým sa zákazníci oboznámia s vašou internetovou predajňou, vybudujú si dôveru a začnú vaše produkty nakupovať.

Správne nastavená marketingová stratégia

Stretávam sa s tým pomerne často. Veľa eshopov má zlú nastavenú marketingovú stratégiu, čo spôsobuje, že väčšina peňazí investovaná do marketingu „ide hore komínom.“

Správne nastavená marketingová stratégia je pre podnik veľmi dôležitá už od začiatku.

Prečo?

Pretože niečo zabehnuté sa už ťažko mení, spoznal to aj napríklad Lidl, ktorý sa pri vstupe na trh profiloval ako obchod s najlacnejšími potravinami. Potom sa rozhodol svoju stratégiu zmeniť a začal sa profilovať ako obchod s kvalitnými a čerstvými potravinami. Kým ľudia pochopili a zafixovali si, že Lidl chce a aj naozaj ponúka kvalitu, prešli dlhé roky, zmenila sa komunikácia firmy, v reklamných kampaniach sa minuli milióny eur a musel sa zmeniť aj sortiment v regáloch.

Aké marketingové nástroje môžete využiť na zvýšenie predaja na vašom eshope?

SEO optimalizácia

Veľmi veľa ľudí, ktorí si založili eshop túto skutočnosť podceňujú. SEO optimalizácia patrí stále medzi najväčšie zdroje návštevnosti webov.

Treba si však uvedomiť, že seo optimalizácia je beh na dlhú trať a je potrebne do toho investovať desiatky hodín aby bolo všetko tak, ako má byť.

Pri seo optimalizácií netreba zabúdať na tieto základné veci: originálnosť textu, responzívny dizajn, rýchlosť webu, titulky a meta popisky, spätné odkazy, registrácia do google search console….

Čo by ste mali vedieť o google search console:

Search Console je ďalší z rady free nástrojov spoločnosti Google, ktorý má opäť o trochu viac objasniť  život webových stránok bežnému smrteľníkovi. A to bez ohľadu na to, či sa jedná o e-shop, firemnú stránku, blog alebo zložitý webový portál.

Zo Search Console dokážete aj vy vydolovať ďalšie cenné informácie o vašej stránke úplne zadarmo. Doplníte tak ďalší kúsok do skladačky svojich webových štatistík.

Google analytics

Google Analytics je softvérový nástroj, ktorý slúži na sledovanie a poskytovanie podrobných údajov o návštevnosti konkrétneho webu. Určite aj vás napadla otázka, ako vám to môže zvýšiť zisky.

Jednoducho.

Vďaka tomuto nástroju budete presne vedieť, čo sa deje na vašej stránke, kde sa návštevníci strácajú, odkiaľ chodia na váš web a podobne. A vy tak budete vedieť, ako vylepšiť váš eshop, aby sa budúci zákazník cítil príjemne a mal radosť s nakupovania.

Tu odporúčam robiť pravidelné reporty minimálne 1 krát do mesiaca, aby ste mali každo-mesačný náhľad, čo sa jede na vašom eshope.

Email marketing

Budovanie email databázy sa označuje za jedno z najväčších aktívum, akým môže váš eshop disponovať. Treba ho budovať už od prvého okamihu. Email marketing vám môže mnohonásobne zvýšiť ziskovosť vášho eshopu.

Avšak len v tom prípade, ak sa vykonáva správne a neposielate ľuďom spam. Ak sa robí email marketing správne, tak je vysoko efektívny a ziskoví.

2. tipy, ako uspieť v email marketingu

Hoci overených tipov, ktoré funguje je oveľa viac, tak sem napíšem dva overené tipy, ktoré keď na začiatok zvládnete, tak vaše zisky porastú.

tip číslo 1

Každý klient je * * * * * ( 5 hviezdičkový klient ). O každého klienta sa treba starať a treba si ho híčkať. Netreba čakať kým vaša databázu bude mať prvých 1 000 emailov.

O každého klienta sa treba začať starať už od začiatku. Ľudia sa Vám potom odvďačia tým, že budú nakupovať u vás.

tip číslo 2

Hovorte 1 krát týždenne

Tým, že budete zo zákazníkmi v pravidelnom kontakte, docielite, že si vás zákazníci zapamätajú a budú radi u vás nakupovať. Tu si však treba dávať pozor, aby ste neposielali zákazníkom spam.

Neposielajte každý týždeň zákazníkom to isté, ale dajte im v tých emailoch hodnotu. Jeden týždeň im pošlite zľavovú poukážku, druhý týždeň čo má Váš web nové ….. atď atď

Reklama na sociálnych sieťach

Vďaka sociálnym sieťam dokáže firma zvýšiť svoje predaje, budovať značku a šíriť dobré meno svojej firmy. Avšak to platí len v tom prípade, ak zvolí správnu stratégiu. Hoci firmy investujú do tohto odvetvia čoraz viac eur, tak zlyhávajú na komunikácií zo zákazníkmi a nebudujú si meno firmy.

Správne nastavená adwords kampaň

V tejto problematike sa pohybujem denno denne a musím skonštatovať, že 50% eshopov má zlé nastavené kampane, čo spôsobuje to, že na web sa dostane veľa nerelevantných návštevníkov.

Ak už máte robiť adwords kampaň poriadne, tak ju zverte odborníkovi alebo reklamnej agentúre. Tak ako v seo optimalizácií tak aj tu platí, že netreba cieliť na veľmi všeobecné frázy.

Čo, ak nemám veľa peňazí na reklamu?

Pozrite sa pozorne, ako to robia veľké firmy. Tie firmy, ktoré majú peniaze na reklamu. Pretože (úprimne), niečo musia robiť dobre, keď majú toľko peňazí do reklamy, no nie?

Veľké firmy (ako napr. McDonalds) predávajú zákazníkom viac. Aktívne sa vás pýtajú pri objednávke, či si k hamburgeru neprajete ešte naviac kolu alebo hranolky.

Tieto jednoduché otázky však majú obrovský dopad. Ich hlavný prínos však spočíva v tom, že dovoľujú firme:

  • zvyšovať priemernú hodnotu objednávky,
  • tým vytvárať väčší zisk a mať viac peňazí do reklamy,
  • vďaka reklame získavať ďalších klientov.

Emócie

Najdôležitejším faktorom sú emócie. Emócie každého návštevníka spôsobujú utvorenie si prvotného dojmu o vašej firme. Nezabudnite na to, že kvalitný a efektívny web musí návštevníka webu zaujať do 3 sekúnd.

Ak v tomto krátkom časovom rozmedzí návštevníka váš web nezaujme, potom webovú stránku opúšťa, čo sa prejaví aj v analytických číslach, ktorá môžete sledovať pomocou kvalitného analytického nástroja od Google, ktorý som spomínal vyššie.

Nezabúdajte, že váš web tvoríte pre ľudí, ktorí hľadajú nejaké riešenie ich problému, a vy im musíte ponúknuť vyriešenie ich problému.

PÁR TIPOV, ako zapôsobiť na EMÓCIE NÁVŠTEVNÍKA:

Ak sú chorí, napíšte, ako sa po vašom liečivom produkte budú cítiť zdravo a skvele.

Ak predávate navigáciu, napíšte im, že vaša navigácia im nájde najbližšie pamiatky, hotely, reštaurácie a že sa s ňou nestratia ani v hlavnom meste.

Dôveryhodnosť a pravdivosť

Web je dôveryhodný, keď sú na ňom všetky náležitosti, ktoré návštevník očakáva, že na webe majú byť. Dôveryhodnosť veľkou mierou ovplyvňuje rozhodnutie návštevníka, či nakúpi práve u vás.

Web by v ideálnom prípade nemal byť riešený formou „krabicového riešenia“ (univerzálneho vzhľadu, štandardizovaného menu a nemal by byť graficky identický, či podobný na iné weby).

Preto „krabicové riešenie“ nebýva zvyčajne tým najlepším riešením, pretože web zapadne medzi ďalšie desiatky, či stovky iných graficky podobných webov.

Často svojim klientom hovorím, že správny dojem poskytne taký web, ktorý na prvý pohľad pochopia aj slabozraká babička, či dedko.

Dôveryhodnosť webe ovplyvňujú aj ďalšie faktory, predovšetkým to, či na seba uvádzate telefonický, e-mailový, či iný kontakt.

U kontaktných informácií by mala byť uvedená osoba, ktorá dané požiadavky vybavuje. Návštevníci webu chcú vedieť, že za webom stojí skutočná osoba.

Nezavadzajte na webe, uvádzajte pravdivé údaje, nezamlčujte informácie.

Zákazníci si potrpia na pravdivé informácie, preto svoje texty neskrášlujte o slová, ktoré vyzerajú atraktívne a pritom je evidentné, že nemožno 100% garantovať to, čo sľubujete.

Nesľubujte najnižšiu cenu, pokiaľ ju nie ste schopní ponúknuť, nehovorte, že ste najlepší, ak naozaj nie ste a nemáte na to nejaký certifikát a pod. Zákazníci to často spoznajú.

Starajte sa o svojich zákazníkov.

Nie je nič ziskovejšie, ako keď sa budete starať o svojich zákazníkov. Zákazníci budú radi u vás nakupovať a vy sa tak v prvom rade odlíšte od konkurencie.

Ak zákazník u vás minie desiatky až stovky eur, tak je určite príjemne, ak mu pošlete malý darček alebo zľavovú poukážku. Zákazník bude mať hneď lepší pocit z nákupu a bude o vás šíriť dobré meno.

Či už sa rozhodnete využiť ktorýkoľvek z uvedených tipov, pamätajte, že bez dobrej stratégie a marketingového plánu, budú všetky aktivity márne.

AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI 🙂


roman vraňák

Volám sa Roman Vraňák a založil som osobný blog www.romanvranak.sk, kde sa snažím prinášať svoje tipy z oblasti online marketingu.

 

  • Zdroj titulného obrázka: pixabay.com

PRIDAŤ KOMENTÁR